Lichaam na de bevalling..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door flowersoflove, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben je tevreden over je lichaam na je zwangerschap(pen)?

1. Ja, ik ben tevreden met mijn lichaam.

2. Nee, ik ben niet tevreden met mijn lichaam.

3. Anders..

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik ben nog niet tevreden. Heb nog steeds een buikje en mn gewicht blijft 4 kilo boven mn gewicht van voor mn zwangerschap. Lijk het er niet af te krijgen.

2. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    Ik heb nee gestemd.
    Ondanks dat ik minder weeg dan voor mijn zwangerschappen lijkt het nog alsof ik 4 maanden zwanger ben.
    Heb echt een dikke buik en geen taille meer.
    Denk dat ik dit jaar maar een tankini koop.
    Gelukkig geen striae.

3. jodi0909

jodi0909 Actief lid

17 apr 2014
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ja gestemd , ik ben tevreden.
    Ben zelfs na de zwangerschap meer tevreden als ervoor. Van tevoren had ik ondergewicht, ondanks dat ik goed eet en nu na de bevalling weeg ik precies goed en ja ben dus happy!
    De eerste weken na de bevalling dacht ik wel oepss als dat maar goedkomt met dat extra vel op mijn buik en een uitgelebberde navel, maar is in de weken erna nog heel ver bijgetrokken.

4. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ja ik ben tevreden, geen striae, geen blubber buik, helaas wel kleinere en slappere borsten.

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb nee gestemd. Ik was altijd best wel tevreden over mijn uiterlijk, maar 10mnd na de bevalling, ondanks veel sporten, oefeningen en op eten letten heb ik nog steeds een 5mnd-zwangerbuik. Echt zo'n ronde met zo'n muffintop :(

Ik was 2wk na de bevalling alle kilo's kwijt (15kg aangekomen), omdat het toen voortdurend bloedjeheet was buiten en dat bij mij altijd ten koste van mijn eetlust gaat. Maar inmiddels zijn er weer 6kg bijgeslopen, grrrr.

6. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nee gestemd hoewel ik maar op 1 punt baal van m'n lichaam. En dat is mijn buik.

Na 2 zwangerschappen kort op elkaar is het er niet mooier op geworden. Na de eerste was ik snel weer op gewicht, zelfs lichter dan voor de zwangerschap. Geen straie, geen hangbuikje, ook mijn borsten bleven hetzelfde. Helemaal top dacht ik, en ik was dan ook erg positief toen ik weer zwanger was.

Na de tweede is er toch wel wat veranderd. Zo heb ik bredere heupen gekregen, maar daar zit ik niet mee omdat ik voorheen dat niet echt had en nu dus een vrouwelijker figuur heb. Daar ben ik best blij mee. Maar helaas wel een hangend buikje, een soort zak onderaan m'n buik. En dit keer wel straie, die moeizaam wegtrekt.

Voor de rest is mijn lichaam hetzelfde gebleven, zelf heb ik het idee dat ik magerder ben/oog. Dit is een familiedingetje, mijn moeder en oma hebben het ook nadat ze kinderen hebben gekregen.
    Maar waar ik het meeste van baal is hoe ik me voel. Moe, vaak ontzettend koud en weinig eetlust. Ik hoop meer dat daar verbetering in komt dan dat mijn buik minder word. Ben wel van plan er iets aan te doen, of in ieder geval proberen.

Hoewel ik trots ben op mijn lichaam dat 2 kinderen gebaard heeft, vind ik al die opmerkingen als "je strepen verdient hebben" zulke onzin. Ik ben en blijf een vrouw, en wil tevreden zijn met mijn uiterlijk. Ondanks dat ik mijn kinderen niet zou willen missen mag ik best balen van het feit dat de zwangerschappen mijn lichaam een klap hebben gegeven. Ik krijg snel het idee van mensen om me heen dat je er niet over mag klagen, dat je dan niet blij ben met je kinderen of niet van ze houdt, dat idee. Zo van "je hebt er toch zelf voor gekozen?". Dus ik hou er m'n mond maar over, behalve hier dan ;)

7. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik ben helemaal tevreden!
    Heb in 10 jaar tijd 5 kinderen gekregen. Draag nog steeds maat 36 en heb geen straie of iets anders. Wel wat losser vel op mn buik, maar dat zie je bijna niet.

8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik ben tevreden over mijn lichaam, 12 kg aangekomen waarna ik riep dat er toch wel 18 vanaf mochten na de bevalling. Dit zijn er momenteel echter 24 geworden. Mijn buik is platter dan voor de zwangerschap. Helaas wel striae en een wat slapper buikje maar ik vind het wel mooi om te zien dat ik een kindje heb gedragen.

9. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik heb even een vraag. Ik ben nog maar 2 weken geleden bevallen. Ik heb nog een flinke buik, maar dat is normaal. Het duurt meestal zo'n 3 maanden dacht ik voor je weer in je broeken past.
    Ik irriteer me alleen aan mijn onderkin. Trekt dit nog weg? Ik dacht dat dit meteen weg zoy zijn na de bevalling. Hebben meer mensen dit gehad?

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben best tevreden. Was moet ik zeggen. Nu over de helft van m'n zwangerschap en m'n buik groeit harder dan de eerste keer. Toen had ik een heel bescheiden buikje. Nu is ie iets kleiner dan bij dochter op het eind. Ik heb nog steeds geen grote buik aldus mijn omgeving, maar vind zelf van wel.
    Houd dan ook m'n hart vast. Als dat nog maar weer goed komt. Aankomen gaat helaas ook ietsje sneller.

Na de zwangerschap hoop ik vooral dat mijn lichaam weer in pre-zwangerschapsstaat komt. Sporten komt wel, dan wordt het vanzelf strakker enzo.

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Weet niet hoe het straks is, maar de vorige 2 keren was ik eigenlijk best tevreden. Had bij beide gauw mijn maatje 34 terug. Tuurlijk had ik nog wel wat van mijn zwangerschapsbuikje over, maar dat vind ik eigenlijk niet zo'n groot probleem. Als ik dit keer weer gauw mijn kleren aankan ben ik vast weer tevreden. Om die buik echt weer te krijgen zoals het voor Mira was zou ik denk ik goed moeten sporten en daar ben ik helaas niet het type voor. Ga wel opletten dat ik gezond eet na deze bevalling!

12. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik ben 4,5 maand geleden bevallen van nummer 2. En heb striae op mn benen, buik en borsten.
    Daarnaast is mijn buik ook nog wat slap.
    Maar ik kan me er eerlijk gezegd niet druk om maken, ik heb wel even 2 kinderen op de wereld gezet! Logisch dat alles er dan wat anders uit ziet.

13. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Ben 6 weken geleden bevallen. Heb er gelukkig niets aan overgehouden, ben 6 kilo lichter als voor de zwangerschap en alles ziet er nog uit zoals ervoor, mijn buik is gelukkig ook weer bijna strak. Dus ik ben zeer tevreden.

14. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Ben één van de gelukkigen die er na 3 weken weer uit zag zoals voor de zwangerschap. Geen striae of wat dan ook. En daar ben ik best wel trots op :)

15. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28

Ik gelukkig ook! Maar trots ben ik niet, want heb er niets voor gedaan. Wel blij;)

16. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Ik ben erg tevreden over mijn lijf na 4 zwangerschappen.
    Je kan eigenlijk niet zien dat ik kinderen heb gehad.

Nog steeds hetzelfde gewicht als voor mijn eerste kind, 66 kg maar nu na de vierde was mijn buik gelijk in de kraamweek al plat, alleen zag ik dat als ik zit de huid wat uitgerekt is. En helaas is er volume uit mijn borsten...
    Dat laatste hoop ik over een paar jaar weer op te kunnen vullen, haha!

Het allerbelangrijkste is dat je je goed voelt in je lijf, hoe anders het ook is geworden.
    Uiteindelijk gaat het proces van ouder worden ook door en zullen we er allemaal over een lange tijd zo'n beetje allemaal gerimpeld uitzien, beter dat we ons gezonde lichaam nu omarmen.

17. Kenzaaa

Kenzaaa Niet meer actief

Ik was vrij snel na bevallen op gewicht, gelukkig. Daar heb ik geen moeite voor hoeven doen, alleen een zachte buik. Ben heel fanatiek 6 weken na de bevalling begonnen met sporten 4 a 5 x een uurtje in de week waarvan 1 dag sauna,jacuzzi en/of zwemmen.

Mijn zoontje is nu 4,5 maand en ik ben heel blij met mijn platte strakke buik en lichaam. Ik kan tevreden de zomer in.

18. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Na zoon 1 zat mijn buik onder de striae.
    na zoon 2 hing mijn buik op mijn knieeen.
    na 60 kilo afvallen hing mijn streepjesbuik nog meer, mijn borsten zijn theezakjes en mijn bovenbenen zijn lelijk.
    had ik nog geen kinderen gehad, was alles wel meegekrompen.

maar toch ben ik tevreden. want je hebt een kind gedragen en gekregen, en meestal ook gevoed. de meesten van ons zijn geen twintig meer. Beetje realisme mag wel. Ik heb last van mijn lijf bij het sporten enzo, maar psychisch zit ik er geen seconde mee.

19. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb anders gestemd omdat ik na 1,5 week weer op mijn oude gewicht zat (tevreden) maar aan de keizersnede wel een "hangbuikje" heb overgehouden (ontevreden). De huid van mijn buik is uitgerekt en dat hangt nu op het litteken van de keizersnede. Dit schijnt wel voor het grootste gedeelte weg te trekken en dat hoop ik maar want het ziet er echt niet uit. Maar het is nog maar 3,5 week geleden dus het kan nog alle kanten op. Met kleren aan zie je niet eens dat ik zwanger ben geweest, zelfs niet in zomerkleren. Ik heb wel wat striae maar dat valt allemaal onder een slip/bikinibroekje dus dat had erger kunnen zijn.

20. Lovess

Lovess Actief lid

28 apr 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Direct na de bevalling was ik absoluut niet tevreden! ik kon pas na een maand of 6/7 zeggen dat ik me weer helemaal de oude voel. Weer op gewicht en ach die borsten zijn wat slapper, kan ik niet wakker van liggen en mijn man gelukkig ook niet :)

Deel Deze Pagina