"gezeur"over buik...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door WendyM, 7 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyM

WendyM Lid

27 jan 2008
    62
    0
    0
    Ik ben nu 23 weken zwanger en heb al wel een buikje maar nog niet zo heel erg.Sommige mensen weten nog steeds niet dat ik zwanger ben,en zien het ook niet!Ik krijg ook constant de opmerking..."je bent ook niet dik" of "zit er wel wat in?"' Ik wordt hier een beetje moe maar ook onzeker van.Volgens de verloskundige groei ik goed en echo was ook ok.Maar toch...ik voel me er niet fijn bij!Vandaag 4 keer een opmerking gekregen en moest echt even huilen toen ik thuis kwam.(hormonen! :D )Gelukkig begon te kleine te trappelen,zo van laat ze maar kletsten!Zijn er vrouwen die ook niet zo dik zijn?

Groetjes!

2. schatje1

schatje1 Niet meer actief

ik heb juist het tegen over gestelde.. heb juist wel een flinke buik maar daar word je ook gek van hoor.. mensen denken dat ik al bijna uitgeteld ben terwijl ik nog 10wk moet.. en als ik dat dan zeg dan zeggen ze: oh zijn het er dan twee?
    op een gegeven moment krijg je daar ook een beetje genoeg van.. dus snap je gevoel wel meis..

Groetjes

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ja hoor, met 23 weken zag je bij mij ook nog niks hoor. Ja, ik zelf wel maar anderen niet. Vond ik eerlijk gezegd ook echt prima. Heeft ook voordelen. Geloof me je buik gaat echt wel groeien en vanaf nu heel snel.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Bij mij zeuren mensen dat ik juist al erg ben gegroeid. Heb al echt een buikje, en dat terwijl ik nog maar 14 weken ben.
    Ik ben nog niet aangekomen en eet ook niks extra's.

Maar het is echt rot als mensen zich bemoeien met jou buik, net alsof jij er wat aan kunt doen dat ie nog niet zo dik is

5. BoBam

BoBam Niet meer actief

bij mij zie je ook nog niet veel hoor,,ik vind die opmerkingen ook niet leuk, zeggen ze ook nog van nou komt dat wel goed, heeft de baby geen groeiachterstand?
    nou zeg dan wordt ik ook wel pissig hoor! waar mensen hun ook wel niet mee bezig kunnen houden!
    Ach we moeten er gewoon maar niks van aantrekken en als we bevallen zijn zullen ze wel anders kijken, ach en wat er niet aan komt hoeft er ook niet af!

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik snap je hoor meid! Bij mij is het al erg goed zichtbaar, al vanaf een week of 10. En idd krijg ik contstant te horen, jee, dat zijn er vast 2! Of ja ja, ik weet het zeker hoor, ze hebben het mis gehad met de echo's, het zijn er echt twee, let maar op!

heb nu ondertussen 3 echo's gehad en het is er echt maar 1tje! Toch zijn er nog steeds mensen die blijven zeggen dat het er echt 2 zijn.... grrrr om gek van te worden!

Laat ze maar lullen hoor, hoewel dat makkelijker gezegd is dan gedaan!

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier was het juist andersom enwas vrij dik al met 20 wk. ook ik kreeg de vraag van "o zijn het er 2 "en ik zij dan als antwoord "nee 3"en je moet die reactie dan zien haha meteen stil.

bij mijn moeder was het echter anders en heeft bij al haar zwangerschappen gewoon geen buik gehad. ze trouwde toen ze zwanger was van mijn in een op maat gemaakte positiejurk en hadden ongeveer geschat hoe groot de buik dan zou zijn. Met 7 maanden zwangerschap zijn ze getrouwt met een jurk die voor langer was dan achter :) zo plat was ze. Ook vroegen mensen aan haar of het er af gekomen was een miskraam ofzo omdat ze o dun was, en dan een opmerking van kraamhotel toen mijn moeder kwam om te bevallen "wat komt u hier doen het is geen bezoek uur. haha :) mijn moeder in de weeen "ja wat denk je van bevallen" dus die hadden ook nie gezien dat ze zwanger was.

we zaten wel allemaal dubbelgevouwen in de buik en 2 hebben last van hun heupen gehad door dit en een een gips en spreidbroek en de ander alleen een spreidbroek maar verder helemaal gezond

8. happyjollie

happyjollie Actief lid

2 feb 2007
    102
    0
    0
    Noord-Holland
    hoi hoi,

ik ben ook niet dik, in mn vorige zwabgerschap had ik al een echte buik en iedereen kon het zien maar dit keer gaat het helemaal anders.
    ik krijg soms wel opmerkingen van oow je hebt nog niet echt een buikje he! maar ze vragen erachteraan of het met mij en de baby wel goed gaat en dan vindt ik het eigenlijk geen probleem.
    soms vindt ik het wel jammer want bij mn vorige zwangerschap kon ik zo mooi pronken met mn buikje en nu helemaal niet.
    maar het zal heus nog wel wat worden als we wat later in de zwnagerschap zijn.

groetjes

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb het ook, niemand die het ziet... als ik dan zeg dat ik zwanger ben, zeggen ze: o, nog niet zo lang dan zeker? Nou, ruim 4 maanden? O, waar zit dat kind dan, is vervolgens de reactie.

Ik vind het niet zozeer vervelend dat anderen dat zeggen, ik bedoel: die reageren gewoon spontaan. Zou ik me dus ook niet zo druk om maken: je kunt je beter irriteren aan dingen die je met die energie kunt veranderen. Reacties van mensen verander je niet en zoals je al leest, zijn er, hoe je situatie ook is, toch altijd mensen die er een andere mening over hebben dan jij. Laat lekker van je afglijden, zou ik zeggen...

Ik vind het zelf gewoon jammer dat ik nog helemaal geen zwanger buikje heb... Zou het wel leuk vinden als anderen onderhand ook eens aan me zien dat ik zwanger ben, :)
    Verder voor de baby: je VK controleert echt wel of die voldoende groeit, dus zolang dat gebeurt, is er echt niets aan de hand. Met minder buik is je baby niet zozeer kleiner, alswel dat ie meer van binnen zit, (en je dus ws. net als ik veel druk op je darmen, maag en blaas hebt staan).

10. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Met 39 weken had ik ook geen grote dikke buik hoor.
    Maar Kyano groeide goed, dus maakte me er ook niet druk om.
    Heb ook vaak van die opmerkingen gehad, werd er soms ook knetter chagerijnig van, en dat liet ik dan ook echt wel merken, want het waren steeds dezelfde die er iets over te zeggen hadden.

11. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Heel herkenbaar.. ik begin ook aardig kriegel te worden van iedereen hun mening over mijn buik!
    De één zegt 'oooh wat een bescheiden buikje' (die zien me dan voor het eerst en horen dan dat ik al 6 maand zwanger ben) Er wordt soms ook wel gevraagt of dat allemaal wel goed is dat ik nog niet zo'n dikke buik heb.. en de ander 'jeeeetje wat ga je het goed zien' (die mensen beseffen niet dat er al weer 6 maanden om zijn)..
    En zo hoor ik dagelijks een aantal keer verschillende meningen over mn buik.. Ik heb haast het idee dat ik me moet verdedigen!
    Ik weet dat ik me er niets van aan moet trekken maar het begint me aardig te irriteren... Volgens de VK heb ik geen grote buik, maar het kindje groeit goed.. dat is het belangrijkste natuurlijk!
    Hmmm zal het maar langs me heen moeten laten gaan... al blijkt dat makkelijker gezegt dan gedaan ;) vast hormonen ;) !

@WendyM met 23 weken zag je bij mij ook nog niet veel, maar ik vind dat het groeien nu wel sneller gaat de laatste weken. Mensen zien tenminste nu wel uit zichzelf dat ik zwanger ben.. dat is heel leuk natuurlijk.. maar betekend wel nóg meer mensen die er een mening over "moeten" hebben ;)

12. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hier ook precies het tegenovergestelde, met 20 weken had ik (zie album) al een aardig buikkie en begonnen de eerste "opmerkingen":

- zijn het er 2 (zou nog gekund hebben)
    - jeetje je bent wel dik zeg (dus ik "dat is niet dik anders was ik wel meer dan 1 kilo aangekomen!)
    - je hoeft zeker niet lang meer (onzin!)
    - je bent zeker al veel aangekomen (nee 1 kilo pas)

werd er ook debiel van, maar op een gegeven moment als iemand zoiets zij keek ik ze alleen heel boos aan.... blikken zeggen vaak genoeg :D

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja, hier ook het tegenovergestelde, en het is hoe dna ook irritant als iemand zich met je zwangerschap bemoeit! Gisteravond nog, op een feestje: Goh, wat een grote buik al! Weet je zeker dat het er geen twee zijn? (om vervolgens heel hard om het meest afgezaagde grapje ooit te gaan lachen). Waarop ik zeg: nee, het zijn er 3... Ja, wat willen ze horen zeg? Zo irritant! Of toen ik 15 weken was en mensen begonnen te vragen of ik hem al voelde. Als het niet zo was zeiden ze: oooh is het dan nog wel goed? En als ik hem wel voelde was het 'wel erg vroeg hoor'. Mensen geilen erop om zwangere vrouwen onzeker te maken lijkt wel. Gewoon iets vals of doms terugzeggen, dan snappen ze de hint misschien wel.

14. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Ik had het ook een hele tijd dat je niet veel zag... er kwam bij mij zelf iemand met 24 weken naar me toe dat ik wat dikker was geworden of dat klopte... :-S

Maar maak je niet druk je gaat vanaf nu ineens groeien... Ik wil nu juist dat het stil blijft staan want ik vind hem groot zat zo ;)

15. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hier nog iemand die gek word van de opmerkingen over mijn duidelijk zichtbare buik:
    - hoe lang moet je nog? oh.....nog zolang? Jeetje wat ben je al zwaar! (valt reuze mee, is alleen die buik)
    - weet je zeker dat het er geen 2 zijn?

nou ja en ga zo maar door, iedere dag hoor ik het wel een keer en dat terwijl ik z trots ben op mijn buik, toch word ik er wel eens chagrijnig van! dus, zoals al eerder gezegd: het is NOOIT goed! Dus meid, geniet lekker van je zwangerschap, niet 1 ervan is hetzelfde, dus ook de buiken niet!

16. Chantico

Chantico Niet meer actief

Inderdaad: iedereen denkt iets te weten van hoe buiken er uit horen te zien. Een paar weken geleden kreeg ik steeds te horen 'wat een bescheiden buikje' en de afgelopen weken krijg ik juist opmerkingen over dat ik zo'n grote buik heb. Terwijl die volgens de vk gewoon steeds netjes op schema is geweest.

Misschien dat mensen ook een dikke buik verwachten als je zegt 'ik ben al zes maanden zwanger' en dan valt het reuze mee en is het dus een bescheiden buikje. En als je vier weken later zegt 'ik moet nog twee maanden', dan realiseren ze zich dat die buik nog een tijdje door gaat groeien, dus dan is het opeens weer een flinke buik die alleen nog maar dikker wordt.

Toppunt: een collega die ik nauwelijks ken die oordeelde dat het kindje dan wel groot zou zijn óf dat ik wel veel vruchtwater moest hebben. Naja zeg. Heb je ervoor gestudeerd ofzo?

Maar het maakt wel onzeker, al die opmerkingen. Mensen voelen zich volgens mij ook verplicht om iets te zeggen erover. En meestal iets afgezaagds.

Ik probeer het goed te onthouden dat ik nóóit zulke oordelende dingen tegen een zwangere ga zeggen.

17. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Ik heb ook precies het tegenovergestelde.

Ik heb al vanaf het begin een belachelijk grote buik en iedereen moet daar iets over zeggen!

Nu ga ik bijna niet meer het dorp in, omdat ik door wildvreemde word aangesproken of ik toevalling niet een tweeling krijg...

Bij de kassa moet ik steeds uitleggen dat ik echt nog niet overtijd ben en dat het echt maar 1 kind is...

Ik kon het heel lang hebben tot afgelopen week. Nu ben ik het zat en heb ook geen zin meer om vriendelijk te reageren!

Mijn moeder zei van de week nog, dat ze begreep dat ik er gek van werd. In 1,5 uur tijd ben ik echt 15 x aangesproken over mijn buik......

Ik zal nog even mijn laatste buikfoto plaatsen in mijn album...kunnen jullie zien waar het om gaat 8)

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    zit zeker een tweeling in krijg ik bijna dagenlijks te horen met mijn 18 weken al een behoorlijk buikkie maar joh t is ook nooit goed of te groot of te klein

19. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

hihi.. bekend hoor dat gezeur over die buik....

Bij mijn eerste waren er mensen en die zeiden:
    Goh je bent nog helemaal niet dik, want bij .... zag je het veel beter....

Ben nu 10 weken zwanger van de tweede en heb nu een buik die lijkt wel 4 maanden nu zeggen dezelfde mensen....
    ooohhh wat ben jij al dik!

Krijgen ze meteen te horen...
    Ja bij de eerste vond je dat ik geen buik had, dus doe ik het nu maar goed!

HET IS OOK NOOIT GOED!

xxmona

20. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Herkenbaar, tot een week of 24 was er bij mij ook nog niet vel te zien (zie album) en nu is het nog met enkele kleding wel te verhullen.

Ik kreeg gister dan de opmerking(en) wat een dikke buik! Is het een tweeling? Mijn antwoord: Nee, het wordt waarschijnlijk een Leeuw!

Schouders ophalen en maar over het weer beginnen :)

Deel Deze Pagina