Zo'n vol gevoel

Discussion in 'Zwangerschap' started by renee85, Jun 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. renee85

renee85 Actief lid

Apr 7, 2012
    208
    1
    18
    Herkent iemand dit? Ik heb na het avondeten altijd zo'n harde opgezette buik. Echt dubbel zo dik ook als ervoor, lijkt wel. Het voelt ook zo vol. Een rotgevoel. Wie heeft dit ook? En wat doe je er tegen?

2. Edel

Edel Bekend lid

Feb 23, 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ken het.......gaan liggen helpt dan bij mij!

3. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ja, ik heb het ook. bij mij helpt niet veel.
    's morgens voelt het altijd weer oke.

4. LeennKen

LeennKen Bekend lid

Apr 12, 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    Herken het volledig :) & ik eet echt niet veel meer de laatste tijd, voel me gewoon direct vol :D (maar ze ligt dan ook hoog & tegen mijn maag met haar poep)

5. peelen1981

peelen1981 Actief lid

Jun 15, 2012
    179
    0
    0
    paarden
    tolkamer
    Heb ik ook eet ook vaker kleine beetjes krijg er anders zo'n pijn in me buik echt pijnlijk niet fijn

6. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Heb t ook met eten dat ik snel vol zit maargoed ben nog niet zo heel ver hoor..

7. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    1,031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook heel erg na het avondeten. Ik ga meestal even lekker gestrekt op de bank na het eten en dan zakt het vaak wel wat. Maar volgens mij is er niet echt iets aan te doen.

8. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

Feb 22, 2013
    331
    0
    16
    Heel herkenbaar!! Ik lees even mee!

9. mappel

mappel Niet meer actief

ik heb het ook al eventjes, terwijl ik nog helemaal niet ver ben. voordeel is wel dat je niet veel aan zult komen :)

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Had het ook.. Ik ging telkens kleine beetjes eten.
    Dat hielp bij mij heel erg!

11. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Hier ook! Eet nu in 5 keer, ipv 3 keer per dag. Dus kleinere porties, en dat scheelt. Direct liggen na het eten zorgt hier voor vreselijke maagzuur aanvallen, dus dat doe ik maar niet ;)

Ik eet nu een klein ontbijtje (2 boterhammen) en dan rond 10 of 11 uur nog een boterham/ontbijtkoek en een stuk fruit. Met de lunch weer 2 boterhammen (of pannenkoek) rond 3 uur/half 4 pak ik een flinke kom soep, en het diner bestaan uit gewoon een bordje eten, maar minder dan normaal. Als ik een toetje wil, dan pak ik dat vaak een half uurtje na het eten, dus niet meteen.

Hou er rekening mee, dat je maag pas na 20 minuten signaal naar je hersenen geeft dat je vol zit, dus als je snel eet, komt dat signaal pas als je al té vol zit... ;) Beter rustig eten dus :D

Succes!

12. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

Jan 27, 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook herkenbaar. Gewoon echt minder in 1 x eten inderdaad

13. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook! ben bijna 30 weken.
    Ik eet warme maaltijd ook wat minder dan voorheen, zit al snel vol(zeker met aardappels en groente).
    Bij mij begint het eind vd middag, voel me dan net een skippy-bal, haha!
    Even lekker relaxen onder de douche helpt bij mij goed, dan voel ik me ook minder duf & moe(wat sinds een paar weken ook weer op komt zetten smiddags, bah).
    Oja, en gewoon gezond eten, voldoende(water)drinken, fruit snoepen en op tijd naar bed!

Share This Page