Oh ik ben echt niet van het conspiracy thinking.. Ik vind dat je gewoon lekker moet doen wat je wilt, want tegenwoordig is alles wel slecht of gevaarlijk.. Wat ik ermee doe: ik haal geen producten in huis waar aspartaam en zo in zit, maar als mijn kids het binnenkrijgen omdat ze ergens anders iets krijgen waar het inzit, zal ik daar ook echt niet om wakkerliggen. Ik ken een gezin die gewoon een bus zoetstof (aspartaam dus) hebben staan en dat gebruiken ipv suiker. Dus scheppen in de thee, ook voor de kinderen, in de Brinta, over de aardbeien.. Dat kan mijns inziens niet gezond zijn. Maar ja, overmatig suiker eten is ook niet goed. Gewoon met mate dus. En ja ik heb thuis een busje aromat (eigenlijk bijna puur E621) staan en dat pleur ik over mijn spinazie Misschien moet ik dat ook maar niet meer doen.
Klopt, ik bedoelde er ook mee te zeggen dat je overal wl gevaar kan zien als je het zoekt. Gezond verstand, gezond eten en met mate eten, dan komt het allemaal wel behoorlijk goed. Ik denk ook niet dat je veel opschiet met maar focussen op 1 ding om uit je voeding te halen, en vervolgens op zoek te gaan naar slechte voeding die dat ene supplement niet bevatten. Beetje het kind met het badwater weggooien
Hier trouwens de link naar het handige boekje met alle e-nummers en een uitleg erbij. bol.com | Wat zit er in uw eten?, Corinne Couget | Nederlandse boeken
Met andere woorden, als je je soep lekker vind met een bouillonblokje erin is dat niet zo erg. Als je alles met een smaakversterker of zoetstof eet, wordt het anders? Ik kan er niets aan doen, maar ik vind bv de soep zonder zo'n blokje gewoon echt niet te eten en wij eten best graag en vaak soep namelijk. Ik zit best met dit vraagstuk
O ja er zijn veel meer soorten zoetstof maar aspartaam is de slechtste. kwekijzer onze soep was echt goed gisteren! Heb meer zout gebruikt. ook al eens geprobeerd?
Het is persoonlijk, maar ik ben van mening dat dat anders wordt ja; als je teveel van dat soort stoffen nuttigt. Er kan wel een veilige bovengrens zijn, maar in mijn lijf geen giftige chemicaliën. Maar ik weet het fijne er niet van af; ik houd mij bezig met gezonde voeding en niet met ongezonde.
Teveel zout is slecht voor je nieren en je bloeddruk, maar het is geen chemisch goedje waar de verdenking op rust dat als je er teveel van consumeert je er enge ziektes van krijgt. Aspartaam is nog wel de minst erge van het stel.