Hi dames, Ik heb echt een heel gek probleem Mijn lichaam schreeuwt om 'iets lekkers', maar alles wat ik bedenk heb ik geen trek in.... Word er helemaal gek van, want ik blijf maar dingetjes proberen, maar niks is datgene waarvan ik kan zeggen: ja, hier voel ik me nou echt voldaan en blij van. Het lijkt erop dat mijn lichaam ergens een tekort aan heeft, maar wat dan? Herkennen jullie dit gevoel en hoe heb je het opgelost??
Kan het zijn dat je lichaam behoefte heeft aan iets anders dan eten? Wat jij beschrijft lijkt enorm veel op het zogenaamde 'emotie-eten'. Je voelt onrust en je lichaam vertaalt dat in 'ik wil eten'. Maar die onrust kan ook van een andere (basis)behoefte af komen dan de behoefte aan voedingsstoffen. Misschien had je hier voor je zwanger werd nooit veel last van, en herken je het daarom niet. Maar nu komt er ineens zoveel op je af, zowel emotioneel als lichamelijk. En vergeet al die hormonen niet die je gevoelsleven op zijn kop zetten. Probeer erachter te komen wat die onrust nu eigenlijk veroorzaakt bij jou. Ik herken het probleem heel goed. Ben al jaren op dieet, en heb me het afgelopen jaar in het onderwerp verdiept. Ik dacht dat ik het probleem ook wel de baas was. Maar nu ik zwanger ben is het ineens weer helemaal anders. Kan alles wel eten wat los en vast zit. Heel lastig.
Wat herkenbaar! Dan sta ik in de Albert Heijn en heb ik zin in wat lekkers maar dan loop ik van de drop naar de chocola naar de winegums naar de koekjes en bij alles heb ik het idee van "net niet". Voor mijn zwangerschap kocht ik dan wat (maakt niet uit wat) en vrat het op voor ik er over na kon denken. Nu loop ik dan ook wel eens zonder iets de winkel weer uit En dat van het emotie eten zou het heel goed kunnen zijn. Daar heb ik namelijk ook last van...
Zou ook kunnen dat het emotie-eten is... ik ga inderdaad wel door een vrij emotionele achtbaan heen nu ik zwanger ben. Ga me er in elk geval eens in verdiepen.
Ik had het ook! Het bleek fruit te zijn om die rare trek te stillen. Vooral mandarijntjes en Elstar appels. M'n lichaam had dus behoefte aan fructose en vitamine C
Ik eet dan meestal fruit of yoghurt en dan.is het goed. Even uitpluizen dus wat het nu is. Lastig maar vaak kom je er bij toeval achter
Je gaat de laatste fase van je zwangerschap in en in deze fase is de behoefte van je baby aan vetten altijd groter dan jij kunt leveren... zo hoort het ook... anders zou hij of zij altijd blijven zitten en veel te groot worden. Dat gevoel hoort er dus een beetje bij maar je kunt kijken of iets met goeie vetten een beetje wil helpen. Avocado zou een goeie zijn.
Ohhh dit herken ik zo!!! Inderdaad ergens zo'n trek in hebben! En dan komt er iets in je op....haal je het....en ligt het in de kast. Misschien maar beter ook. Dan worden we er ook niet dikker van
Ik moet zeggen dat ik de laatste week wel ontzettend kan genieten van een versgeperste jus d'orange... Misschien dan ook vitamine c....
herkenbaar! Bij mij was het de onstilbare drang naar fruit en spa rood! Beetje hetzelfde al Nahla Soms liep ik ook de supermarkt in "op zoek naar iets lekkers", maar werd van de "lekkere" dingen al beroerd bij de gedachte. Uiteindelijk uitgekomen bij rode druiven, mandarijnen, appels en mineola's..
Ohhh jaaa! Bij de Jumbo kan je zelf je verse jus persen. Ik tap daar elke dag een liter. Mmmm! Je lichaam neemt ijzer veel beter op met vitamine C en ijzer is heel belangrijk voor zwangere vrouwen. Daarom vitamine C ook. Ik denk dat je lichaam roept om dingen die het nodig heeft. Ik heb nog nooit zoveel fruit in m'n leven gegeten als in mijn zwangerschap. Hier gaat er zeker 3 á 4 kilo per week doorheen.
Ik heb de sinaasappels op mijn lijstje staan voor vandaag Arme man mag vanavond dus weer aan het persen