Wisselen melkgebit en koorts?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Suusjeuh, Feb 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het kan toeval zijn, maar onze dochter ( net 5 jr ) is sinds januari haar tanden aan het wisselen, de tweede tand zit nu los en ze krijgt tegelijkertijd ook al een nieuwe kies door.

Nu is ze sinds januari al 5x(!) ziek geweest met koorts en nu vandaag ook weer. We zijn uiteraard naar de huisarts geweest en die stuurt ons nu door naar de KNO arts omdat ze ook een oor ontsteking had en 'niet te beoordelen trommelvlies' had door al het vocht. Maar toen dacht ik ineens; kan een kleuter bij het wisselen van het melkgebit ook koorts krijgen, net zoals babies? Ze geeft namelijk geen duidelijke pijn aan, soms de oren, de tanden doen ook wel een beetje pijn maar ze is ook wel heel gespannen want bij de eerste tand die eruit viel deed het pijn en had ze bloed in dr mond waar ze erg van schrok. Nu is ze dus ook erg krampachtig met tanden laten poetsen en appels eten etc ;) "Pas op mn tand!"

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Hmm, ik denk dus geen gewoon verschijnsel, koorts bij wisselen van melkgebit?

Dan is het toch wel zo fijn dat we doorgestuurd worden naar KNO...

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Geen idee of het kan, maar hier ook een dochter die langere tijd niet lekker en ziekig was, ook een periode (of meerder) met koorts en opeens had ze vier nieuwe kiezen. Maar het kan ook toeval geweest zijn, geen idee.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Hmm, ik snap wel dat je van 4 kiezen doorkomen ziek kan zijn ja! Mijn laatste kiezen zijn ook aan het rommelen en dat kan inderdaad best wel last geven..

Share This Page