Wanneer eerste huurbetaling?

Discussion in 'De lounge' started by Blaak, Feb 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo mensjes!

Ik ga binnenkort verhuizen , en vroeg mij eigenlijk af wanneer je de eerste huur moet betalen. Is dat aan het eind van de maand, of een maand nadat je erin zit, of dat je het per direct moet betalen voor de hele maand? Ik sta bij Entree.nu ingeschreven trouwens en krijg misschien een urgentie binnenkort.

Ik heb ook best wat schulden die ik aan het aflossen ben, dus ben een beetje aan het rekenen hier, haha. Maar wist dus niet over die eerste huurbetaling en trouwens de energie kosten ook?

Alvast bedankt!

Gr. Mandy

PS. Nog een vraagje, ik leef van een uitkering, ik wil ook zwart werken , als iemand iets weet, zou je mij dan een prive bericht willen sturen? (online thuiswerk als sms operator, of iets dergelijks)

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

je wilt ook zwart werken?? dat vind ik echt not done! ;)

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

bij ons was het toen zo. wij gingen de 15de in ons huis en moestten toen vanaf die dag tot de erste van de volgende maand betalen. vanaf toen gewoon de eerste van de maand

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja van dat zwart werken moet je wel mee uitkijken. en zou ik zeker niet op internet allemaal zetten. ook al ben je hier misschien anoniem. je vijanden slapen nooit

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,270
    6,801
    113
    eerste van de maand bij ons. ook de energie.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Normaal gesproken betaal je vooraf. Dus de huur voor de maand maart moet voor of op 1 maart bij de huurbaas binnen zijn. Beetje afhankelijk van de organisatie waar je huurt, maar soms moet je dus ook nog twee maanden vooruit betalen of een borgsom betalen, meestal ter hoogte van een maandhuur. (In sommige gevallen kan het dus neerkomen op het vooruitbetalen van 3 maandhuurbedragen.)

Dus als je een huis krijgt toegewezen dan moet je dus de huur betalen voordat het huurcontract in gaat. EN zo verder

7. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,074
    2,219
    113
    Brabant
    bij ons wordt het aan het eind van de maand afgeschreven, maar we moesten eerst 1x overmaken..
    (leven van een uitkering en zwart werken vind ik sooooo not done... hoe uitzichtloos je situatie wellicht lijkt, denk je wel aan mijn belastingcenten ajb??)

8. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    je betaald altijd vooraf

en zwartwerken.. pfff...

9. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

Nov 3, 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Ik werk bij een woningcorporatie die bij Entree is aangesloten en bij ons moet de huur ook voor de 1e van de maand betaald zijn (dus uiterlijk 31 januari moet de huur voor februari binnen zijn).

Bij ons is het zo dat op het moment dat je de huurovereenkomst ondertekend, je het resterende bedrag over de betreffende maand betaald. Stel: je ondertekend 5 februari de huurovereenkomst, dan betaal je bij de ondertekening van het contract gelijk de huur vanaf 5 februari t/m 28 februari, pas daarna krijg je ook de sleutel.

Bij ons betaal je geen borg o.i.d., maar dit verschilt per woningcorporatie uiteraard.

Share This Page