Libido bij Mirena Spiraal versus Pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Marloes86, 4 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Even benieuwd naar jullie ervaring met de Mirena Spiraal met betrekking tot je libido. Merkte je verschil tussen dat je aan de pil was of de mirena spiraal had? Hier had ik tijdens stopperiode van de pil om zwanger te worden beduidend een hoger libido dan toen ik aan de pil was. Nu na mijn zwangerschap is mijn libido nog steeds hoog. Aan de pil wil ik zowiezo niet meer, ben bij de huisarts geweest voor informatie betreffende koperspiraal, maar zij adviseerde me om toch ook over de Mirena na te denken, omdat het hormoonpercentage hier erg laag van is, en je vaak minder last hebt van je menstruatie dan bij de koper spiraal.
    Moet wel wachten tot 10 weken na de bevalling met het plaatsen van een spiraal... Wordt dus op andere manieren anticonceptie gebruiken als het zo weer kan ;)...

2. Blue lady

Blue lady Bekend lid

29 mrt 2015
    665
    438
    63
    Ik heb nu al 6 en half jaar een mirena.
    Mijn libido is over het algemeen iets hoger dan tijdens de pil. Tijdens mijn eisprong is hij duidelijk een stuk hoger dan toen ik de pil gebruikte.
    Hopelijk kan je hier iets mee

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn libido is niet echt hoog, maar als ik nu mirena vergelijk met de tijd dat ik condooms gebruikten zie ik niet zo veel verschil. Heb duidelijk meer zin rondom eisprong en rondom menstruatie mag je niet eens naar me kijken ;), vreselijk prikkelbaar...

Hier speelt (over)vermoeidheid, drukte en gebrek aan gelegenheid (kids wakker van 6:00-20:00 uur en spoken in avond komt ook best nog wel voor) ook nog steeds een belangrijke rol (helaas...).

Moet wel zeggen dat ik tijdens pil gebruik redelijk vergelijkbaar libido had, alleen omdat er toen nog geen kids waren leidde dit veel vaker ook tot daadwerkelijke gezelligheid ;)...

4. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hier een beduidend hoger libido met spiraal dan met de pil.. komt misschien ook omdat door de pil mijn andere medicatie niet goed meer werkte en ik dus meer vermoeid was..

menstruatie heb ik nauwelijks nog dus het kan ook eigenlijk ''altijd''

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.816
    19.122
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik had met de pil een lager libido.

Deel Deze Pagina