Hoi meiden, Zoals beloofd zou ik jullie nog even laten weten hoe het is gegaan bij de kinesioloog en wat er precies gebeurd. Ik moet eerlijk zeggen; in het begin vonden wij het allemaal een beetje zweverig met aura's enzo. Wij zijn allebei vrij nuchter, mijn vriend is een aantal maal naar Afghanistan uitgezonden geweest en ik ben meerdere malen voor langere tijd naar Afrika geweest. Zodra zij dus begon over kleuren uit een lamp en een koptelefoon met bepaalde tonen moest ik ook echt moeite doen om mijn lachen in te houden. Ik moest dus ongeveer 6 minuten met de koptelefoon op naar die lamp kijken. Vervolgens werd ik op een onderzoeksbank neergelegd en ging zij door middel van mijn spieren kijken waar het probleem lag. Als je je arm niet beweegt is het een ja, beweeg je hem wel is het een nee. Zij beweegt hem, dus je kunt zelf niets doen. Bij mij kwam zij er dus achter dat ik vroeger de bof had gehad. Ik was toen 4 en heb dit eigenlijk nooit aan iemand verteld. Verder is het ook vreemd, want het komt bijna niet meer voor. Hierdoor blijkt mijn hypofyse niet goed te werken, waardoor mijn ovulatie niet helemaal goed gaat. Wat opzich wel verklaard waarom ik continue negatieve ovulatietesten heb. Ook kwam zij erachter dat ik een B12 tekort had, waar ik overigens wel mee bekend ben, maar de laatste keer dat ik hem liet prikken was hij meer dan voldoende. Volgens haar was mijn bloedwaarde zo hoog, omdat ik foliumzuur slik. Hierdoor schijnt het een valse uitslag te zijn en dit kan een eventuele zwangerschap ook in de weg zitten. Maar goed.. om een lang verhaal kort te maken; wij gingen er vrij lachend in, maar ik denk dat ze uiteindelijk wel een punt kan hebben.. Ik heb nu homeopatische druppels gekregen voor de hypofyse en ik krijg nog zakjes poeder thuis gestuurd met een combi van B12 en foliumzuur. Ik ben benieuwd iig! Ow en ze heeft al vrij vaak resultaat gehad! Een iets oudere moeder was zelfs zwanger geworden van een tweeling! Nou is voor ons al 1 een wonder, kun je nagaan 2..
Wat bijzonder zeg! En heeft ze alleen jou 'behandeld' of ook je vriend? Misschien wel een goed idee om je bloed te laten prikken om dat B12 te controleren. Mocht dit inderdaad een probleem zijn, weet je huisarts het ook meteen en kun je naast de spullen van de kinesioloog misschien anders medicatie krijgen. Leuk hoor, ik geloof altijd wel in het 'zweverige' gedoe. Succes en hopelijk brengt het veel goeds!
Mijn B12 is altijd al te laag geweest, daarom wordt het ook regelmatig geprikt bij de huisarts. Laatste keer dat ik het heb laten prikken was afgelopen juli en toen was het hartstikke hoog, hoort boven de 200 te zijn. De kinesioloog zegt dus dat mijn B12 zo hoog is, omdat ik foliumzuur slik. Daarom klopt volgens haar die uitslag niet en heb ik alsnog een tekort.. Dus via de huisarts kan ik niets. Mijn vriend is ook gecontroleerd, maar die was gelukkig helemaal in orde! Ik vreesde al dat het aan mij lag en dat was helaas ook waar, maar goed.. hopen dat dit eindelijk eens resultaat oplevert! Nog 1 maandje en wij zijn alweer een jaar bezig..