Onze smurf is nu ruim 5 maanden. Sinds een week of wat loop ik te stunten met haar luiers. Ze heeft wel eens vaker een vieze romper, maar dit slaat alles. Ze poept niet veel, maar wat ze poept komt er met zo'n kracht uitzetten (denk ik dan), dat het in no-time op haar rug over de rand van de luier zit. Dit gebeurt ook met een volledig schone luier, dus het is niet dat ik ze te lang omlaat of zo. Op deze manier verslijten wij 3 a 4 rompertjes per dag... Dacht eerst dat het aan de luiers lag, ik was wat verschillende merken aan het testen, maar ook nu we weer terug zijn bij Pampers blijft dit aanhouden. Ze is nu 7 kilo en heeft maatje 3. Lijkt me prima toch? Wie herkent dit? Misschien is dit normaal, geen idee. Het is onze eerste, dus ben nog een beetje groen... Maar leuk is anders... En.... is er wat aan te doen?
Maatje 3 bij 7 kg lijkt me goed. Onze vent is nu ook 7kg en draagt maatje drie. al een geprobeerd om het bovenste randje om te vouwen naar binnen?!
Dat is wel vaak een schone romer. Misschien krijgt ze tandjes en is daardoor haar poep wat dun en komt het er dan makkelijk overheen. Want als het bij onze dochter op haar rug zit dan krijgt ze tandjes of heeft ze buikgriep. Maatje drie lijkt mij prima bij haar gewicht, hadden wij toen ook.
Wij hadden dit met pampers ook. Geef je borstvoeding? Dan heb zijn dunne spuitluiers wel normaal (maar wel vervelend!) Heb je al kruitvatluiers geprobeerd? Zijnin vergelijking met pampers wel beetje stugge dingen, maar kruitvatluiers hebben een soort van "elastiek" aan de rugzijde. Heeft pampers niet. Bij ons hielpen kruitvatluiers beter, al ging 't nog wel eens mis hoor. En idd de tip die al gegeven is; randje omslaan, is ook een goede. Kruitvatluiers vallen ook wat groter uit dan pampers is mijn ervaring. Gr, Jory
Misschien eens proberen of het beter gaat met een grotere maat romper? Iedere keer als ons meisje uit haar rompertjes begint te groeien (en ze dus strak gaan zitten) heeft ze heel snel poep op haar rompertje - omdat er dus in de luier minder ruimte is doordat de romper hem stevig tegen haar billetjes drukt.
Randje naar binnen vouwen ga ik zeker proberen! Dat de romper de boel misschien te strak trekt is ook een goeie! De kruitvatluiers heb ik ooit maatje 1 geprobeerd. Dat vond ik zo'n stug gebeuren rond die kleine beentjes... Maar misschien nu ze wat groter is, dat het beter gaat. Ik geef idd borstvoeding... Maar op het moment is het echt extreem. Dacht zelf dat het idd misschien ook al tandjes konden zijn, maar dat is misschien wat vroeg? Ik vind haar namelijk ook nogal kwijlen...
Tandjes kan wel hoor met vijf maanden, zie je iets zitten? (bobbels op het tandvlees) Ik heb op een gegeven moment de active fit gebruikt, omdat ze steeds doorlekte en dat hielp toen wel..
IK heb dit probleem zelf ook met de luiers van pampers gehad altijd. Ik ben toen overgestapt op de luiers van c1000, nadat die zo goed uit een of andere test waren gekomen. Deze zijn een stuk goedkoper (ook niet verkeerd) en zijn ongeveer vergelijkbaar aan de kruitvat luiers alleen dan minder stug! Maar ze hebben wel zo'n zelfde randje aan de binnenkant van de rugzijde. Hoef je de luier ook niet om te vouwen, persoonlijk vind ik dat niet zo'n heel goed idee...... succes, dit is ook niks! Die vuile rompers bedoel ik dan he?
Dit! Bij ons ook veel vieze rompers als ze eigenlijk tussen twee maten in zit. We gebruiken dan de grotere maat. Zit wel errug ruim , maar minder last van poep naast de luier.
Kan zeker hoor, tandjes... Hier kwamen er ook 2 rond de 5 maanden! Als het hier boven en onder langs de pamper kwam dan was het inderdaad óf tandentijd óf ziek.. De tip van de grotere romper vind ik ook een goeie! Succes ermee, weet inderdaad hoe vermoeiend het is... Hier overigens pampers baby dry!
Wij hadden dit probleem ook, en hebben het kunnen oplossen door grotere maat rompers, én toch Pampers New Baby maat 3 te kopen, ipv Active Fit. Ze lijken toch die dunne borstvoedingspoep beter te absorberen dan de Active fit.. Alleen zijn ze volgens mij maar tot 7kg, dus in jullie geval niet ideaal..
Wow, ik herken dit helemaal niet... Ik doe eigenlijk met een romper standaard twee dagen, haha (mag maar om de dag in bad vanwege droge huid). Maar wat ik wel weet, is dat net iets te grote pampers leiden tot lekkage! Hier ook weer maatje 3 en gewoon de rand vouwen inderdaad.
Net nog even gevoeld. Geen tandje te bekennen volgens mij. Ik had ook altijd New Baby. Wat betreft absorptie werkt dat echt een stuk beter. Heb eens contact gehad met Pampers en die gaven ook aan dat New baby speciaal is voor baby's die borstvoeding krijgen. Blijkbaar gaan ze er van uit dat dat na 7 kilo niet meer het geval is... Ze werden toch echt wel krap, vandaar nu Baby dry...
Mijn dochter heeft ook een periode gehad dat ze het tot boven aan haar rug had zitten, kapotte billen, het heeft ruim 1,5 maand geduurd voor haar tand doorwas. Ik heb toen pampers en kruidvat geprobeerd, maar bij beide ging het regelmatig mis.
Hier ook last gehad met poepluiers dat het er uit kwam, met de pampers baby dry. Aangezien hij meestal snachts enorm poept, heb ik nu voor snachts pamper acty fit. Daar komt het niet door heen. Wel maatje 4 met 7 kio gedaan.
ik had van deze luiers toen mijn zoontje diksap kreeg gestopt met diksap en het was over, ik weet niet of jou kindje diksap krijgt..