Lichaam na de bevalling..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door flowersoflove, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben je tevreden over je lichaam na je zwangerschap(pen)?

1. Ja, ik ben tevreden met mijn lichaam.

2. Nee, ik ben niet tevreden met mijn lichaam.

3. Anders..

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik weet hoe het eruit ziet. Heb precies hetzelfde. Heb ook
    navelpiercing gehad en toen ik 12 weken zwanger was eruit gehaald
    Mijn buik is nu echt lelijk.

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Nee, ik ben niet tevreden. Ik heb gelukkig weinig striae. Heb nog wel een behoorlijk buikje. Ik was voor mijn zwangerschap al niet tevreden (ben ongeveer 15 kilo aangekomen voordat ik zwanger was). Ik let nu meer op wat ik eet en ik probeer iedere dag een stuk te lopen en als het slecht weer is (zoals vandaag) ga ik even los op de wii fit:D

3. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Vreemd genoeg, en ik heb het hier vaker gelezen, is dat nu na mijn tweede zwangerschap en bevalling over. Maf hè? Misschien maak jij ook nog een tweede zwangerschap mee en 'reset' je lichaam zich als het ware, zo voel ik dat in elk geval.

Hier tevreden over mijn lichaam, maar ik heb dan ook geen striae en maar een beetje slappe huid nu nog. Wel errug jammer vind ik dat ik mijn mooie zwangerschapsborsten weer kwijt ben:D.

4. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hoe gek het ook klinkt ik ben tevreden met mijn lichaam, ondanks het buikje (hey het is nog geen 4 weken geleden!) en de striae die rap kwam in de laatste week en zelfs tijdens de bevalling.
    Er heeft een kindje in mn buik gewoond en daar ben ik trots op. De striae op mn buik noem ik dan ook mijn tijgerstrepen omdat het eruit ziet alsof een tijger op mn buik heeft gekrast! :D

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Yes ik ben tevreden. Uberhaupt ben ik alleen op mijn buik aangekomen en eigenlijk was ik na 2 maanden weer volledig terug op mijn oude gewicht en is mijn buik ook gewoon weer strak. Oke, ik zie het zelf wel maar het is niet dat ik een zwemband over heb of zo. Ik heb gewoon weer maat 36/38 en heb geen striae. Mijn borsten waren altijd al klein en zijn niet kleiner of slapper geworden. Wel heb ik wat bredere heupen gekregen heb ik het idee. Maar goed als dat alles is. Ik ben wel benieuwd hoe ik er de volgende keer vanaf kom!

6. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Eigenlijk ben ik super blij met mijn lichaam. Dankzij dit lichaam heb ik een gezond kindje gekregen. Oké mijn buik is minder strak dan voorheen, maar wat maakt het uit?

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben er redelijk ongeschonden uit gekomen. Nu al 10 van de aangekomen 15 kilo kwijt en geen striae gelukkig. Borsten zien er redelik hetzelfde uit. Mn buikje is nog wat slap, maar wel alweer redelijk plat. Heb altijd veel gesport, ook mn buikspieren regelmatig getraind. Miss heeft dat geholpen. Ik weet dat je er niet altijd wat aan kan doen, masr ben erg blij dat ik mn oude figuur over een aantal weken weer terug heb.
    O, en ik zou echt niet blij zijn met een partner die van die idiote opmerkingen zou geven. Beetje respect mag je wel verwachten.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben wel weer redelijk op gewicht. Het is niet meer zo strak als het was. In kleding ziet het er goed uit, die slappere buikwand neem ik maar voor lief aangezien ik er twee kinderen voor terug heb gekregen.

9. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Nee, mijn buikje is nog niet helemaal weg!

Zal ook niet meer gaan gebeuren want ik ben te lui om te gaan sporten haha! Nu ik weer werk kan iedereen mijn buikje zien, helemaal geen opmerkingen over gekregen :)

10. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ja, ik ben heel tevreden met mijn lichaam na het krijgen van 2 kinderen. Mijn borsten zijn wat minder stevig geworden en mijn buik is wat slapper, maar ik kan er prima mee leven. Ik vind echt dat ik er qua lichaam goed uitzie.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben redelijk tevreden. Eerst niet, want ik hield aan elke baby 3 kilo extra gewicht over. Inmiddels ben ik van die 9 kilo er 8 echt definitief kwijtgeraakt, dus ik vind mezelf weer aardig slank. Wel heb ik nog een buikje, die ik maar niet weg krijg, dus daar ben ik nog niet zo heel blij mee. Maar ach, ik heb 3 kinderen gekregen en ben bijna 35. Waarom zou ik er nog uit moeten zien als 20?
    Mijn man vind me mooi zoals ik ben en vindt het ook een hele prestatie dat ik die 8 kilo ben kwijtgeraakt. Hij heeft in de afgelopen jaren ook zo'n 9 kilo overgehouden na de geboorte van onze kinderen (hoewel het daar natuurlijk niets mee te maken heeft), maar hem lukt het niet om die kwijt te raken. Dus ik ben slanker dan hij, haha.

12. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Nee. Maar dat ben ik nooit geweest. En nu kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik me zo druk gemaakt heb over m'n lichaam van m'n puberteit tot m'n 23ste.. Nu zie ik pas hoe slank en afgetraind ik was..

Alles waar ik zo voor vreesde is toch gebeurt. Striae op zij, buik en borsten. En als dit nou van het vele vreten kwam tijdens zs dan oké maar het was echt alleen maar vocht vocht en vocht. Maarrr de striae begon hier al met 13 weken op m'n zij terwijl ik eerst 6 kilo ven afgevallen doordat ik tot week 20 hele dagen liep te spugen..dus ik vind dat op dat punt mijn lichaam mij in de steek heeft gelaten.

En ja, ik ben ontzettend blij met mijn gezonde dochter maar dat staat er in mijnoptiek helemaal los van. Zij groeide in mij en dit is de buitenkant.

13. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb nu na bijna 10 maanden alleen nog een litteken van de keizersnede, grotere borsten door de borstvoeding en een heel vaag streepje over mijn buik. Verder is er echt helemaal niets meer te zien, ik mag dus zeker niet klagen.

14. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weeg nu 2 kg minder dan voor de zwangerschap, soms eet ik wat later dan ik wil omdat dan bv de kleine aandacht vraagt. Ik wil wel graag wat aankomen want ik had tijdens m'n zwangerschap best volle billen en nu is daar niet veel meer van over :( Verder wel een platte buik :) de huid is iets slapper maar ik ben nooit super strak geweest dus al met al ben ik tevreden.

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ja ik ben tevreden met mijn lichaam. Hoewel de meesten dat niet zouden zijn met de mijne,

Heb een paar kilo overgewicht en het zit allemaal op mijn buik, heb een mooie zwemband :) die ook nog mooie gevuld zijn met strepen,

Maar ik kan gewoon leuk shoppen, zie er goed verzorgd uit ( vind ik zelf) zie er niet uit in bikini dat dan weer niet maargoed als het je niet aanstaat kun je altijd nog verder kijken ;)

Ik vind mijn strepen niet lelijk, nooit gevonden ook, ik zou moeilijk kinderen kunnen krijgen ( in 6 jaar tijd 4 kinderen ja heel moeilijk;)) artsen staan er ook van te kijken anyway... Voor de zwangerschap al aan de prednison begonnen en tijdens nog meer prednison moeten slikken, ik wist dus dat er groot risico was dat ik strepen zou krijgen en heb me daarvoor al mee verzoend, ben alleen maar dankbaar en trots dat er 3 en straks 4 wondertjes gebruik hebben mogen en kunnen maken van mijn buik,

En die Zwemband... Ach die hebben nodig om mijn hoofd boven water te houden met de kinderen haha ;)

Dus ja ik ben ondanks dat ik me bewust ben van het feit dat mijn lijf niet de mooiste is enorm trots op mijn lijf en ik kan er mee leven met hoe ik eruit ik zie.

16. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Ik heb anders gestemd.

Ik ben heel trots op m'n lijf om dat het ons kleine mannetje heeft voort gebracht.
    Maar ben ook nog niet al het baby vet kwijt en het hangt allemaal nog hahahaha (m'n moeder vroeg van de week of ik weer zwanger was :( )

17. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik ben best wel tevreden met mezelf na de bevalling. Ik moest altijd heel erg opletten wat ik eet en op het moment dat ik zwanger werd van de oudste zat ik op het randje van overgewicht (BMI 24/25).
    Tijdens de zwangerschap ging het aankomen niet zo hard dus ik liet niks staan. Nu kon het en hoefde ik niet zo op te letten. Ik ging wel opletten wanneer bleek dat het toch te hard ging. (Ik ben ook geen overeter, maar eerder bleef elk buitensporig koekje of taartje echt plakken, nu als iemand trakteerde bijvoorbeeld nam ik het gewoon, dus het is ook niet zo dat ik dagelijks aan het gebak zat).
    Vreemd genoeg ben ik in de hele zwangerschap maar 8 kilo aangekomen. Na de bevalling was dit er na een week alweer af en kon ik mijn oude broeken weer aan. Na een half jaar (zonder er ook maar iets voor te doen) kon ik een maatje kleiner kopen en waren er weer 4 kilo extra vanaf. Alleen mijn borsten die door de zwangerschap 2 cupmaten waren gegroeid bleven. En mijn buikje bleef. Ik was toen al tevreden.
    Bij de tweede ging het hetzelfde alleen ben ik daar geen extra kilo's afgevallen.
    Bij de derde ging het weer hetzelfde en ben ik daarna ook weer 4 kilo extra afgevallen met als resultaat dat ik nu nog maar 2 kilo van het ideale gewicht afzit (BMI 22,7). Ik heb nog een klein buikje maar bij een beetje opletten is die ook weg. Mijn borsten zijn iets geslonken (naar een kleine D cup) dus dat vind ik wel heel prettig (was E).
    Ik heb hier geluk gehad denk ik. Maar ik ben nu meer dan tevreden met mijn lijf. De striae op mijn buik is de kers op de taart. De handtekening van mijn kindjes op mijn buik.

18. Atiya

Atiya Actief lid

7 mrt 2015
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    #38 Atiya, 27 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2015
    Ik heb "anders" gestemd. Nee, ik ben niet tevreden, want ik wil echt de buikje weer wat strakker, maar als ik zo zou moeten blijven de rest van mijn leven kan ik dat wel accepteren en zou ik tevreden zijn. Dus ik ben tevreden, maar zou nog meer tevreden zijn zonder mijn blubberbuikje. :D

19. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hier heel erg ontevreden :(

Met 40 weken schoten de scheuren in m'n buik.
    Ik heb/had een vlinder tattoo op m'n buik/lies. Die ziet er nu uit als die enge mot uit The Mothman prophesies.

M'n buik zal ook nooit meer strak worden.

20. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben heel tevreden. 'k Ben me ook bewust dat ik veel geluk heb op dat gebied van moeder natuur. Zonder er iets voor te doen behalve gezond leven en een enkele keer buikspieroefeningen ben ik weer een 'plank' zonder straie. Hopelijk trekt het na deze zwangerschap weer zo bij...

Deel Deze Pagina