Hallo allemaal,, Ik ben voor het eerst ongi geworden na het stoppen met de pil. Echter is mijn cyclus altijd (al 9jaar lang met de pil) 28 dagen geweest en precies het zelfde, nu ik gestopt ben ben ik al ongi geworden na 23 dagen... hoe moet ik nu testen/berekenen voor mijn eisprong??? Iemand antwoord/tips!?
Met de pil heb je geen eisprong en dus geen ´echte´cyclus. Als je nu voor de 1e keer na de pil ´natuurlijk´ongesteld bent geworden, dan is je eisprong meestal 14 dagen voor je ongesteld wordt. Dus in jouw geval op dag 9
Het kan zijn dat je lichaam moet ontpillen. Dus kan je een onregelmatige cyclus hebben. Dit kan maanden duren. Maar hoeft niet. En je hebt je ei inderdaad 14 dagen voor je ongi. Je hoeft je niet ongerust te maken als je nog even een onregelmatige cyclus hebt.
Een paar tips op te ondekken wanneer je vruchtbaar bent: - temperatuur je elke ochtend op hetzelfde tijdstip. Gaat je temperatuur een paar tiende omhoog, dan komt je eisprong eraan. - wanneer je meer afscheiding hebt, dan komt of je ei eraan of je wordt ongi. Ik houd deze dingen in de gate. Als ik ze allebei heb doe ik een ovulatietest en dan weet ik of ik vruchtbaar ben. Als je weet wanneer je je ei hebt, weet je ook ongeveer wanneer je weer ongi moet worden. Dat is ook wel fijn. Het zou nog best een paar maanden kunnen duren voordat het allemaal lukt. Je bent immers net gestopt met de pil. Succes ermee.
Gewoon na je menstruatie proberen om de dag te klussen tot je volgende menstruatie, dan zit je altijd goed!
Als je temp omhoog gaat is je ei al geweest volgens mij. Ha heeft toen mijn templijsten gezien en zei dat ook. Maar geeft wel inzicht in je cyclus. Bij mij meer slijm 2 dagen voor ei. Maar zijn richtlijnen.