Nog iemand met een kamerindelingvraag

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rietje88, 16 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

    Rietje88 Niet meer actief

    Wij hebben een (huur) woning met twee slaapkamers. En we krijgen binnenkort een tweede. Deze kindjes gaan 16 maanden van elkaar verschillen. Nou las ik bij een ander topic dat het niet handig is om twee kleintjes bij elkaar in 1 kamer te leggen. Omdat het grootje kindje de kleinste in gevaar zou kunnen brengen.

    We hebben een hele grote overloop. Iets van 6 m2. Daarin zit de deur naar de badkamer en de cv kast. De oppervlakte, de grote van de ramen en de mogelijkheid tot natuurlijk ventileren voldoen aan de eisen die het bouwbesluit heeft voor een slaapkamer. De deur van de cv kast zit dicht met een hoog geplaatst schuifje. Als we de gang verbouwen tot kamer, hoeven we alleen 1 wand met een deur te plaatsen. Voor de rest is licht en stroom aanwezig. Maar dan moeten we wel door die kamer naar de badkamer toe.

    Zouden ze toch samen op 1 kamer kunnen v.a. dat de kleinste een half jaar is, of is het beter om de gang te verbouwen tot we uitzicht hebben op een grotere woning? En tot welke leeftijd zouden we de gang als kamer kunnen gebruiken?
     
  2. Droppie Drie

    Droppie Drie Fanatiek lid

    1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Lijkt me niet handig om door de babykamer naar de badkamer te moeten. Kan de baby voorlopig niet bij jullie op de kamer?
     
  3. Droppie Drie

    Droppie Drie Fanatiek lid

    1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Als het gelijkvloers is zou je ook wieltjes onder het bedje kunnen zetten. Dan kan de baby makkelijk verreden worden van jullie kamer naar de woonkamer als jullie zelf gaan slapen.
     
  4. Rietje88

    Rietje88 Niet meer actief

    De badkamer via de kinderkamer hebben is idd niet handig. Maar ook niet onmogelijk.

    Wij wonen in een maissonette. Wij hebben twee etages en ook twee toiletten. Dus snachts kunnen we de kinderkamer ontwijken door de toilet beneden te gebruiken en beneden kunnen we ook onze tanden poetsen voor we gaan slapen. Douchen doen we nu nog met zn allen. Dus daar hoeft de kleine niet voor wakker gemaakt te worden. De was draaien kan ik ook doen als de kleine wakker is. Ik zou er dus rekening mee moeten houden. Maar als de kleine aanwezig is in de kamer is de kamer net als elke andere kamer.
     
  5. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    We hebben cv in oude keuken die bij verbouwing tot slaapkamer werd gedaan. Kamer 6m2 met cv achter kast. Nieuwe hr+ cv e we hebben zelf verbouwd dus zit goed.
    Het wordt dus babykAmer.

    Ik vindik jou geval niet hinderlijk door babykamer naar badkamer.
     
  6. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou daar dan denk ik wel voor gekozen hebben, al zou de baby bij ons waarschijnlijk tot ongeveer een halfjaar bij ons op de kamer hebben geslapen.
     
  7. 27mama

    27mama Bekend lid

    8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het is maar net wat je de baby aanleert. Als hij/zij het gewend is om steeds iemand door zijn kamer te laten om naar de badkamer te gaan zal ie daar gewoon doorheen slapen.

    Hier hebben we maar één slaapkamer. Gelukkig wel een grote en mijn dochtertje en ik slapen daar al bijna 3,5 jaar samen. Ik loop ook regelmatig naar de slaapkamer om wat te pakken uit de grote kast. Ik kijk ook tv als ze slaapt. Daar wordt ze niet wakker van omdat ze het gewend is.
     
  8. Rietje88

    Rietje88 Niet meer actief

    Dat ze doorslapen dan is mooi :)

    Nu staan de financiën er even onzeker voor. Het kan nog een x aantal jaar duren voor we weten waar we aan toe zijn.

    Stel dat we een aantal jaren verder zijn. En nog niet verhuist zijn en het word bijv een meisje. Die kunnen vanaf dat mijn zoon is zoizo niet samen. Geef je dan het meer privacy hebben aan de jongen die nu al zijn kamer heeft, of aan het meisje? En trek je dan het gebrek aan privacy recht dmv een privilege?

    En kan het echt kwaad om ze na een half jaar als het bijv een jongetje is samen op 1 kamer te zetten met maar 16 maanden verschil? Of als het een meisje is tot onze zoon 4 jaar is.
     
  9. Patruusje

    Patruusje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Mijn kindjes zullen 1.5 jaar schelen ongeveer, baby 2 komt eerst met een wiegje op onze kamer en zal daarna de kamer delen met zijn/haar grote broer. Ze hebben beiden een eigen ledikant de eerste tijd, zodra grote broer toe is aan een peuter bedje ga ik ervan uit dat hij zijn brusje met rust laat omdat hij het tzt gewoon begrijpt.
     
  10. LSQ

    LSQ Niet meer actief

    Ook hier zal er ongeveer 1,5 jaar tussen zitten en hebben we maar twee slaapkamers. Onze slaapkamer is te klein om goed een bedje neer te zetten, dus wij zijn met de optie bezig om beide kinderen op 1 kamer te laten slapen. Ook als de tweede een meisje wordt, dan komen ze samen want een andere goede optie hebben we niet. Het is niet ideaal, maar je hoort ook positieve verhalen, dus daar hopen we maar op.
     
  11. Droppie Drie

    Droppie Drie Fanatiek lid

    1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Privacy wordt denk ik pas een issue als ze gaan puberen. Dat is nog zooooo ver weg, daar zou ik me echt niet druk om maken!
     
  12. Groot

    Groot Actief lid

    15 dec 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij sliepen de meiden altijd eerste 9 maanden bij mij op de kamer...
    denk dat ze daarna ook prima samen op een kamertje kunnen (evt een kamerschermpje ertussen als ze te veel gaan keten...)
     

Deel Deze Pagina