Onze mooie kerel Dani is geboren

Discussie in 'Geboren' gestart door Blaak, 9 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo!

Met precies 39 weken is onze mooie knul Dani geboren. Ik had al een paar dagen weeen, maar het zette niet door. Na het verliezen van bloed en om de 5 min. weeen toch maar even naar het ziekenhuis. Daar gekomen, verdwenen de weeen weer. Wel hadden ze getoucheerd en bleek ik al ruim 4 cm ontsluiting te hebben.

Volgende dag normale controle bij de gyn. Liep weer met regelmatige weeen om de 10 min. die maar niet doorzette. De gyn zei dat dat nog wel een paar dagen kon duren. Hij ging even inwendig kijken of er wat verandert was, en toen nam hij gelijk nog een slijmprop mee. Toen dacht hij laten we maar gelijk gaan strippen dan! Dus dat deed hij en dat voelde niet fijn. Hij belde meteen naar het ziekenhuis (verloskamers) dat ik eraan kom, want het zou zeker weten doorzetten. Ik had 5 cm ontsluiting.
    Onderweg naar huis van de gyn, voelde ik de weeen inderdaad sterker en heftiger worden dus snel onze dochtertje naar huis brengen, onze vluchttas pakken en hup in de auto richting ziekenhuis!

Onderweg een paar flinke weeen gehad. Aangekomen in het ziekenhuis, gelijk richting verloskamers. We kwamen daar om 2 uur s'middags aan. Aan de CTG. ongeveer kwartiertje later kwamen ze om mijn vliezen te breken. Mijn weeen werden daarna flink heftiger en kwamen aardig snel achter elkaar. Toen kwamen ze later weer om te kijken, ze gingen mijn blaas leegmaken (Niet fijn) en ze voelden dat ik 7 cm had. Ik baalde want de weeen waren heftig. Kreeg een spuitje morfine (niet echt geholpen denk ik). Een heftige wee later voelde ik ineens het hoofdje en voelde persdrang. En dat kwam steeds vaker. Toen werd het ineens heel heftig en toen mocht ik meepersen. 23 min persen en toen kwam onze zoontje ter wereld. om 17.04 uur geboren.
    Heb 2 hechtinkjes aan de binnenkant, dus niet echt last van gehad. Oplosbaar en de verdoving die ze gaven waren geen spuitjes, maar spray! Dat was ook ideaal want ik haat naalden, haha.

Onze zoon, deed het gelijk geweldig, en we mochten 2 uurtjes later alweer naar huis! En, sinds de eerste nacht kan hij ook meerendeels lekker doorslapen de hele nacht!

Hij woog bij de geboorte 3280 gram en zijn lengte 51 cm.
    Dus een aardig vlotte bevalling dacht ik zo.

Groetjes, Mandy :D

2. zeppie

zeppie Actief lid

9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    Proficiat en geniet lekker ervan.

3. wolly

wolly Niet meer actief

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine man.

Liefs wolly :)

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje :D

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie zoon!

Koningskoppeltje is mooi compleet zo!
    Geniet lekker van je manneke!

Elmo

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Super! Een gezonde knul die jullie gezinnetje komt versterken.

Gefeliciteerd en geniet van de kraamtijd.

Groetjes van Kiki

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Geniet ervan!

8. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Gefeliciteerd met Dani!

9. Gup1982

Gup1982 Niet meer actief

Gefeliciteerd! leuke naam ;) :D

10. marsab

marsab VIP lid