Momenteel bezig in ronde 3. In ronde 1 nog geen ovulatietesten gebruikt. Ronde 2 wel en toen ook een knalpositieve ovulatietest op dag 16. Twee weken later dus ook 4 dagen overtijd en een licht positieve zwangerschapstest. Erna helaas toch ongesteld geworden. Maar er was dus wel 'iets', want positieve zwangerschapstest gehad en ook veel symptomen (zoals ineens veel meer ruiken). Nu zijn een aantal symptomen nog wat langer gebleven (zoals nog steeds wat meer ruiken dan normaal), maar toch echt niet zwanger meer. Nu dus in ronde 3, maar opeens geen positieve ovulatietest op dag 16 en 17.. En nu op dag 18 nog steeds niet. Het streepje werd wel langzaamaan donkerder, maar geen knaller. Wat betekend dit? Had ik dan wel een eisprong door steeds donkerder worden, of gewoon helemaal niet deze maand? Ik snap er echt niks meer van..
Het kan vanalles zijn, maar het kan ook aan de testen liggen! De testen die ik van de kliniek waar wij onder behandeling meekrijg (Sensitest) worden bij mij bijvoorbeeld nooit positief, terwijl ik op dezelfde dag, met precies dezelfde urine, met andere testen wél positief test.. Temperatuur je er ook bij? Dat zou in dit geval misschien wat meer duidelijkheid geven? Ik ben geen fan van temperaturen, maar hoor er veel andere meiden over..
Het kan zijn dat door je vmk je cyclus een beetje van slag is en dat je eitje dus nog moet komen. Het kan ook zijn dat je deze ronde geen knaller krijgt... Het enige wat je kunt doen is doortesten en/of afwachten. Als je tempt dan krijg je achteraf de bevestiging dat je eitje ook echt is gesprongen.
Hm, zou fijn zijn als 'n vrouwenlichaam gewoon lekker standaard is. Niet zo onduidelijk en wisselend steeds. Misschien ligt het inderdaad aan de testen. Ik heb nu iig van die hele gevoelige testen besteld, dan ga ik die volgende maand (als 't nodig is) gebruiken. Ik test nog wel door, maar gelukkig hebben we niet perse gewacht op een knaltest. Hopelijk was er toch gewoon een eisprong of komt die morgen nog ofzo. Helemaal niet zou wel balen zijn namelijk.
Er zijn trouwens ook genoeg vrouwen die na een VMK een hele cyclus overslaan, of vrouwen die inderdaad pas veel later hun eisprong hebben.. Succes in ieder geval!