LiAnn in MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door LiAnn, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb ook maar besloten een eigen topic te maken, ik heb in het begin (nog maar kort geleden) mezelf voorgesteld ddan vertel je wel " iets" maar nooit zo uitgebreid omdat je net " nieuw' bent.
    Ik ben hier nu een tijdje en ik heb nu al ervaren hoe je gesteunt wordt.

Rond mijn 22e mijn man was toen 25, wilde we aan kinderen " beginnen" ik had toen een spiraaltje,en dat lieten we eruit halen.
    Nou we hebben het een jaar geprobeerd maar het wilde maar niet lukken,en met mijn menstruatie's kreeg ik steeds meer last,ik was elke maand echt ziek van de buikpijn,ik ben hier toen naar de gyn voor doorverwezen,en ik kreeg een kijkoperatie. Hier uit bleek dat ik endometriose had.
    Weer een tijdje zo proberen.

Tot ik eind 2003 steeds z'on last van mijn buik kreeg dat ik zelf al dacht " dit is niet goed" ik ben toen uiteindelijk in december in het weekend naar de huisartsenpost gegaan,ze maakten daar een echo en ze zagen een grote cyste,ik kon wel naar huis maar moest s'maandags direcht weer terug en er werd een kijkoperatie gedaan. Ik kreeg slecht nieuws,ik moest
    direct begin januari04' weer geopereerd worden.

Deze operatie heeft 5,5 uur geduurd ,mijn l.eierstok moest verwijderd worden dit zat helemaal verkleefd met mijn urineleider(deze zat ook helemaal dicht) het zat op mijn blaas,in me buik, mijn darmen zitten verkleefd aan mijn baarmoeder enzov.. Toen mijn gyn later aan mijn bed kwam vertellen dat ik niet 2 weken later had moeten komen anders was ik er niet meer geweest,ben ik erg geschrokken.

Ik knapte wel wat op ,maar ik bleef pijn houden aan de linkerkant.
    Na diverse onderzoeken,bleek dat ook mijn l.nier niet meer werkte(door de endometriose) toen ben ik in oktober04' geopereerd en is mijn nier verwijderd. Ik heb lang nodig gehad om op te knappen.

Hierna heb ik nog wat kijkoperaties gehad om endo weg te halen. Dus elke keer als we wilden gaan beginnen met ivf kwam er weer wat tussen dit ook vanwege andere gezondheidsredenen.

Vorige jaar februari08 ben ik voor het laatst geopereerd. En we zijn dus pas dit jaar 09' begonnen met onze 1e ivf.

Vanmiddag mochten wij testen en deze was negatief. Bah dat is zeker niet leuk,zoals vele meiden hier al (helaas) meegemaakt hebben.
    Wij gaan onszelf " herpakken" en hopelijk vol goede moed naar de volgende poging.

Ik heb dit topic geopend,omdat ik erachter ben gekomen dat " van je af schrijven" best erg fijn is. Ik heb al veel gelezen hier,en soms met een brok in mijn keel, ik heb zoveel respect voor meiden die zo sterk en moedig zijn.
    Het is wel lang geworden,sorry hiervoor. :oops:

Lfs LiAnn

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hoi LiAnn,

Je hebt een paar zware jaren achter de rug zeg!
    Ik ben vorig jaar januari ook voor het laatst geopereerd. Ze hebben doen mijn eileider verwijderd......deze veroorzaakte innestelings problemen. Ik ben hier in totaal 3keer voor in het ziekenhuis beland en vorig jaar in het VU hebben ze het pas eindelijk goed gedaan.
    Ik ben voor het VU in twee andere ziekenhuizen geweest waar ze gewoon zeiden: Er is niks aan de hand...... :evil: en dat ik gewoon zwanger kon worden.. :( we hebben zelfs 4x IUI gehad.....deze hadden geen enkelle kans op slagen

Toen ik geopereerd werd lag er naast me een meisje die zo'n zelfde operatie heeft ondergaan als jij.........dus je bent niet te enige :(

Wij hebben het geluk dat het de eerste keer raak was..........ja in zovere we zijn nu 7wkn zwanger met een zwangerschap van 6wkn. de innesteling heeft bijna een week later gepakt als normaal. Dit geeft aan dat het bij de innesteling nog steeds moeizaam verloopt, maar het niet onmogelijk is! Ik moet nog wel heel rustig aan omdat het nog wel heel pril is...........dit is trouwens bij elke IVF het advies om heel rustig aan te doen, heel veel slapen en veel drinken.

Hebben ze bij je IVF nog eskimo's overgehouden?

Ik ga duimen voor je dat 2009 een heel mooi jaar voor je zal zijn!

3. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hai Lian,
    Wat een enorm verhaal, word verdrietig van deze verhalen...Wat krijgen sommige meiden toch enorm veel op hun bordje.

Ik bewonder je doorzettingsvermogen en ik wil jullie heel veel succes wensen met de weg naar jullie wonder.

Want ik weet zeker dat er een dag komt dat we allemaal een positieve zwangerschapstest in ons handen hebben.

Dikke kus

X

4. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    He LiAnn,

Wat een rotverhaal zeg........dat is allemaal niet nikx geweest.
    Ik vind het super erg voor je dat je een neg test hebt, maar probeer vol te houden hoor!
    Ik hoop voor je dat je snel een positieve test in handen hebt.

Succes meid,

Liefs Maaike

5. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Hallo meiden,

Bedankt voor jullie reaktie's!
    Sloppyslayer, jij hebt ook flink wat narigheid achter de rug!

Ja bij iedereen die hier op het forum is,overal zit een " verhaal" aan vast, Sommige meiden hebben al heel wat doorstaan en of ondergaan.Iedereen is hier voor hetzelfde, dezelfde grote wens.

Sloppyslayer, nee we hadden geen embryo's. Ik had 4 follikels en 4 eicellen.Hieruit zijn 2 eicellen verkregen, 1 is er overgebleven die was heel goed doorgedeeld en deze was terug geplaatst,maar helaas niets geworden.
    Nog gefeliciteerd met jou zwangerschap,ik hoop dat het allemaal goed mag blijven gaan!

Natuurlijk blijven we hopen,maar het valt(zoals vele jammer genoeg weten) even niet mee als je poging mislukt. Maandag ga ik bellen omhet door te geven,en dan zal ik verder wel horen. Ik zou gelijk wel door willen,ik weet niet hoe hun dit vinden,en wat normaal is.

Buiten de normalen gezonde leefstijl die je hebt tijdens een poging (en ervoor natuurlijk) doen jullie verder nog iets ?

Lfs LiAnn

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wat een verhaal zeg, je hebt een hoop voor je kiezen gekregen. Heel veel sterkte na deze mislukte poging, ik ga je topic volgen meid,

Liefs Zora

7. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    je komt sterk over na wat je hebt meegemaakt!
    hoop dat al het geluk aan jou kant is de volgende poging!

ik ga je volgen..

Liefs Maaike

8. Deesjuhh

Deesjuhh Actief lid

24 nov 2008
    205
    0
    0
    hoi LiAnn,

jeetje wat een verhaal zeg.
    ik hoop voor je dat je in maart een kleintje in je buik hebt.
    eens kijken of dat pendelen uitkomt voor ons.....
    i'll keep my fingers crost!

9. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Hallo meiden,

bedankt voor jullie lieve reaktie's!
    MaaikEmile, ik denk als je veel narigheid mee maakt, dat je hieruit of depressief kunt worden of het maakt je wat sterker. In het begin was ik ook niets waard,ik moest het echt verwerken vooral nadat mijn eierstok weggehaald was,dat vond ik best moeilijk.Maar ik kreeg niet veel tijd,toen moest ik alweer voor mijn nier.

Maar goed,het gaat,na de mislukte poging, wel weer beter. We hebben gisteren (mijn man en ik) hier in huis samen een beetje schoongemaakt,dat is een goeie therapie :thumup: En zaterdag naar mijn zus geweest,dat was ook gezellig en je bent er ook ff uit.

Ik moest vandaag bellen naar het zkh om door te geven dat de poging mislukt is. En ze vroegen of we gelijk door wilden, dat wilden we erg graag. We hebben nu a.s vrijdag een afspraak. En als het goed is mag ik 20maart weer beginnen met de deca. Ik kijk er toch weer naar uit.En we hebben toch nog bijna 3 weken om " tot rust" te komen.

Natuurlijk ga en blijf ik jullie ook volgen !

Lfs LiAnn

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Jeetje wat een verhaal zeg. Ik ga je volgen en wens je alvast heel veel succes voor de volgende poging. Zelf heb ik net de 2e mislukte poging achter de rug dus wij hebben behoefte even aan een pauze.

Zelf heb ik ook endometriose en slik nu tussen de behandelingen door Orgametril. Hierdoor maak ik geen baarmoederslijm aan en menstrueer ik dus niet. Ik heb dan ook nu nauwelijks tot geen klachten. Soms twijfel ik alleen of het wel ‘goed’ is voor de volgende behandeling?

Het risico wat ik neem als ik ermee stop is dat ik misschien weer veel klachten krijg. Daarnaast heb ik natuurlijk gezien niet tot nauwelijks een eigen cyclus door PCO dus ik ben ook weer bang wel veel baarmoederslijm aan te maken maar door de ontbrekende eisprong niet te menstrueren. Dit is misschien ook niet goed voor de endometriose?

Niet dat jij het antwoord op mijn vraag zult weten maar uit je verhaal maak ik op dat je wel veel verstand zult hebben van endometriose dus ik wil naar jouw mening vragen.

Zelf heb ik trouwen zoals de arts mij heeft verteld als een dunne filmlaag rond de buitenzijden van mijn baarmoeder,eierstokken en eileiders de endo zitten.

11. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Hai Linda,

Bedankt voor jou reaktie!
    En wat vreselijk rot voor jullie dat de 2e poging wederom is mislukt.Ik kan wel begrijpen dat je nu eventjes rust wilt tot de volgende poging. Het is toch niet niks.

Orgametril ken ik wel, ik ben op mijn 11de jaar begonnen met menstrueren en toen had ik al last, ik heb heel veel verschillende soorten " pillen" gehad om te proberen te buikpijn wat te onderdrukken,maar dit werd steeds erger.
    Of het goed of niet goed is dat durf ik echt niet te zeggen, wel lees ik hier vaak dat sommige ook eerst aan de pil gaan voor een behandeling.
    En ik neem aan dat als ht echt de behandeling beinvloed ze dit wel zullen melden.

Maar menstrueer jij helemaal niet tussen de behandelingen door ?

Hoe het met pco en endo gaat dat weet ik ook niet.
    Maar ja, als je stopt met de pil, dan zul je wel klachten hebben denk ik. Ik ben nu ook aan het menstrueren heb ontzettende buikpijn, dit hadden ze overigens al gezegd in het zkh dat mocht de poging mislukken je ook de end0metriose ernstiger trug kan krijgen. Daar was ik ook niet zo blij mee, en ik ben dan ook best wel bang dat er wat zit..

Ben jij weleens geopereerd voor de endo ? Want zoals je het beschrijft als een dunne filmlaag aan de buitenzijde van de baarmoeder,eileiders en eierstokken zit de endo.. Dus dat zit er een soort endometriosevlies rond je eileiders en eierstokken ? Zo maakt ik het op uit jou berichtje, als dit zo is dan lijkt me dat niet goed voor de behandeling..
    Vorig jaar in februari was mijn laatste operatie toen heeft hij bij mijn rechtereierstok een soort vlies van endometriose weggehaald,dit zat er aan de buitenkant helemaal omheen. Want toen zei hij nog tegen me, dat we het eerst maar weer even 3maanden op de "gewone" manier moesten proberen omdat die vlies eromheen zat .
    Kan je dit niet vragen ofdat de behandeling niet belemmerd?

Ik hoor heel graag nog even van je,
    Lfs LiAnn

12. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ze hebben bij mij gezegd dat opereren geen zin heeft omdat het te dun was om weg te halen en ze anders meer zouden beschadigen (buitenzijde). Nu bleken mijn eileiders ook verkleefd te zijn van binnen. Verder zat de endo tussen de eileider en de eierstok zodat een eitje nauwelijk in de eileider terecht kan komen en samen met de verklevingen is dus de kans zeer klein dat ik spontaan zwanger zou worden.

Door de orgametril menstrueer ik inderdaad helemaal niet en heb ik dus alleen een menstruatie na de ivf behandeling (hopelijk volgende keer niet :)). Dit ook omdat tijdens de ivf behandeling de endo in principe gestimuleerd wordt en zo tussen de behandelingen door plat wordt gelegd.

Je hebt gelijk wat betreft de pil, dat had ik nog niet bedacht. Vandaag had ik weer hele lichte endoklachten terwijl ik niet menstrueer dus ik krabbel alweer terug. Vorig jaar om deze tijd had ik ook een pauze zonder medicijnen (toen was endo nog niet officieel vastgesteld) en had ik zulke buikpijn dat ik weken aan de diclofenac zat. Dat wil ik ook niet meer.

Het voordeel van de orgametril is dat ik de IVF ecaxt kan plannen. De dag nadat ik ben gestopt met de orgametril, start ik met deca. Dit spuit ik 2 weken en dan wordt er gekeken of de baarmoeder idd mooi leeg is. Vervolgens mag ik starten met de stimulatie. De afgelopen keer had ik dus ipv een menstruatie alleen wat spotting.

Verder heb ik wel steeds een endocyste (met bloed) in 1 van mijn eierstokken. Deze lijkt stabiel te blijven en de behandelingen kunnen steeds ook doorgaan. Ik krijg dan wel tijdens de punctie voor de zekerheid antibiotica voor het geval dat ze 'm per ongeluk aanprikken.

Nou dat was mijn info!

13. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Nou ja als hun zeggen dat het geen zin heeft om te opereren,dan moet je dat maar aannemen toch, en het is alleen maar beter voor je buik. Want door steeds te opereren krijg je nog meer verklevingen.
    Maar heeft de endo er de vorige pogingen ook gezeten? Ergens vind ik het dan wel wat raar dat hun niet zeggen,nou het is nog niet gelukt misschien dat we met een kijkoperatie de endo voor een groot deel weg kunnen halen. Dat lijkt mij, maar ik ben geen dokter ;)

Wel prettig dat je de ivf helemaal zo kan plannen.Zo weet je precies je schema.
    Hopen dat de cyste gewoon stabiel blijft en niet gaat groeien ,dan maar antibiotica dat maakt niet uit..
    Bedankt voor je uitleg!

Lfs LiAnn

14. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Wij hadden vanmiddag een gesprek,en ik mag 20 maart weer beginnen met de decapeptil. 7april de uitgangsecho. En ik ga met de gonal f nu omhoog ik spoot eerst 150e en nu ga ik naar 225e in de hoop dat er meer follikels gaan groeien. We kijken we weer helemaal naar uit, alleen hebben wij niet de keuze voor (als ze er zijn) 2 emmy;s terug te plaatsen. Dat mag alleen met de 3e poging.Dit ivm kans op een meerlingenzwangerschap en de risico's hiervan. Ergens vind ik dit wel jammer,maar ja.
    We gaan er weer vol goede moed tegen aan.!

Lfs LiAnn

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Super Liann, over twee weken starten!

16. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Hai Linda,

Hoe gaat het met jou ?

Ja daar zijn we ook blij mee dat we door kunnen gaan.
    Ik heb alleen erg last van mijn buik, gisteren toen we op gesprek moesten heb ik het ook tegen de ivf verpleegkundige gezegd dat ik z'on buikpijn had.Ze zei dat dat wel kon,maar heb net toch nog het z'huis gebeld naar de afd gyn en ik moest het rustig aan doen,en als het maandag nog zo is toch even weer bellen met de fertiliteitafdeling.
    Dus ik ga lekker op de bank liggen met paracetamol en een warme kruik.

Lfs liAnn

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    jeetje dat is vervelend zeg. ik heb soms een beetje endopijn bij mijn darmen dus ik blijf de orgametril maar nemen. waarschijnlijk heeft ons lichaam door die hormonen toch weer een 'endo-boost' gekregen. Jij ook sterkte. Heb je nog een echo gehad? Ik laat altijd een echo tussendoor (tijdens het evaluatiegesprek) maken voor evt. cystes enzo.

18. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Ja het is echt vervelend ,ik lig nu maar op de bank met een warme kruik .Ik wilde gister wel vragen voor een echo maar de arts was er niet. Dus ik kijk het maar aan en anders bel ik maandag gelijk en vraag ik of ze even een echo kunnen maken. Nou ik ben ook een beetje bang dat er een cyste ofzoiets zit. Nou ja ik moet het maar even afwachten.

Jij ook sterkte
    Lfs LiAnn

19. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    LiAnn, beterschap! hoop dat het alleen maar een buikgriepje is!

Liefs Maaike

20. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Hai MaaikEmile,

Hoe gaat het met jou?
    Jij gaat bijna weer op het wachtbankje he...

Nou ik ben vandaag toch even naar 't zhuis geweest voor een echo want ik heb echt z'on buikpijn ik had gisteren gebeld en mocht vanochtend gelijk komen. Waarschijnlijk heeft er een cyste in mijn eierstok gezeten,en die is gesprongen want ik heb nu vocht in mijn buik. Hier heb je dus veel pijn van en ook nog het samentrekken van de baarmoeder.En ben ook heel hevig aan het menstueren. Ik moest rustig aan doen.Dat doe ik ook wel want heb ook de griep.

Lfs LiAnn

Deel Deze Pagina