Lichaam maand rust gunnen of juist niet?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Emmely, 4 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmely

Emmely Niet meer actief

He Zilvervosje,

Idd een vrouw zit heel bijzonder in elkaar! En als je echt probeert te luisteren naar je intuitie kan dat heel vaak kloppen (is mijn ervaring). Heel gek, heb sinds de miskraam een gevoel van opwinding, beetje gespannen ofzo, zo van er gaat iets gebeuren maar wat.. Haha, nou ik ben benieuwd. Wil heel graag vasthouden aan het idee dat mijn lichaam zichzelf de weg wijst in dit geval. En daarnaast gezond leven. Joehoe, ik voel me met de dag beter! Ik ben benieuwd wanneer het voor jullie weer zover mag zijn, hoop gauw!

Liefs

2. Emmely

Emmely Niet meer actief

Even kijken of mijn handtekening het doet!

3. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Ik heb in september een miskraam gehad,
    en toen gelijk de volgende ronde weer zwanger.
    Maar ook dat ging mis...

Maar ook daarna zijn we er weer gelijk voor gegaan,
    maar werd niet de eerste ronde weer zwanger,
    maar de tweede ronde.. (nu dus..:))

Mijn verloskundige zei ook gewoon dat je altijd er gelijk weer voor kan gaan,
    maar dat het psychisch gezien misschien handig was om te wachten,
    maar dat is dus voor iedereen verschillend.

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh wow, 24/12 testen?? Dat wordt misschien een kerstkadootje! :)

En Duma, dat is natuurlijk wel zo. Je moet er wel weer aan toe zijn, en dat verschilt gewoon voor iedereen wanneer dat moment er is.
    Het is heel gek, maar mijn vriend en ik hebben echt een positief gevoel overgehouden aan deze miskraam. Dat klinkt echt heel stom... maar we hebben naast de ellende ook zoveel mooie dingen meegemaakt. Met elkaar, met onze omgeving. Ik heb nu het gevoel "ik ben geen meisje meer, ik ben een vrouw". We hebben elkaar zo goed leren kennen, wat we aan elkaar hebben, wat we aan vrienden hebben. En ik heb nu echt een soort her-start.... waar maak ik me eigenlijk druk om in het dagelijkse leven? Ik kan zoveel aan... kom maar op!
    Het kindje wordt nooit vergeten, er is van gehouden, het is goed dat het zo gegaan is want het was niet levensvatbaar.
    Dus geestelijk gezien heb ik zoveel steun gehad... het is echt een geheelde wond. Vandaag begon een student over een casus waarbij een meisje abortus had laten plegen, en dat was niet moeilijk. De vragen van collega's waren ook niet moeilijk. Ik ben er aan toe om weer vooruit te kijken... dat had ik drie weken geleden niet durven dromen! (Een licht positieve test helpt natuurlijk ook, trouwens. Maar het ging ook daarvoor al erg goed.)

5. Emmely

Emmely Niet meer actief

Heey zilvervosje,

Heb jij licht positief getest?
    Ik herken dat wel dat positieve gevoel.. Wij voelen ons zo gelukkig! We hebben superveel aan elkaar en weten in elk geval dat we spontaan zwanger kunnen raken. Voel me heel sterk. Als iemand mij een half jaar geleden had vertelt dat dit zou gebeuren had ik echt gedacht dat ik helemaal in een dip zou raken, maar dat is dus echt niet zo! Fijn dat je je ook zo sterk voelt..

6. Emmely

Emmely Niet meer actief

Hee Duma, ik lees dat je zwanger bent?! Van harte meid.. Hoe lang weet je het al? Hoop voor je dat het nu goed gaat!

7. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Goed dat jij je zo goed en sterk voelt!
    Ik hoop voor jullie, dat het ook snel weer raak is!

Hier is het volgens mij weer misgegaan.. :(

Het was dit keer nog erg pril, 5 weken.
    Maar vorige week had ik een streepje op de test, voel me zwanger,
    maar de test van vanmorgen ziet er niet goed uit.

We hebben gelukkig al een prachtige dochter van 2 jaar..
    Maar vraag me af of we nog meer kinderen kunnen krijgen.

8. Emmely

Emmely Niet meer actief

Hee meid heb je veel bloedverlies?
    Sterkte en ik hoop dat het tot dat aantal % bloedverlies hoort wat onschuldig is. Probeer toch hoop te blijven, je hebt een gezonde dochter op de wereld gezet en dat gaat je vast nog een keer gebeuren.. Probeer daar aan vast te houden. Naar mijn idee is die kans zooo groot dat het wel kan en ook gaat gebeuren

Knuffel voor jou

9. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Hoi,

Ik denk ook dat het een persoonlijke keuze is.

Ik heb op 7 Juni een vroege miskraam gehad (vijf weken), toen zijn we er erna niet erg mee bezig geweest, maar begin augustus bleek ik toch al negen weken opnieuw zwanger te zijn (terwijl ik op m'n ongi aan het wachten was)!!

Het blijkt nl wel zo te zijn dat je heel erg vruchtbaar bent na een miskraam.

Sterkte en hopelijk is het bij jullie ook weer gauw raak!

10. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Ik hoop op jouw ervaring Janet :D

11. Emmely

Emmely Niet meer actief

Hee Janet,

Wat een mooie ervaring!! Wie weet... we zijn er ook niet superveel mee bezig. Het heeft geen haast maar zou superrr fijn en geweldig zijn! Was je ook bang voor een mk? Dat heb ik nl. wel een beetje, als het straks zover is, zal het dan wel goed gaan. Geniet van je zwangerschap!

12. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi Emmely, mooi is dat, he, dat sterke gevoel. Ik ervaar precies hetzelfde! Dat had me begin november (toen we het net hoorden) niet wijs hoeven maken. Ondanks dat ik het liever niet meegemaakt had, ben ik toch blij met de ervaring.. snap je wat ik bedoel? Mijn vriend en ik zijn nu zo close, mijn vrienden zijn vrijwel allemaal superlief geweest, mijn collega's zijn schatjes geweest en ik heb het gevoel dat ik vrijwel alles aankan. En als we straks blote kindervoetjes door het huis horen rennen dan weten dat dat niet zomaar is... het is niet gewoon, het is onwijs bijzonder!

Wanneer kan jij trouwens weer testen? Hier rijst het vermoeden dat ik nog oud HcG had... ik heb geen pijnlijke borsten en mijn testen knallen ook niet echt. Ik heb steeds erg vage lijntjes. Maar goed... "oefenen" is ook leuk, toch?

13. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Hoi Emmely,

Ben inderdaad tot 16 weken heel erg bang geweest dat het weer mis zou gaan. Daarom was het wel super dat wij er bij negen weken pas achter kwamen!! Maar toen durfde ik nog niet naar het toilet met angst voor bloed terwijl we gelijk een goeie echo hadden gehad :(

Ik ben pas gerustgesteld als ik ons nieuwe beebje in m'n armen houd :)!!

Heel veel succes, ik duim voor jullie!

Groetjes,
    Janet

Deel Deze Pagina