Wat is een goed strijkijzer?

Discussie in 'De lounge' gestart door aardbei1707, 15 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Mijn strijkijzer is kapot. Hij doet het nog wel maar kan geen water meer spuiten.. heb hem al geprobeerd te ontkalken maar dat helpt niet.

Ik heb nu een stoomstrijkijzer en vind ik op zich wel fijn!

Wat voor 1 hebben jullie? type merk?

2. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Zo een stoomstrijkijzer van tefal, ik zweer erbij

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
  4. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Hier ook een philips stoomstrijkijzer, alleen ik heb hier de perfect care aqua.. Was net iets goedkoper :p.

Ik wil echt nooit meer zonder! Zo licht en hij strijkt zo glad!

Ik heb hierbij wel de philips strijkplank gekocht omdat het systeem toch wat groter is dan gemiddeld..

5. Flubje

Flubje Niet meer actief

oh! hier ben ik ook zeer benieuwd naar! Ik strijk nog met een simpel ding van philips... gekmakend zijn die stomme overhemden..
    Maar ik 'durf' nog niet zo goed aan de stoomstrijkijzers omdat ik bang ben voor teleurstellingen en dan is het nogal een dure teleurstelling.

Strijken ze echt beter dan een normale? Nu spuit ik de hemden meteen plantenspuit nat en strijk ze dan. Kost hoop gedoe en kracht en nog vind ik veel kreukels..

6. minon

minon Niet meer actief

Ik heb deze. Twee stoomstanden zitten erop of stoom helemaal uit, en strijkt super mooi glad. Ook een sproeista d voor extra vocht als je dat wilt.

Philips GC2920 stoomstrijkijzer

7. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.689
    2.389
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb een philips gc8620. Topstrijkijzer. Wat heel fijn is is dat hij optimal temp heeft. Alle stoffen strijken op dezelfde stand! Ideaal. Je kunt ook gewoon over alle printjes heenstrijken. Ook ontkalken is supermakkelijk.

8. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ga anders bij je locale BCC of iets proefstrijken, vaak kun je wel een aantal apperaten uitproberen. Hebben wij ook gedaan voordat wij hem kochten.

Ik vind het verschil echt te merken..

9. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Oke dank jullie wel! voor degene die zo'n stoomstrijkijzer hebben moet je dan een speciale strijkplank hebben? of past die op elke strijkplank?

10. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Hier ook een Philips PerfectCare stoomgenerator, doet het prima :D
    En nee, geen aparte plank, ik zet de generator op tafel en strijk op de plank, kabel en slang zijn lang genoeg.

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Aardbei; Ik heb niet zo'n speciale strijkplank erbij gekocht. Hij staat gewoon op mijn oude strijkplank.

12. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Geen enkele strijkijzer! Man man wat heb ik daar een hekel aan :$

Mare heb er wel 1 hoor ;) :D een stoomstrijkijzer van Philips..heb m gekregen en weet zo niet wat van model (ook al 5jr oud trouwens..) maar als ik strijk bevalt hij me prima! :)

13. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    hier ook een philips stoom ding! strijk 3 x in de maand hooguit dus hier verslijt hij voorlopig nog niet:D
    maar ik heb niet zo'n grote cassete erbij zeg maar waar je hem moet opzetten. ik giet water in t strijkijzer zelf. anders heb je altijd zo'n groot lomp geval ergens in de weg staan.;)

Deel Deze Pagina