Laag ijzergehalte en lage bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chiset81, 17 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chiset81

chiset81 Actief lid

28 mrt 2011
    128
    0
    0
    Gister weer naar de vk geweest voor controle en hartje luisteren.
    Nou die deed het super!
    Lag wel lekker verstopt en kwam af en toe ff voorbij zwemmen zodat we het hartje konden horen.
    M'n dochtertje van 4 was mee en vond het geweldig!
    Maar de uitslagen van het bloed waren binnen en m'n ijzer staat op 6,9
    Niet schrikbarend laag maar merk het wel in combinatie met die lage bloeddruk.
    Heel snel moe, gistermorgen gewerkt en gistermiddag de hele beneden verdieping gesopt en gisteravond dus knockout op de bank en vannacht hoofdpijn misselijk en slap.
    Nu nog steeds niet fit helaas en vraag me af of er iets tegen te doen is?
    Iemand ervaring hiermee?

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel ijzer eten, zit in appelstroop en spinazie onder andere. Als je er erg veel last van hebt kun je ook ijzertabletten krijgen.

3. chiset81

chiset81 Actief lid

28 mrt 2011
    128
    0
    0
    Gek genoeg werkt dat dus niet echt bij mij :( hoefde er ook niks voor te hebben nog zei ze maar zou me zo graag wat fitter voelen

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan zijn dat het ijzer niet goed wordt opgenomen door je lichaam, dat komt wel eens vaker voor.

5. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan zijn dat het ijzer niet goed wordt opgenomen door je lichaam, dat komt wel eens vaker voor.
    Heb dan verder geen tips voor je, behalve gewoon gezond leven. Succes ermee!

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Als je iets ijzerrijks eet ook vitamine c erbij nemen/eten/drinken dan neemt je lichaam het beter op,en anders foralax?

7. Miertje82

Miertje82 Lid

22 jul 2009
    62
    0
    0
    Hier ook last van ijzergebrek (6.3 á 6.7) en ongelofelijk futloos geweest. Ik mag geen melk meer bij het eten drinken (minimaal uur erna) en moet nu appelstroop op brood en sinaasappelsap bij de maaltijd. Melk verijdelt de opname van ijzer en sinaasappelsap bevordert dit juist. Daarnaast veel groene groenten enz. Je kunt ook nog Roosvicee Ferro halen. Het duurt het wel even een paar dagen voordat dit werkt als je je voeding omgooit. Ik kon na 4 dagen zeggen dat ik inderdaad meer energie heb. Niet topfit, maar ik kan weer redelijk wat doen zonder gelijk weer te moeten rusten!

8. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier een HB van 6.2, ik heb er inmiddels een 2e kuur voor gekregen nadat mijn HB gewoon was gedaald na de eerste. Ik heb er ferrofumaraat voor gekregen (eerst 1 maal daags, nu 3 maal voor 6 weken).

Als je het aan kunt vullen met voeding zou ik dat zeker doen, want door de ferrofumaraat raak je echt gigantisch verstopt.... :(

Blijf vooral regelmatig eten en neem toch voldoende rust... Sterkte!

9. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Heb een bloeddruk van onder de 100 met een hb van 6.9.
    Mijn nierarts (chronisch nierpatiënt) heeft uitvoorzorg meteen tabletten voorgeschreven en zelf gebruik ik ook multivitaminen.

En veel sinaasappelsap drinken... verder weet ik t ook niet.

10. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0

Dat hoeft niet, dat is bij iedereen anders, ik zelf heb ook een zeer laag hb en heb daarvoor de ferrofumaraat en ben alles behalve verstopt.

Ik merk dat als ik ze inneem ik me een stuk beterder voel dan toen ik ze nog niet had ingenomen

11. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben jaloers op je!! Hihi. Hier echt mega last van, kan soms weken niet.... :(

12. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook ijzertabletten gekregen en mocht wat meer zout eten. Daarnaast inderdaad ijzerrijk eten/drinken.
    Ik heb ook een combinatie van lage HB met lage bloeddruk.

13. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Ik heb met alleen voeding mijn ijzer van een 6,3 naar een 7 weten op te krikken. Vooral door volkorenbrood met appelstroop en liga evergreens eten en idd vitamine C (sap) bij elke masltijd drinken ipv zuivel. Blijkbaar duurt het wel even voor het effect heeft want vk wilde pas na 4 à 5wk opnieuw prikken, was volgens haar nodig om lang genoeg te wachten om echt effect te zien.

Deel Deze Pagina