Lichamelijk onderzoek van de man - UPDATE

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Josien, 11 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huh? :confused: hiermee bedoel je toch niet laatste laatste?

hoe is het verder met je Josien? ben je er weer een beetje klaar voor?

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Sorry,.... ooit ben ik zo onduidelijk. Niet de laatste laatste ;). De eerste eigenlijk, en dus de laatste die we achter de rug hebben (hahaha, ik maak het nog verwarrender).

Hopelijk gaat er nu nog maar eentje volgen. Die moet gewoon gaan lukken ;)!

Groetjes,
    Josien

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik ben woest... echt zo boos... Het stoom komt uit mijn oren. Net de uitslag gehad van het bloedonderzoek. Nu blijkt de hele hormoonhuishouding van mijn man in de war te zijn. Dat ze daar eerder naar gekeken hadden! Oh, ik ben zo kwaad... sorry hoor.

Alle ICSI-behandelingen zijn nu van de baan geschoven. Eerst moet mijn man naar de internist en wordt alles onderzocht (lees: we zijn weer een jaar verder :cry:). Dan gaan ze kijken of ze er iets aan kunnen doen. In het gunstigste geval (en laten we daar dan maar op hopen) kan hij een stuk vruchtbaarder gemaakt worden en zou het ons misschien op de natuurlijke weg kunnen lukken.

Ach ja... we hebben alleen maar handenvol geld gekost aan vruchtbaarheidsbehandelingen en onze engeltjes verloren. Wie weet had dat allemaal voorkomen kunnen worden als ze hun werk hadden gedaan. Als ik niet zelf verzocht had dit te controleren waren we er nooit achter gekomen!

Ying Yang... even rustig worden Josien...

Zijn er meiden wiens man ook een verstoorde hormoonhuishouding hebben? En wat hebben ze er aan gedaan?

Zo... sorry... ff mijn gal gespuugd. Ik ben laaiend...

Liefs,
    Josien

4. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Tjee Josien........wat een nieuws zeg......
    Hier zou ik ook zo ontzettend boos en verdrietig van worden! Bij mijn vriend gaan ze direct het nodige bloedonderzoek doen, naast het zaadonderzoek. Wel vreemd idd dat dat nooit eerder is gedaan bij jullie?
    Kan me (enigzins) voorstellen dat dit heel erg zwaar komt vallen! Hebben ze ongeveer een indicatie aan kunnen geven hoe lang dit allemaal kan gaan duren? liefs

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Veel sterkte!

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Getverderrie Josien!
    Dat is echt een mega domper zeg! Heel veel sterkte en succes samen!
    Ik denk aan jullie....

7. jeetje zeg!
    ik denk dan gelijk: bij ons (= hem) is ook naar niks gekeken verder.
    waarom doen ze dat niet standaart?
    ik snap dat je even heeel boos bent, zou ik ook zijn :(

8. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    jeetje wat een gedoe zeg.Wist niet eens dat dat kan bij een man,wat kunnen ze daar dan aandoen?En ik ga dan denken, is het erg dat hij dat heeft?Zo niet wat willen jullie zelf dan?Dit proberen te verhelpen en zo misschien een jaar verder pas weer beginnen met de kinderwens?Dan heb je misschien kans dat de gyn zegt, zo nu mogen jullie het eerst zelf proberen.En dan maar hopen dat het dan wel zelf lukt.

Ik zou zoiets hebben van, dat kan wel zijn,maar we zijn nu al bezig met icsi enzo_Of mag je daar zelf niet over beslissen.

kan me voorstellen iig dat je erg boos en teleurgesteld bent.

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Thanks meiden.

We hebben inderdaad twee opties, waarvan de eerste eigenlijk wordt afgeraden. Die optie is doorgaan met ICSI. Ze willen ons dan geloof ik ook maar één poging geven en vinden dan wel dat we ook met de internist aan de gang moeten.

De tweede optie is de rug toekeren aan de fertiliteitsafdeling en overgaan naar interne geneeskunde. Ze gaan bij mijn man waarschijnlijk heel wat testen afnemen bij de afdeling Endocriene Ziekten. Tenminste... dat is wat ik begrepen heb. Waarschijnlijk maakt zijn lichaam te weinig FSH aan waardoor de bijnieren te weinig testosteron aanmaken. Misschien dat ze hem testosteron toe gaan dienen, maar eigenlijk is het me allemaal nog enorm vaag. Daarom hoop ik wel dat we snel terecht kunnen.

Vooral mijn man is echt heel erg boos. Hij heeft zo vaak aangegeven dat hij het oneerlijk vindt dat ik alles moet ondergaan en nu blijkt er misschien toch iets aan te doen.

Ik weet nog niet wat we gaan doen. In ieder geval ga ik morgen bellen met Endocriene Ziekten - Interne Geneeskunde. Misschien dat ik dan al wat wijzer wordt hoe lang het gaat duren voordat we terecht kunnen. Als het echt nog maanden gaat duren, mogen ze van mij alsnog een ICSI-behandeling tussentijds doen hoor... Wie weet hoe lang het anders nog duurt :cry:.

Ik weet het allemaal nog niet echt en wat ik lees over hormoonstoornissen bij mannen maakt me niet echt happy. Ik hoop dat er hier nog mensen zijn die met zoiets te maken hebben (gehad). Wat ik op internet lees is dat het zeer zeldzaam is. Maar ja... dat hebben wij weer :(.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Dat doet ons goed!

Liefs,
    Josien

10. Josien, bedoel je dat je 1 icsi poging mag doen tijdens de onderzoeken? en als die mislukt, moet je perse wachten tot na het onderzoek?

11. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Nou... er werd gezegd dat we eigenlijk nu moesten stoppen, maar toen ik verder aandrong zeiden ze dat ze me niet konden tegenhouden nu nog een poging door te zetten. Maar ja, echt happig waren ze niet. Maar ik was nogal onvriendelijk volgens mij :oops: en gaf hen aan dat ik vond dat ze onnauwkeurig waren geweest en niet doortastend genoeg.

Dus ja... als we aandringen zullen we nog wel een poging mogen, maar hoe het verder gaat: ik heb werkelijk geen flauw idee :(.

Liefs,
    Josien

12. Izzie

Izzie Actief lid

5 aug 2006
    383
    0
    0
    Lieve Josien wat heftig allemaal!
    Ik wou je even een hele dikke knuff geven!

13. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoi Josien,

Hier ook nog even iemand die jou en je man een dikke knuffel wil geven!

Groetjes, Wendy

14. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Tjee zeg, ik denk even lezen hoe het het je gaat.
    Nou hier wordt je oo niet blij van.
    Ik kan me voosrtellen dat je in een hele moeilijke situatie zit nu.
    Toevallig hoorde ik gister dat mijn zwager ook naar de afdeling endocriene moet, ook vanwege hormoonproblemen.
    Ik had er eerder ook nooit van gehoord.

Lieverd het troost je misschien niet, maar vergeet niet dat de medici veel kan en dat het "probleem" bij je man miscshien verholpen kan worden.
    En als jij je goed voelt bij nog eerst een nieuwe poging doen, dan sta sterk achter je besluit en laat je niet van de wijs brengen.

Je bent sterk, hier komen jullie samen doorheen.

Liefs Hope

Deel Deze Pagina