Beste verloskundige(n), Ik stel deze vraag namens een vriendin van mij. Na een lang gekoesterde wens is mijn vriendin zwanger geworden met behulp van clomid. Vandaag heeft ze een inwendige echo gehad en daaruit bleek het vruchtzakje wel aanwezig te zijn, maar de termijn werd vastgesteld op 5 weken. Dit terwijl ze volgens haar eigen berekening (positief getest 1 dag na NOD) ongeveer 6+3 zou zijn. Hierover is ze behoorlijk ongerust en in het ziekenhuis hebben ze ook aangegeven dat ze het moet afwachten. Nu onze vraag: zou het zo het kunnen zijn dat ze of een late eisprong dan wel een late innesteling gehad heeft? We lopen ons hoofd hierover te breken, omdat ze in het laatste geval wel erg vroeg positief getest heeft. Alvast heel erg bedankt voor het antwoord. Liefs, Wonder
hoi ja, dit is een lastige situatie. Het kan inderdaad zo zijn dat ze minder ver zwanger is, ook al test je positief. Maar het kan ook zo zijn dat het niet goed gegroeid is en misgaat, de kans is 50-50. Spannende tijd dus. Het blijven doen van testen heeft geen zin, je zult gewoon moeten wachten op de volgende echo. Sterkte en ik hoop van harte dat het goed zit! Mirjam