Hallo, ik vraag mij af waarom ik zo laat in de zwangerschap pas een liggingsecho krijg? Ik heb volgende week maandag pas de echo, dan ben ik 36 weken en 3 dagen zwanger. Volgens de vk was de beeb al aan het indalen toen ik 33 weken was. Ik begrijp dat je een beeb niet meer kunt draaien wanneer hij of zij helemaal ingehaald is en vast zit in het bekken. Vandaar mijn vraag. Waarom kijken ze dan niet zodra ze voelen dat de baby aan het indalen is?? Iemand een idee?
een liggingsecho is normaal toch met 36 weken. Hier ook met 30 en 33 weken een groei echo en met 36 weken een liggingsecho
Ik had vorige week de liggingsecho en toen was ik 34+1! Maar wat ik mij afvroeg, gaan ze er vanuit dat je kindje in stuit ligt dan?
Nee op dit moment niet maar mn eerste is in stuit geboren en deze lag met 28 weken in dezelfde houding als de eerste, dus ik wil graag van te voren weten en eventueel de ligging aanpassen. Mijn zoon werd geboren met beide voeten over 1 schouder. Die houding wil ik graag voorkomen als het even kan
omdat je kindje tot 36 weken nog zelf kan draaien (en zelfs dan nog) kijken ze pas met 36 weken. En ze kunnen je kindje wel draaien maar dan kost het wat meer moeite als ze ingedaald zijn.
@mvm2008 wisten ze bij de eerste al dat het in stuitligging lag? @jessi ik ben vorige week bij de gyn geweest, omdat ons kindje ook nog steeds in stuit ligt en zij gaf toch ook aan dat als het al ingedaald was dat ze het dan niet meer proberen te draaien (nu wilde ik daar toch niet voor gaan, maar dat even terzijde)
Idd tot 36 weken is de kans nog groot da je kindje draait, ligt hij nu in stuit dan kun je pas iets gaan ondernemen,
De eerste lag met 33 weken in een stuit en ze zouden voor week 35 een afspraak make om de beeb te draaien. Aangezien we met 33+4 zijn bevallen hebbenw e dat niet meer meegemaakt.
Bij mijn zoontje gaven ze aan dat ze wel eens naast kunnen zitten met dat van buiten voelen. Vandaar dat ze vaak liever met de echo checken of het wel klopt. Zo laat mogelijk idd, omdat je kindje eerder in de zwangerschap nog plek heeft om te draaien.
Ik had met 35+3 de liggingsecho. Bij mijn vk doet ze het standaard met 36 weken (of een paar dagen vroeger of later; hoe de afspraak uitkomt).