lichamelijk aan t aftakelen wat nu?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door menneke1990, 8 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Hallo dames,
    Ik zit een beetje in een dipje door het volgende...
    Ik heb zwangerschapsdiabetes en spuit hiervoor insuline 2 maal per dag. Daarnaast heb ik vanaf week 14 bekkeninstabiliteit en loop daarvoor 2x per week bij de fysio. Placenta ligt ook nog niet op juiste plaats dus met 32 weken word er gekeken of er keizersnede plaats moet vinden. Baby is groot en word zowiezo met 38 weken gehaald. Nu ben ik lichamelijk aan het aftakelen me suikers schommelen enorm en vorige week 2 dagen in het ziekenhuis moeten blijven. Ik had koorts,suiker wat niet goed was en had zelfs uitdrogingsverschijnselen? ?!!??.
    Nu ben ik al voor 50% in de ziektewet maar merkte vandaag dat het nog steeds niet goed gaat. Kreeg vaak last van steken in me buik en buikpijn. Ik voel me radeloos en weet geen raad wat nu te doen met me werk en volg nog een opleiding. Groetjes menneke.
    P.s. in verleden 2 miskramen gehad en sorry voor lange verhaal

2. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Owja en extreem vermoeidheid middagdutje is bij mij 3 uur lang.

3. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Meteen in overleg gaan met je werkgever en iemand van je opleiding om te minderen in uren. Goed om jezelf en de kleine denken!

4. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Dat is het probleem nu ik werk nu nog voor 50% dus 12 uur per week. Maar lichamelijk lijkt het wel steeds minder te worden. Zag vanmorgen bijna gehele tijd knipper vlekken en heb al sinds vorige week donderdag hoofdpijn.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat klinkt niet goed meid. Ik zou morgen gelijk de VK bellen waar je onder controle bent. Laat alles ajb extra controleren en overleg over je extreme vermoeidheid.
    Ik snap dat je het vervelend vind om nog minder te moeten gaan werken, maar dit klinkt mij niet goed in de oren, niet voor jou en niet voor je kleine buikbewoner!!!! Mijn advies zou zijn om nog minder dan wel helemaal te stoppen met werken en evt opleiding.

6. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Tnx meiden. Gistere ging het weer niet goed helaas. Ineens begon ik veel te zweten,kreeg ik veel dunne ontlasting en bleek tegen een hypo aan te zitten. Ziekenhuis gebeld nu rustig aankijken en als suikers blijven schommelen of klachten houden aan moet ik weet terug naar het ziekenhuis. Voel me niet echt happy en ben bang dat baan en opleiding links moet laten liggen. Gezondheid van onze zoontje staat boven alles en daarvoor moet zijn mama ook overeind kunnen blijven staan.

7. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Stoppen met werken en misschien heb je nog energie over voor je studie maar niet forceren. Ik kan al niet werken vanaf 6 weken. Heel vervelend maar het is niet anders. Ik snap zowieso niet dat een VK of gyn je nog niet verplicht heeft te stoppen. Succes!

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Allereerst stoppen met werken, heel jammer maar je gezondheid van jouw en de kleine gaan boven alles.

Mbt je suiker, schommel je heel erg op en neer ?? Ik zou overleggen of het niet mogelijk is voor een insulinepomp, goed overleggen met de internist hierover, ipv 2 x te spuiten heb je een "naald" in de buik of been die cobstant een kleine hoeveelheid insuline inbrengt, en met een maaltijd bowlis je een grotere hoeveelheid in. Vooral met lastig suikerwaardes in te stellen is dit een uitkomst.

Niet goed ingesteld zijn met suiker is ook doodvermoeiend en een aanslag op je lichaam

Deel Deze Pagina