Duphaston of niet?? HELP AUB

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Charise, Aug 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hallo dames,

Gisteren ben ik voor de 2e x bij de gyn geweest en ivm PCOS met onregelmatige cyclus heb ik nu Clomid 50 mg mee gekregen.
    Ook heb ik Duphaston mee gekregen om de menstruatie op te wekken.

Nu twijfel ik dus enorm over wat ik moet doen.

Want ik heb namelijk nu voor de 3e dag heel licht bruin bloed verlies. Het is echt weinig. In eerste instantie dacht ik mijn menstruatie komt er aan.
    Normaal heb ik 0,5 a 1 dag bruin verlies voor mijn menstruatie echt doorbreekt. Ook is mijn temperatuur nog hoog.
    (Vanmorgen naar beneden gegaan, ook ivm vroeger op staan, dan is hij altijd een stuk lager bij mij).

Dus ik twijfel.... is dit een innesteling? (dan is een zwangerschapstest nu nog te vroeg & gisteren was de test negatief)
    Of komt toch mijn ongi er al aan?

Dus moet ik dan starten met duphaston? Of kan ik ook met mijn eigen menstruatie daarna beginnen aan Clomid?
    Stel ik met Duphaston mijn eigen menstruatie niet uit? Want ik moet dat 10 dagen slikken, wanneer word ik dan ongesteld?
    Stel ik zou nu woensdag bijvoorbeel ongesteld worden, stel ik dan als ik nu duphaston ga slikken dat niet uit?

Ik weet het gewoon echt niet meer. En ik kan nu ook de poli niet bellen om het te vragen. Echt stom dat ik dit nog niet bedacht heb eerder!

WIE GEEFT ME RAAD!!! Ik twijfel zo erg!!

2. Bloembie

Bloembie Bekend lid

Sep 12, 2011
    621
    0
    16
    Hey meid! Aan je temp kaartje te zien komt denk ik je eigen menstruatie er snel aan. Of je bent zwanger of je krijgt dus je menstruatie. Als ik moest kiezen zou ik de duphaston niet nemen. Je stelt dan volgens mij inderdaad je menstruatie uit en zal dan ongeveer na 3 dagen na het stoppen je menstruatie kunnen verwachten. Dus kort samengevat over 13 dagen pas. Ik denk dat je zelf veel sneller je menstruatie krijgt en dan kan je ook op dag 3 van het rode bloedverlies gewoon beginnen met clomid. Daar heb je dus niet de duphaston voor nodig. Mocht je nou over 5 dagen nog geen menstruatie hebben kun je altijd nog beginnen en weet je ook zeker of je wel of niet zwanger bent. Succes!

3. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Dank je wel voor je reactie Bloembie!

Ik denk inderdaad dat ik het nog even aankijk. Want ik verwacht mijn menstruatie ook sneller. Ben tot nu toe altijd nog wel ongesteld geworden.
    Mijn temperatuur is nu ook een stuk lager omdat ik 3 uur eerder getemperatuurt heb vanwege werken.

Ik ga het nog even aankijken en anders evt. maandag de poli bellen voor overleg.

Meer reacties zijn altijd welkom! ;)

4. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    En ja ik twijfelde ook omdat ik niet weet of Duphaston nog een andere functie heeft dan alleen menstruatie opwekken.

Share This Page