Onze kleine meid is nu twee weken oud en kan zich prima op temperatuur houden. Nou vraag ik me af of jullie kleintjes onder een enkele of een dubbel dekentje slapen? Ze slaapt nu onder een enkele maar dat is een redelijk dikke deken die bij de kinderwagen hoort. We hebben nu een andere kinderwagen inmiddels en daar heb ik een ander dekentje bij gekocht (een katoenen van prenatal). Kan deze er enkel op of toch beter dubbel geslagen? 's nachts heeft ze wel een extra deken (en een kruik) omdat het op onze slaapkamer nogal wat frisser is dan in de woonkamer waar ze overdag slaapt.
Ah, kwestie van uitproberen dus... Ik merk wel dat ze heel vaak haar armpjes boven de dekens doet en zich als het ware een beetje naar boven werkt. Zou dat betekenen dat ze het warm heeft? Ik heb altijd begrepen dat die kleintjes dat nog niet kunnen omdat ze die reflex van dekens afgooien wat wij dan doen nog niet hebben...
Ja is inderdaad uitproberen, onze dochter sliep en slaapt nog steeds met een enkele deken maar die heeft het snel warm. Die reflex hebben ze inderdaad nog niet volgens mij. Heel veel kindjes liggen graag met de armpjes omhoog.