Hallo meiden, Ik heb even een vraagje. Hoeveel moeten jullie drinken ivm overstimulatie. Bij ons hebben ze er eigenlijk geen woord over gesproken maar hier lees ik er veel van. Op mijn lieve forumdinnetje Mounia haar aanraden probeer ik dus ook maar veel te drinken wat niet meevalt. Want ik drink nooit veel. Ben dus erg benieuwd wat ze jullie vertelden? xxx
In iedergeval 2 liter water naast de andere drankjes werd tegen mij verteld toen ik een overstimulatie had. Normaal drink ik ook best veel water maar dit kreeg ik echt zo slecht weg. Mijn tip is om elke dag 3 of 4 flesjes spa blauw te vullen en er voor te zorgen dat je 's ochtends alvast 2 wegdrinkt en dan te proberen voor het eten 's avonds die andere 1 of 2 nog weg te drinken zodat je het 's avonds niet meer hoeft weg te drinken. Scheelt echt heel vaak 's nachts uit bed moeten om te plassen!!
Bij gewone stimulatie is het goed om wat extra's te drinken. Flesjes water bij je houden is inderdaad 1 van de slimste dingen, dan ga je automatisch drinken. Ook lekkere drankjes, lekker smaakje thee etc. kan wel helpen. Yoghurt bijv. telt ook, net als soep! Bij overstimulatie (hoe moeilijk ook, ook ervaring mee) minimaal 3 liter *burp*
Tegen mij werd gezegd minimaal 2 liter en heel veel rust. Ik had geen overstimlatie maar wel dreigende overstimulatie.
Ik kreeg ook het advies 3 liter en veel rusten. Ik had nét geen overstimulatie maar dreigende overstimulatie.
Tijdens de stimulatie heb ik nooit het advies gekregen om meer te drinken. Pas toen ik overstimulatie had en een dreigende OHSS, moest ik 3 liter water per dag drinken. Maar tijdens het spuiten zelf hoef je niet meer te drinken, zo is mij verteld.
Ik weet niet beter dan ze altijd adviseren om extra te drinken. Je krijgt nog geen aantal liters voorgeschreven maar bij stimulatie is GOED drinken altijd een aanrader.