Hoi meiden, Ik wilde graag iets kwijt.. en vraag me tegelijkertijd af hoe jullie erover denken en of jullie dit herkennen. Kledingmaten veranderen, met als gevolg: Onzekerheid. Gisteren wilde ik dan toevallig een aantal ondergoedjes bestellen, ik zag een aanbieding staan.. maar toen ik mijn maat aanklikte, ging de prijs van 15 euro spontaan naar 27 euro. (de andere maat was maat 34). Wat willen verkopers hiermee bereiken? Ik dacht namelijk: "Ik moet dus heel wat maten afvallen, want hoe 'dikker' ik ben, hoe duurder de kleding is die ik wil aanschaffen". Ik kan dan wel enigzins relativeren dat een maat groter, ook meer stof nodig heeft.. maar kunnen ze dan niet gewoon alle stoffen en maten bij elkaar optellen en het gemiddelde nemen!? Hoeveel meer stof zit er nou in een onderbroek zeg Ook frustreer ik me eraan, dat ik een paar oude broeken heb, die gewoon mega te groot zijn, maar als ik nu een broek koop.. heb ik precies dezelfde maat als die oude broeken die dus zeker 3 maten te groot zijn! Ik ben dus wel afgevallen... maar mijn maat is niet kleiner... hoe kan dit nou Verder erger ik me ook aan maatverschillen per winkel. Kan er niet gewoon 1 richtlijn aangehouden worden ? In sommige winkels zijn truitjes maat XL eigenlijk gewoon een M! Ik ga me hierdoor te dik voelen, en in combinatie met de prijsverschillen krijg ik de neiging om dwangmatig af te willen vallen. Is dit nou een soort manipulatie wat ze doen ? Om mensen te willen laten afvallen oid ? Wat ik daarbij ook vreemd vind, is dat bepaalde soort kleding, bijna niet te krijgen is in grotere maten. Ik loop soms wel eens langs de rekken met grotere maten, en daar zie ik dan vaak hele saaie kleding hangen, terwijl bij maatje 36 behoorlijk sexy en vrouwelijke kleding hangt....mogen mensen met een maatje meer er niet meer sexy en vrouwelijk uitzien ofzo ? Waarom zijn er zulke verschillen ? Ik vind het niet eerlijk... Dat wilde ik even kwijt
dat is ook zo met kinderkleding... hoe groter de maat hoe duurder het word... ergens wel logisch want ze gebruiken meer stof en zijn langer bezig... verder denk ik dat vrouwen met een maatje meer zichzelf niet graag in een pakje hijsen waarin je alles kan zien hangen... dat ziet er namelijk niet uit... als je slank bent ziet het er toch net even wat anders uit.... maarja.. dat is het toonbeeld van tegenwoordig...
ik snap je frustratie hierover. .. in sommige landen zijn de maten nou eenmaal smaller of wijder dan in andere landen.. dus daarom kan een maat wat smal vallen(denk italie,erg small) meeste kleding word in buitenland gemaakt dus daar kunnen ze hier helaas niks aan doen.tis maar wat ze krijgen zeg maar. de broeken die je al hebt zijn waarschijnlijk wat uitgelopen en daarom eigelijk een maat of 2 groter.. de groter de maat de duurder het is.. tjah.. daar kan ik niet veel mee.. al weet ik dat het met alles is.. ik bestelde laatst een nieuwe kledingkast.. die was 180 in beuken.. maar ik wilde wit.. ja die is 200.. snap het ook niet hoor,, maar ja.. we moeten het er maar mee doen
Ik denk ook niet dat TS het over doorschijnende topjes met openingen aan de zijkant en strakke latex jurkjes heeft Bij de grote maten hangen van die gruwelijke shirts met prints van bloemetjes of abstracte figuren, van die spijkerbroeken waar werkelijk níéts aan gedaan is (denk aan een donkere stof, opdruk, variatie in de pijpen, w/e) en grote bh's zijn óf huidskleurig, effen, of hebben dezelfde gruwelijke bloemetjes-print Hierom zweer ik echt bij eBay.. Uniek, leuk, én betaalbaar!
Snap idd ook niet waarom vrouwen met grotere maten zich in een soort van tenten moeten stoppen. Denk dat kleding wat netjes aansluit veel mooier is dan die eeuwige wijde lappen stof zonder enig model.
Zou het ook niet met de inkoop te maken hebben? 38/ 40 is een gangbare maat en kunnen ze veel tegelijk van inkopen. Ik noem ook maar wat hoor maar wel vervelend.
Ik heb dan wel een hele gangbare maat die vaak nog net in de onderste prijsklasse valt maar ik kan me helemaal voorstellen dat je er moe van wordt! Maar ik heb wel wat tips misschien bestel kleding bij Bonprix, die hebben alle maten 1 prijs regel! en nog leuke kleding ook.. Bestel broeken bij wehkamp of neckermann (weet niet meer zeker welke) daar is mijn standaard maat broek altijd ineens te groot.. hahaha heeeerlijk om een maatje kleiner te moeten pakken
Helemaal mee eens! Ik heb zelf een grotere maat, en door goed te zoeken weet ik wel leuke kleding te vinden. Maar over het algemeen vind je grotendeels alleen wijde shirts met vreselijk lelijke patronen (die niet echt positief bijdragen aan je figuur).
En als je dan in een grote maat wél wat leuks en vrouwelijk weet te vinden (zowel qua lingerie als qua kleding) hangt er ineens een behoorlijk prijskaartje aan
Er zijn merken, zoals bijv Levi's, die nog steeds achterhaald denken en niet willen dat iemand met een grotere maat hun kleding dragen, omdat het niet bij hun image past. Ik heb niet eens een belachelijk grote maat maar ik kan geen levi's aan. Met G-Star heb ik dat niet, dus ik ben helemaal klaar met Levi's.
Nee ik bedoelde idd geen doorschijnende topjes met openingen of latex Bij een wat vollere dame zou toch ook idd een versierd vrouwelijk truitje mooi staan, met een V-hals en dan iets hoger getailleerd en dan bijv. uitlopend maar dan sierlijk!
Ik weet het niet... ik vind het er verdacht veel op lijken dat er vanuit de kledingfabricanten 'gestuurd' wordt wat de mensen dragen.. Dat ze om een tafel staan en dat iemand zegt : "nee dit kan niet voor volle mensen, want dat ziet er niet uit, dus laten we het dan ook maar niet aanbieden". Het voelt gewoon echt niet gelijkwaardig.. Zou haast zelf een modelijn willen ontwikkelen waarbij juist vollere vrouwen meer aandacht krijgen.. zodat elke vrouw gewoon haar eigen smaak kan hebben, en precies kan dragen wat ze wil.. of je nou slank bent, of iets voller.
er is een mooie lijn voor vollere vrouwen hoor! een vriendin van mijn zus met een maatje meer stoorde zich er ook enorm aan en heeft een eigen winkel opgezet met moderne kleding voor vrouwen met een maatje meer! zal het eens opzoeken die link... de winkel is gevestigd in deventer trouwens!
Wel fijn dat er zoiets bestaat voor vollere vrouwen..! Maar vind het dan weer zo dubbel dat ze in een aparte categorie ingedeeld worden Zou toch mooier zijn als dit ook in de standaard winkels zou hangen..vind je niet? Wel lief dat je dit deelt, misschien heeft iemand er iets aan
Hier ook al jaren een grote ergernis Vooral bij ondergoed is het prijsverschil belachelijk: als je groter dan D hebt kun je bijna nergens iets leuks vinden en zo wel, dan is het 2 of meer keer zo duur. Met kleding vind ik het prijsverschil nog wel meevallen, maar vind maar eens iets leuks boven maat 42. Er is blijkbaar ooit iemand geweest die vond dat vollere vrouwen in tenten moeten leven. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Miss Etam. De normale collectie is normale vrouwelijke kleding met details, de plus collectie bestaat bijna alleen maar uit basic kledingstukken. Heeft een dikke buik minder recht op een vrolijk printje dan een sixpack? En die halslijnen, iedereen weet toch dat een v-hals bij een grote buste veel beter staat dan een hooggesloten kledingstuk? Maar blijkbaar is het doel dat we onze rondingen massaal in een burka hijsen En ik moet nog altijd lachen als ik langs de Ulla Popken loop. Op de gevel staat: "Jonge mode in maat ... " Als dat jonge mode is, dan ben ik met mijn 26 jaar blijkbaar nog een onbevruchte eicel, want ik zie mijzelf daar echt (nog lang) niet in lopen! Ik ben maar opgehouden er steeds aan te denken, je wordt er niet vrolijker van. Labels knip ik lekker uit mijn kleding zodat ik niet elke keer tegen dat xxxxxxxxxxxxxxxxxxl plaatje aan hoef te kijken. Waarom jezelf depressief maken als je ook kunt lachen om die trieste mensen die dit veroorzaken? Van die types die een rotleven hebben omdat ze op een appel en twee snuiven per dag leven om hun eigen miniscule creaties te kunnen dragen. En ondertussen steeds maar maagtabletten blijven kauwen omdat ze zoveel last hebben van hun maag. Hoe komt dat toch?
Beetje jammer dit. Ik kan ook wel wat lelijks gaan zeggen over dikke mensen, zit je denk ik ook niet op te wachten of wel?
Ze bedoelt het denk ik niet lelijk... denk dat ze bedoeld dat door deze manipulatie en oordelen over voller zijn, er meiden zijn die dus dwangmatig gaan lijnen, juist om slank te zijn. Het is eigenlijk heel zielig dat dat gebeurt.. Die meiden zijn eigenlijk slachtoffer van mensen die slank zijn zo belangrijk vinden..en dan puur om het uiterlijk. Want ongezond is het natuurlijk wel.. of je nou vermagerd bent, of overgewicht hebt. En dat is gewoon niet fijn voor die mensen.
dat is idd jammer want ze kunnen de hippe kleding in maat 38 bv ook maken in maat 42... of groter.... ik heb me doodgeergerd toen ik zwanger was en nergens meer leuke kleding kon vinden behalve dan naar miss etam te gaan... verschrikkelijk winkel met verschrikkelijke oud wijverige kleding vond ik het... gelukkig kon ik na mijn bevalling sommige kleding van mijzelf weer aan maar kan me heel goed voorstellen dat als je een maatje meer hebt je je een ongeluk zoekt naar hippe kleding!