Gestopt met de pil, even voorstellen!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pancakes, 12 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Hoi! Ik ben Ingrid, ik ben 26 jaar en mijn man en ik zijn al 9 jaar samen. We zijn een paar maanden geleden getrouwd op de dag dat we negen jaar samen waren. Ik ben 14 jaar aan de pil geweest, maar heb afgelopen maandag mijn laatste pil genomen. Ga er vanuit dat het nog wel even duurt i.v.m. ontpillen enzo, maar weet je, geen druk, we zien het vanzelf. Ben iig wel super excited! Wie zijn jullie allemaal? Ben erg benieuwd.:p

2. Michelle88

Michelle88 Actief lid

26 okt 2013
    122
    0
    16
    Nieuwegein
    Hoi Ingrid,
    Mijn naam is Michelle, ik ben 28 jaar oud en afgelopen zondag laatste pil ongenomen. Wij gaan voor een 2de kindje. Mijn dochter is in juni 2 geworden.
    Vorige zwagerschap ruim 10 jaar aan de pil gezeten, menstruatie beleef onregelmatig. Na 2 periodes 'ontpillen' voor het eggie gegaan.
    Nu 1,5 jaar aan de pil gezeten. Ben benieuwd hoe het ontpillen nu gaat verlopen!
    Groetjes

3. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Hoi! Wat spannend en wat leuk dat je al een dochter hebt. Hoe was je eerste zwangerschap verlopen? Kun je me kort een beetje bijpraten? Ik lees hier veel over 'rondes'. Hoe zit dat precies? Ik ben al sinds m'n veertiende aan de pil, hahah, en dat was ook meteen vanaf mijn eerste ongesteldheid, dus ik ben erg benieuwd hoe mijn eerste 'echte' menstruatie gaat worden en wanneer deze komt. Wat ik ook niet snap, je zegt; na 2 periodes ontpillen voor het eggie gegaan. Maar als je ontpilt, ben je toch eigenlijk al voor het eggie gegaan? :)

4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Welkom Ingrid! Ik ben sinds december 2015 gestopt met de pil.

Wat de meeste bedoelen met voor het "eggie" gaan is dat ze eerst met condoom en nu zonder bescherming klussen. Met rondes bedoelen we de cyclussen die je gehad hebt terwijl je zwanger probeert te worden... Ik zit dus in cyclus/ronde 9.

Hoe lang je over ontpillen doet verschilt per persoon. Ik was na 33 dagen alweer ongesteld dus... Kan heel snel gaan, maar het kan ook maanden duren. Er valt niks over te zeggen

5. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ah, oké! Hee, en is er een reden voor dat mensen eerst overgaan op een condoom? Ik ben eigenlijk gewoon gestopt en that's it. Ik merk het wel aan mijn libido. Is dat raar om te zeggen? Ah well, ben hier toch lekker anoniem ;) Is dat raar na drie dagen? Maandagavond gestopt, gisterenavond twee keer "geklust" (wat klinkt dit ongezellig zeg!) in vijf uur tijd.

6. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    De reden dat de meeste eerst met condoom doen is om te kijken hoe de cyclus zonder pil eruit ziet. Maar eigenlijk is het niet noodzakelijk, het is wat je zelf wilt.

Ik ben gewoon gestopt, dus... Wij maken het wel gezellig, en hopelijk komt uit al die gezelligheid een kindje voort.

7. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Nog even een gekke vraag: iemand een idee hoe ik mijn handtekening aanpas? Heb dit profiel inmiddels bijna vijf jaar geleden aangemaakt omdat de wens er toen al was maar wil nu wel even iets up to date :)

8. Nath29

Nath29 Lid

29 jun 2016
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    #8 Nath29, 12 aug 2016
    Laatst bewerkt: 12 aug 2016
    Ik zal mezelf ook ff voorstellen:
    Ik ben Nathalie, 29 jaar en bijna 8 jaar samen met m'n vriend.
    Ik ben ook gestopt sinds juni dit jaar. Ook ik merk dat mn libido verhoogd is haha:D
    Ben nu 2x ongesteld geworden. Waarbij m'n cyclus rond de 23 dagen ligt. In het begin net na het stoppen heb ik enorm last gehad van een opgezette buik, misselijk, hoofdpijn, pijnlijke borsten, opgezette borsten, pijnlijke tepels, alle kwalen die ook zou kunnen hebben als je zwanger zou zijn. Je lichaam kan je dus enorm voor de gek houden!:$ Heb tussendoor wel een keer een zwangerschapstest gedaan omdat ik twijfelde. Helaas was deze negatief.
    Ik moet wel zeggen sinds ik gestopt ben met de pil ik me veel vrijer voel. Kan het niet goed verwoorden...
    Wij zijn wel meteen gaan klussen zonder condoom en we zien wel:)

9. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Wauw, dat lijkt me echt heel apart om te ervaren @Nath29. Hoe snel kreeg je dit? Ik moet je zeggen, ik heb vanaf maandag lichamelijk nog niets gemerkt, behalve dat mijn gewicht een beetje naar beneden gaat, maar dat is alleen maar zeer welkom ;).. Ben ook echt benieuwd naar mijn eerste menstruatie. Wanneer het komt, hoe het gaat zijn. Ben erg benieuwd, we gaan het ervaren...

10. Mama04

Mama04 Niet meer actief

Welkom Ingrid!
    De reden dat mensen eerst een condoom gebruiken is inderdaad zodat ze hun cyclus even kunnen bijhouden. En sommigen vinden het prettig om eerst even te 'ontpillen'. Maar dat hoeft niet hoor! Je kunt gewoon direct starten. Denk dat je het vast al weet, maar het is verstandig om wel al foliumzuur te slikken :) Dit raden ze aan vanaf 1 maand voordat je gaat starten dacht ik.

Heel veel succes! Ik heb zelf al een zoontje en we zijn nu al een tijdje aan het proberen voor een 2e! :)

11. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Hey mama04! Goed dat je het zegt, ik zag dat het in de aanbieding was bij Etos. Ga ik meteen even twee potjes halen vanmiddag :) Ik ben er nog niet mee gestart, maar dat doe ik dan meteen vandaag.

12. Nath29

Nath29 Lid

29 jun 2016
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pancakes als ik terug ga denken kreeg ik de symptomen 2 weken na mn menstruatie. Is waarschijnlijk mn eisprong geweest. Werd eigenlijk na het stoppen meteen na 23 dagen ongesteld. Ook ik ben meteen gestart met foliumzuur... je weet maar nooit ;) vind het erg spannend allemaal hihi

13. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ik ben trouwens in het midden van mijn strip gestopt. Pil 11 was de laatste. Nu na vijf dagen "ongesteld" geworden. Dit zal nog niet de echte menstruatie zijn. Ben erg benieuwd wanneer dat komt. Vanavond iig enorme hoofdpijn gehad. T ontpillen is begonnen ;)

14. Kokosnootje

8 aug 2016
    71
    4
    8
    NULL
    NULL
    Welkom Ingrid !

Ik ben 33 jaar en was sindsmijn 16e aan de pil..
    Ik ben in juli gestopt en het was meteen de eerste keer raak.
    Ik ben nu zwanger en mijn heb over enkeke weken mijn eerste afspraakje bij de verloskundige.
    Ik besloot gewoon een dag ovulatietesten (clearblue) te kopen ivm onregelmatige cyclus. De eerste dag negatief, de tweede meteen positief. De dagen daarvoor toevallig gesext en vanaf de positieve test ook om en om.
    Nu zit ik zelf ook nog maar net op deze forum maar lees regelmatig dat in de 1e ronde zwanger raken best een uitzondering is, maar het is zeker mogelijk!

Heel veel succes! En fingers crossed !!!

15. LiezlSe

LiezlSe Actief lid

22 mrt 2016
    243
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hey hey,
    Eerst en vooral welkom pancakes.
    Ik ben 25juni gestopt met de pil en had na mijn laatste ontrekkingsbloeding een cyclus van 31dagen.
    Zelf heb ik geen last gehad van het ontpillen, alleen een week zeer pijnlijke tepels, dit kwam wss van de ovulatie.
    Ben nu in mijnn2e cyclus en benieuwd of deze ook de 31dagen aanhoudt. Wij zijn er niet zo echt actief mee bezig, ben vooral gestopt omdat mijn hormonen op hol waren geslagen. Zonder de pil voel ik mij 1000x beter.
    Hoop voor joi dat het snel raak mag zijn.

Kokosnootje: proficiat met je zwangerschap!

16. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ha, mijn onttrekkingsbloeding is gisteren begonnen. Kan het zijn dat deze al heviger is dan de bloedingen die ik eerder had? Nogmaals, ik heb mijn strip niet afgemaakt maar ben na pil 11 gestopt. Maar heb er veel meer last van naar mijn idee. Het is heviger, maar ook voel ik me futloos, heb ik hoofdpijn en heb ik meer buikpijn. Kan dit of is dit mijn verbeelding?

17. LiezlSe

LiezlSe Actief lid

22 mrt 2016
    243
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Tgoh, mijn ontrekkingsbloeding was eigenlijk gelijk altijd, laatste maanden amper last van gehad, zo weinig was het altijd. Wel heb ik de week na dat de ontrekkingsbloeding gedaan was een paar dagen
    bruin verlies gehad. Dus niet echt een idee van, mss omdat je uw pil niet heb afgemaakt?
    Ik had geen last van het ontpillen tot nu, denk ik. Ben met momenten echt misselijk en sommige geuren kan ik niet verdragen.

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hi Pancakes,
    Ik ben 26 jaar en 11 jaar samen met mijn man (3 jaar getrouwd). Wij gaan voor een eerste kindje, maar omdat het op de natuurlijke manier niet zo wil vlotten, hebben we een beetje hulp. Ik heb tabletten (Clomid) gehad, maar omdat dit niet aansloeg, start ik vanavond met hormooninjecties (zie handtekening). Hopelijk is het nu wel snel raak :)

19. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Hey Nina! Wat spannend dat je wat nieuws gaat proberen. :) Ik houd je in de gaten hier. Leuk dat we allebei even oud zijn!

20. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Hoi allemaal,

nog 1 vraagje: afgelopen zaterdag is mijn laatste onttrekkingsbloeding begonnen. Ik denk dat vandaag de laatste dag is. Ik weet dat normaal gesproken de cyclus van de eerste dag van je menstruatie duurt tot de laatste dag voor de volgende. Omdat dit nog geen echte menstruatie is, maar een onttrekkingsbloeding na het stoppen met de pil, vanaf wanneer kan ik nou rekenen als eerste dag van mijn cyclus? En wanneer begin ik met 'ronde 1'? :) Puur nieuwsgierigheid even hoor, we hebben niet heel veel haast, maar vraag 't me even af.

Deel Deze Pagina