Hey, Even een berichtje, ik heb thuis storing op mijn pc dus ben even niet actief. Maarrr vanochtend zijn we gebeld en we mochten vanmiddag komen voor een tp! Onbegrijpelijk he heb je maar 1 eicel en het wordt nog bevrucht ook.. We waren erg zenuwachtig hebben vannacht slecht geslapen.Maar het is een 7 cellig embryo Dat is goed toch ?? Ik mag,als het allemaal goed blijft gaan, 6-5 testen. Ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden. Bedankt allemaal voor de lieve reacties~ Lfs LiAnn
ooh wauw meid, dat is super goed joh! ben echt blij voor je. nu duimen voor die mooie test over 2 weekjes. liefs lisa.
ík kreeg spontaan een brok in m'n keel toen ik je bericht las. Wat een heerlijk nieuws en wat een last moet er van je zijn afgevallen! En nu maar duimen!
hoi hoi, wat een goed nieuws zeg!!! hopen dat deze emmy over twee weken wat goed nieuws voor jullie brengt!! hier is alles goed. dacht dat ik gsiter ongi moest worden maar het heeft niet doorgezet had overdags een tampon ingedaan omdat ik bloed vond daarbeneden maar het zet niet door. vanmiddag maar gauw een test gehaald en dan van de week als er nog niks is even testen.... voel me voor de rest goed maar soms heel moe vooral gister met werken. en nou veel broekloeren he... en mijn man vraagt iedere keer en en en??? maar goed we gaan nu voor jou duimen !!!!
WHOEHOEEEE! Pfff..ik durfde bijna niet naar je berichtje te scrollen. Klinkt super hoor, je embryo! Dit komt helemaal goed. Wij gaan een kloppend hartje zien de 6e en jij 2 vette strepen! Let maar op! Gefeliciteerd met deze stap verder! Elmo
En...beetje bijgekomen van die vreselijke dagen...ben je al opweg naar een roze wolkje? *blaast* Hier heb je vast een flinke pluk!
hey lian, hoe gaat ie meid? ik kom je gezelschap houden op het bankje, heb weer 2 eskimootjes bij me. liefs lisa.
Hey meiden, Nou daar ben ik weer,een ramp als je storing hebt en je pc het dan ook nog niet doet. En wat een ellende weer Nou had ik vorige week de terugplaatsing,van een 7 cellig embryo en dat was een mooie was me verteld. Wat waren we blij zeg.. tja als je er maar 1 hebt zit je zo in de zenuwen. Nu afgelopen zaterdag , 6dagen na de tp had ik wat bloedverlies ik heb toch deze dag de bolletjes gebruikt.En dacht dit hoort er misschien wel bij... maar zondag had ik meer bloedverlies en heb vanaf toen de bolletjes niet meer gebruikt. Ik ging er van uit dat de menstruatie er was. Maandag heb ik gebeld met de ivf verpleegkundige en verteld van hoe en wat, ze vond het ook erg snel na de tp dat ik de menstruatie had. Vandaag was de dag dat ik mocht testen, de verpleegkundige zei maandag je mag woensdag testen als je denkt dat het nodig is,omdat ik vorige keer ook pas een late positieve test had alleen toen was het niet goed(dat kon ook bijna niet).Ik vandaag wel getest want had net als de vorige keer toen ik bijna weer met de deca moest beginnen dat "gevoel"dat ik moest testen. Maar hij was vandaag negatief.Wat ben ik verdrietig ik kan niet zeggen hoe verdrietig ik ben,en mijn man ook natuurlijk. Ik heb al zoveel gehuild. We hebben nu nog 1 poging en je wilt graag door,maar ik ben ook zo bang..we hadden natuurlijk beiden keren al niet veel eicellen deze keer maar 1,toch is er gelukkig een bevruchting ontstaan maar het wil maar niet blijven zitten. We hebben best veel vragen,deze gaan we opschrijven voor ons gesprek. Maar heeft iemand die ivf/icsi doet dit ook meegemaakt dat je al zo snel na de tp je menstruatie krijgt ?? Zijn er verder nog "dingen "die de innesstelling kunnen bevorderen behalve de bolletjes ? Volgende week woensdag 13 mei hebben we een gesprek met de ivf arts. Het is een lang verhaal geworden maar wilde jullie toch even bij praten. Dikke knuffel Lfs LiAnn
Lieve Liann, Een hele dikke knuffel, wat een verdriet weer, waarom toch, waarom gaat het voor sommigen door zo'n hel? Ik kan het niet anders omschrijven. Ik snap dat jullie met heel veel vragen zitten, ik heb me rotgegoogled na de laatste ivf ivm innesteling ben ben tot de conclusie gekomen dat er weinig anders te doen is, heb er ook uitgebreid met de gyn over gesproken en dat moeten jullie ook zeker doen. Zo vroeg ongi worden herken ik niet dus daar kan ik je niet mee helpen. Nogmaals een knuffel en ik denk aan jullie! Ik blijf je volgen hoor! Liefs
lieve lian, wat ontzettend kl*te voor je, wordt er zelf ook helemaal verdrietig van als ik je verhaal lees. je bent idd snel ongie geworden, ik zou denken een innestelling, ben je ook lang ongie geweest, want als het wel een innesteling was zou de test pas een week later positief aangeven. je mag ook al zo snel testen vanuit het ziekenuis, bij ons houden ze 14 dagen na de tp aan, ik wil je ook weer niet onnodig hoop geven meis, maar omdat je de vorige keer ook pas zo laat positief hebt getest ga je er een verklaring voor zoeken. fijn dat je al zo snel voor een gesprek terecht kunt, en ik hoop dat je antwoorden op al je vragen zult krijgen. wij meiden in de mmm moeten er zoveel voor doen, en dan nog wil het niet lukken, ooh bah wordt er elke keer zo verdrietig vanals ik die berichten lees. sterkte en een hele dikke knuffel, liefs lisa.
Hey Lisa, Bedankt voor je berichtje. Ja ik vind het ook erg snel. Zaterdagmiddag had ik de tp en zondagavond ging ik naar de wc en daarna kreeg ik wat buikpijn. Dit heeft aangehouden en woensdag ben ik toen na de huisarts geweest hij dacht dat i verkrampte darmen had en kreeg buscopan hiervoor dat mag je gewoon gebruiken met ivf/zwangerschap. Maar het ging maar niet weg dus ben ik donderdag met koninginnedag naar de huisartsenpost geweest en hij dacht dat het meer op gyneaologisch gebied lag ivm de punctie en de bolletjes. Dus gewoon paracetamol gebruikt en steeds op de bank blijve liggen met een warme kruik. En dan vanaf zaterdag weer bloedverlies.. Bah het valt zo tegen, we hebben ook van beiden pogingen niks over en dat is ook zo jammer, we zijn extra verdrietig omdat we er nog maar 1 hebben nu. En ja wat is wijsheid even rusten of toch weer doorgaan. Je wilt het liefst gelijk doorgaan,maar ergens durf je bijna niet omdat het je laatste poging is. Maar is het echt zo vroeg dan 14 dgn na de punctie een test doen? Ik lees wel vaak dat het erg verschilt. Ik dacht datje bij een innessteling maar een beetje bloedverlies hebt? Of is dit ook verschillend ? Hoe gaat het met jou? Lfs LiAnn
Bah LiAnn, wat een rotnieuws . Ik werd precies 1 week na de tp ongesteld en er zijn er hier meer op het forum die dit gehad hebben. over het doorgaan voor de laatste poging; Kan me zo goed voorstellen dat je het eng vind om verder te gaan.'t Einde komt zo wel erg dichtbij. Neem je rust, want met een gestressed lichaam en geest een poging ingaan is niet goed. Heel veel sterkte en ik blijf je volgen. Dikke knuffel!
Hey Zara, Bedankt voor je berichtje, nou in ieder geval fijn te horen dat ik(helaas) niet de enige ben die zo vroeg na de tp ging menstrueren. Ja we gaan eerst kijken hoe het gesprek a.s woensdag gaat,we schrijven onze vragen even op anders vergeet je toch de helft. We zijn nu onze slaapkamer maar aan het opknappen, ik ben wel erg moe maar zo hebben we toch wat afleiding en het wordt weer mooi. Hoe gaat het met jou Zara? Lfs LiAnn
Wat ik even wilde vragen, als jullie een terugplaatsing hebben hoe gaat dit dan..in het Emc lig je op die bank en dan ongeveer 2,5mtr verder zit de arts met de microscoop om het embryo" op te pikken" komt dan naar ons toe als wij er klaar voor zijn. Als de tp is gedaan gaat de arts terug naar de microscoop om te kijken of het uit het " slangetje" is. Het is misschien een hele rare vraag maar gaat dit in andere ziekenhuizen ook zo ? Niet dat ik niet netjes geholpen ben hoor,ze waren erg lief,maar ik vraag me af is dat gewoon dat de arts met het embryo bij zich, dan zo " ver" weg zit... Heeft er verder iemand ervaring in het Elisabeth in Tilburg ? De ivf-verpleegkundige had het ook over een ander medicijn, ik gebruikte nu met beide pogingen deca en gonal-f ,en ze zei je moet het je voor stellen dat je in de auto rijd en hard gas geeft maar tegelijk ook op de handrem(rare vergelijking)en dat andere medicijn is gewoon hard gas geven en net optijd aan de rem trekken.(dit voor de stiulatie van de eicellen)..weet iemand welk medicijn hiermee bedoelt wordt ? Sorry voor de vragen... Lfs LiAnn
Het checken van de catheter voor en na terugplaatsing doen ze hier ook hoor. Dat is normaal. Bij ons zit er alleen een deur tussen punctie- / tp kamer en het lab dus dat duurt nooit lang. We kunnen dan meekijken via een tv. Bedoel je Puregon? Geen idee...waarom vertelde ze je dat verhaal dan?
Ze vertelde het omdat ik bij beide pogingen weinig follikels had (1e ivf- 4follikels -2eicellen en 1 teruggeplaatst en 1 niets geworden, 2eivf -3follikels en 1 eicel deze was 7-cellig is teruggeplaatst en een week na tp kreeg ik bloedverlies.). En we hebben nu nog maar 1 poging dus ze zei het zou dan fijn zijn als je meerdere follikels hebt zodat je hopelijk nog iets over houd om in te vriezen. Welk medicijn ze bedoelt dat weet ik niet. Ze heeft niet gezegd hoe het heette,maar ik ben er wel nieuwsgierig naar. Lfs LiAnn