Welke anticonceptie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door dreumesje, 16 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.867
    113
    Vrouw
    Welke anticonceptie gebruiken jullie?

Ik ben nu zwanger van de 2e en ben al een aantal weken aan het nadenken over wat voor anticonceptie ik moet gaan gebruiken na de bevalling.
    Ik wil zeker geen pil, dat is me de vorige keer namelijk niet bevallen. En we willen ook geen condooms. Ja voor een korte tijd is te overzien.

Misschien dat er ooit een derde komt, maar dat weten we nu nog niet :) Dus een sterilisatie word het ook niet.

Wie heeft er tips

2. PienSto

PienSto Lid

24 mrt 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is de reden dat je de pil niet meer wilt? Is het de vorm (dagelijks slikken wat je vergeet)? Dan kun je ook denken aan bijv. een ring, hormoonstaafje, spiraal. De kunnen voor langere tijd blijven zitten (maand, jaren) dus kun je niks vergeten.
    Is het de hormonen, dan kun je denken aan een koperspiraal. Deze kan tot 10 jaar blijven zitten (de T-Safe) en is zeer betrouwbaar (en goedkoper dan hormoonspiraal en andere middelen) Je kan deze er natuurlijk ook eerder uit laten halen.
    Voor mij is hormoonvrij de reden voor het koperspiraaltje en dat ik niet meer aan hoef te denken dagelijks. Alleen als je van jezelf een heftige menstruatie hebt wordt het afgeraden, want je menstruatie wordt niet meer aangezien je natuurlijke cyclus in stand blijft.

Deel Deze Pagina