Hallo, Onze eerste dochter is te vroeg geboren. Nu ben ik voor onderzoek en informatie naar de gynaecoloog gestuurd.(afspraak volgt nog) De kans is groot dat ze mij injecties gaan aanbieden om zo te voorkomen dat de baby ook te vroeg komt. Ze hadden het niet over weeën remmers. Ik weet dat ik zelf mag Kiezen of ik dit ga doen, maar ik ben erg benieuwd naar mensen met ervaring in soortgelijke situatie. Liefs Sensa
ik vermoed dat ze dan bloedverdunners bedoelen, die heb je ook in prikvorm en in pilvorm... Dit schijnt eventueel te kunnen helpen, maar ik slik ze nu ook... en mijn kindje gaat de 40 weken niet halen, wij hopen dat ik de 32 weken ga halen... ken verder alleen longrijpingsprikjes, maar die geven ze pas zo laat mogelijk want na 10 dagen werkt die niet meer... dus zolang ze nog niet het idee hebben dat ik binnen 2 weken ga bevallen krijg ik ze nog niet...
Dank je voor je reactie. Ik heb geen idee. Ik krijg nog bericht wanneer ik langs mag komen. Maar zou dus kunnen. Heb jij ook ervaring met vroeggeboorte of hebben ze jou onderzocht? Onze eerste is met 36 weken en 1 dag geboren. En ik ben zelf 6 week te vroeg geboren. Waarschijnlijk kwam ze te vroeg doordat ik streptokokken b bij mij draag. Dit wist ik toen nog niet. Ik ga voor je duimen!!
Hoi hoi, Hoe lang is je oudste te vroeg geboren? Mijn oudste is 10 weken te vroeg geboren en ik krijg sinds 16 weken prolutoninjecties. Dit zijn hormonen die de baarmoeder rustig moeten houden zeg maar.. Bedoel je dat misschien? Geloof dat je dat alleen krijgt als je onder de 32 weken bent bevallen. Ik heb er nu al 15 gehad, en de beeb zit nog steeds in mijn buik.. Hoop dus dat ze hier wel werken! Ik vind ze ook niet zo heel vervelend eigenlijk.
Oh ik zie nu met 36 weken, sorry! Dan zullen het geen proluton injecties zijn, geen idee wat dan wel!
Kennis van ons heeft ze gekregen en ze hebben haar moeten inleiden. Met 16 weken een steeds korter wordende bmm.
Missiemaartje ik denk dat je gelijk hebt hoor (ik zie geen 36 weken staan) dat het on proluton gaat. Hier net als missiemaartje een prolutonspuitster. Mijn zoontje kwam spontaan na een opgemerkte verkorte baarmoederhals. Ik krijg de spuiten ook vanaf 16 weken wekelijks. Tot nu toe (bijna 26 weken) nog een lange baarmoederhals. Of ik nu langer ga redden moeten we afwachten. Het is het lichaamseigen hormoon progestron wat ingespoten wordt. Gaat in je bovenbeen of bilspier (aan jou de keus). Ik vind het persoonlijk appeltje eitje. Het hormoon verslapt je baarmoeder waardoor er minder snel voortijdig weeënactiviteit zou moeten optreden. Het werkt bij veel mensen maar niet voor iedereen. Bij tweelingzwsngerschappen (die hebben uiteraard meer kans op een vroeggeboorte) hebben ze goede resultaten behaald met onderzoeken. Hoeveel te vroeg is jouw vorige kindje geboren?
Ik krijg ze ook, ze zijn ook m.n. Om de bmm goed dicht te laten zittn vertelden ze me... Zie evt ook topic in prematuur tips voor prolutonspuiten... Grtz.
Er zijn dus verschillende mogelijkheden. Ik wacht dan eerst wel af wat de gynaecoloog gaat vertellen. Want bij mij was er verder geen sprake van al het bovenstaande. De vliezen zijn bij 36.1 gewoon gebroken. Maar ze denken dat het te maken heeft met de streptokokken b. Wel fijn trouwens dat er zulke methodes bestaan.
Nee mijn dreigende vroeggeboorte heeft niks te maken met vroegtijdige weeen ofzo... Mijn baarmoeder werkt niet optimaal, en op het moment dat het te slecht gaat werken wordt de baby gehaald... heb ik bij mijn 2de zwangerschap ook gehad... toen met 32 weken... vaak gaat een slecht werkende baarmoeder in combinatie met zwangerschapsvergiftiging... dat heb ik bij beide vorige zwangerschappen ook gehad... arts vermoed dat het nu weer die kant op gaat in verband met hogere oplopende bloeddruk.....
Ik kreeg ze ook vanaf week 28 ivm vroegtijdige weeen. Geen idee of het heeft geholpen maar ze kwam pas met week 39. Overigens was mn laatste puit n week 35 dus of het nou wat zegt geen idee...
Sensa ik ben ook streptokok B draagster. Ik krijg een infuus AB tijdens mijn bevalling (althans dat is de bedoeling... Ik beviel van de eerste echter zo snel dat ik vrees dat dat infuus echt niet gaat lukken) En ik moet een nacht ter observatie luggen met het kindje ivm infectiegevaar.
Overigens denken ze niet dat mijn streptokokken de oorzaak was van mijn vroeggeboorte. Maar een zwakkere baarmoederhals
Klinkt bekend! Mijn dochter was er binnen vier uur. Dus ik ben ook benieuwd of ik dat red! Draag jij het in he urine of in je vagina? Want er is mij verteld dat veel vrouwen draagster zijn in de vagina. Maar dat het in de urine gevaarlijker is. Bij mij gaan ze dit nu nog een keer onderzoeken. En ik moet dan inderdaad ook in het ziekenhuis blijven ter observatie.
Mijn zoontje in een half uur.. Ik wist toen niet dat ik draagster was. Ik was mijn slijmprop in de 31e week verloren. Verloor de twee dagen daarna zoveel afscheiding dat ik de vk heb laten komen. Zij dacht dat mijn bbm aan het verstrijken was. Doorgestuurd naar het ziekenhuis daar bleek mijn baarmoederhals verkort naar 1.9 cm. Ik had daar dus niets van gemerkt. Ik werd opgenomen ter observatie en zou naar huis gaan als ik stabiel bleef. Ik had dus ook geen weeën of harde buiken op dat moment. Wel de dag erna wat zeurend gevoel en voelde mijn zoontje laag liggen. Uit voorzorg adelat als remming gekregen en die avond een longrijpingsspuit. Die heeft nooit zijn werk kunnen doen. Mijn vliezen braken s'nachts met omdraaien, ik kreeg een weeënstorm en mijn zoontje werd geboren. Van begin tot het eind dus 30 minuten. Hij was groot voor zijn doen en mijn placenta en bloeddruk waren in orde. Het werd dus geweten aan een zwakkere baarmoederhals. Daardoor spuit ik dus nu proluton en krijg ik elke twee weken cervixmetingen. Bij het protocol na een vroeggeboorte hoort dat er een nutionscore oid wordt gedaan. Ik ben dus getest op vaginose en de streptokok. Vaginose heb ik niet maar blijk wel draagster van de streptokok B. Of dit verband houdt met de vorige keer is niet duidelijk! Ik heb het destijds nooit geweten. De gyn zei dat ik niet zo'n hele actieve stam (?) had. Mijn urine is dus niet getest. Ik heb me in mijn eerste zwangerschap dus wel laten testen op een blaasontsteking maar daar kwam alleen uit dat ik wat meer eiwitten had. Wat dat betekent weet ik nog steeds niet. Ik krijg niet van tevoren AB omdat mijn gyn zegt dat het ten eerste bij de baby terecht komt. En ten tweede is het zinloos omdat de streptokok na 4 weken weer net zo actief terug kan zijn. Geven ze jou wel van tevoren een AB kuur? Net als bij mij zul jij dus met zo'n snelle bevalling je infuus niet redden haha. Mijn zoontje is dus met 32 weken geboren. Kreeg uit voorzorg een infuus AB (deden ze omdat de reden van vroeggeboorte onbekend was) maar er is naar mijn weten nooit gekeken of hij inderdaad een infectie heeft opgelopen.
Echt bijzonder, ik herken veel in jou verhaal. Ik wist ook niet dat ik draagster was. Ik ben het weekend voor de woensdag dat ik ben bevallen nog in Groningen geweest (wij wonen in Apeldoorn) Toen voelde ik mij niet echt lekker maar verder niet aangedacht dat dit misschien een voorteken was. Op de dag zelf ging ik om 18.30uur nar bed omdat ik gewoon moe was en mij een beetje duizelig voelde. Een uur later toen voelde ik een gigantische trap in mijn vagina (zo voelde het) en ineens net als bij jou, de vliezen gebroken. Ik schrok eers want ik was toe 36.1 zwanger. Maar goed.. op naar het ziekenhuis waar ik gewoon nog rond leip tot 23.00uur en om 23.30uur was onze meid er al! Wel iets te klein en wat eel dus 2 dagen in het ziekenhuis gelegen met zijn tweetjes. Mijn bloeddruk was nog iets te hoog. Verder was alles goed en konden we na twee dagen gaan genieten. Mijn huisarts zet dat ik wel aan de AB moet maar mijn verloskundige die wil gewoon kijken hoe alles gaat en wat de gyneacoloog mij gaat vertellen. Ik laat alles gewoon over mij heen komen en wat moet dat moet..
Achteraf heel angstig he hoe alles gelopen is. Het had zoveel anders kunnen zijn als je zelf niet alert had gereageerd. Je had wel alleen kunnen bevallen en daar zit je dan met een prematuur thuis... Het maakt ook helaas dat ik deze zwangerschap anders beleef. Ik heb in tegenstelling van mijn zoontje van mijn dochter nu wel al twee keer weeënachtige krampen gehad. Gek genoeg bleek dit nu geen invloed op de lengte van mijn baarmoederhals te hebben! Hoe misleidend. Of de prolutonspuiten doen inderdaad heel goed hun werk! Je moet je maar goed inlezen over de injecties die ze je willen gaan geven. Gelukkig wordt je met een tweede wat brutaler en kom je waarschijnlijk meer voor jezelf op. Ik ben benieuwd of we allebei van deze kindjes weer zo rap bevallen! Jij zult dus ook als geen ander weten dat snel bevallen niet zo fijn is als mensen die dat niet gehad hebben denken Zoals iemand anders hier al schreef is in het onderdeel prematuur ook een topic over prolutonspuitsters. Misschien zijn er daar meer die iets anders hebbdn gekregen om vroeggeboorte te voorkomen?! We gaan nu gewoon voor een kindje op tijd zonder gekkigheid. Deal?