Hoi Meiden, Ik vraag me af of er hier meiden zijn die emesafene en vitagel gebruiken tegen de misselijkheid. ik gebruikt het nu twee weken maar sinds gister is het weer helemaal mis. ik heb ze gekregen omdat de dokter bang was dat ik zou uitdrogen omdat ik ook gal spuug terwijl ik niet heb gegeten. wat gebruiken jullie? En als de emesafene niet werkt wat gebruikt je dan? Ik ben absoluut geen fan van allerlei pillen, maar is nu wel noodzakkelijk om niet uit te drogen.
Emesafene wordt heel veel voorgeschreven als middel tegen misselijkheid bij zwangerschap. Als je ondanks dit en de algemene adviezen (kleine beetjes drinken, licht verteerbaar e.d.) echt alles eruit blijft spugen, moet je er rekening mee houden dat je in het ziekenhuis opgenomen kan worden en aan het infuus moet. Dus ik hoop voor je dat het weer zal gaan werken!
Hoi Dianne, Ik heb zowel emesafene en domperidon gebruikt tegen het braken, omdat ik met uitdrogingsverschijnselen in het ziekenhuis terecht kwam. Het hielp wel goed, maar nam de misselijkheid niet weg. Ik ben daarom (en omdat ik echt niet van pillen hou) op zoek gegaan naar andere mogelijkheden en ben zo bij de acupuncturist terecht gekomen. Ik maak hier nu ongeveer zeven weken gebruik van en het helpt mij heel goed! Mijn misselijkheid is niet helemaal weg, maar wel onder controle en ik braak niet meer. Mijn energie is wel heel laag en om alles uit te sluiten wordt daarom nu mijn bloed onderzocht. Sterkte ermee! Ik weet wat je doormaakt en dat gun ik niemand! Maartje
Hoi Dianne, In de 1e zwangerschap ben ik vanf 7 weken tot laat in de 7e maand misselijk geweest. Ik heb toen zo'n beetje alle globale maagmiddeltjes geprobeert maar niets hielp. Toen ik op een middag bloed overgaf wat verschrikkelijk veel pijn deed heb ik meteen mijn huisarts gebeld. Ik kreeg toen Emesafene en Omeprazol voorgeschreven. Emefasene tegen het braken en Omeprazol tegen de misselijkheid. Het heeft mij prima geholpen. Ik had bijna nergens last meer van. Misschien zou je ook eens kunnen polsen om Omeprazol te proberen?
ik moet voornamelijk braken van het maagzuur. de misselijkheid is wel voor het grootste deel over. maar zodra ik zuur krijg moet ik braken ik ga morgen idd maar ff de dokter bellen.
Zou ik ook doen. Hele dagen heb ik last gehad van zuur, en vooral maagpijn. Wat zich ook vaak uitte in een brandende keel. Ik weet hoe vervelnd dit is en ik hoop echt dat je hier snel vanaf bent, ik heb er zelf zooo lang mee doorgelopen, te lang!