Lichamelijk zwaar werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Jusi, 15 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik werk in een supermarkt, en doe vooral veel vullen.
    Dit betekent veel kratten tillen, op mijn knieën zitten, bukken enz.
    Sinds 2 weken heb ik echt buikpijn na een werkdag, vooral als ik de hele dag gewerkt heb, en moet ik echt even gaan liggen.
    Zo ontspant mijn baarmoeder voor mijn gevoel, want als ik dat niet doe, blijft dat verkrampte gevoel, wat ook echt zeer gaat doen na verloop van tijd.
    (Dit is wel het beste omschreven denk ik.)

Maar hoort dit er gewoon bij?
    Of zegt mijn lichaam dat ik nu te ver ga?
    Ik weet het niet, en ik vind het stom om mijn gyn hiervoor te bellen. ;)

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hee, dit heb ik ook! Ik werk in de schoonmaak en trek het soms ook niet. Ik zat er aan te denken om mijn werkdagen op te splitsen naar meer dagen werken; met minder uren.

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Volgende keer bij je verloskundige even aangeven en haar om advies vragen.
    Mogelijk kun je op je werk wat meer afwisseling krijgen,door ook af en toe eens achter de kassa te zitten ofzo

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Herkenbaar. Ik werk ook in de schoonmaak en moest bij beide kinderen met 17/18 weken stoppen van de gyneacoloog. Er was al geprobeerd om het werk lichter te maken door met zijn 2een te werken, maar dit werkte niet (collega wilde dat niet) dus ben op advies van de gyn in de ziektewet gegaan.

5. Marisca88

Marisca88 Lid

7 nov 2012
    71
    0
    0
    Werk, paard, vrienden, huishouden. Kom tijd te kor
    Zevenhuizen (zh)
    Heb je een vast contract? Dat zou in deze situatie wel erg fijn zijn. Ik heb ook een soort gelijke situatie. Ik sorteer paprika's, hierbij moet ik constant tillen (5,5 kg en 12,5 kg) dit moet ik vervolgens opstapelen, beginnend op de grond en eindigend boven m'n hoofd. De eerste 3maanden heb ik halve dagen gewerkt vanwege de vermoeidheid. Sinds gister weer hele dagen gaan werken van 8 tot 5. Gisteravond en vandaag ook dat verkrampte gevoel in me buik, zoals jij het beschrijft. Ik probeer af en toe even te wachten en stil te staan als ik het weer pijn voel doen. Maar ben bang dat ik dit niet ga trekken tot het einde van de zwangerschap. Gelukkig heb ik wel een vast contract, denk dat ik eerder moet stoppen als het zo blijft. Het is niet anders, en wil mezelf niet voorbij lopen.

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Toch ook eens langs een fysiotherapeut / caesar / mensendieck om te kijken of je houding goed is en je op de juiste manier tilt.
    Ieder lichaam is anders natuurlijk maar met nog geen 12 weken al dit soort klachten klinkt mij wat vreemd in de oren.

7. Baboes

Baboes Actief lid

26 jan 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook best zwaar til werk en had er ook al vrij vroeg last mee, dus 12 weken verbaasd mij niet.
    Tiltechnieken en goede houding zijn wel erg belangrijk.
    De tip bij tillen waar ik tot nu toe het meest aan heb gehad, is om te tillen op je uitademing. Normaliter deed ik dit op de inademing en er is echt een groot verschil in hoe zwaar het dan voelt!
    Ik werk nog maar halve dagen trouwens.

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Shandy, kassawerk is geen optie..

Marisca88, ja ik heb een vast contract, maar niet bij die supermarkt. Ik werk daar via de WSW, maar ontslaan om deze reden mogen ze sowieso niet.

AnkeM, ik heb last van mijn buik, niet van mijn rug.
    Hier kan een fysio weinig aan doen, en ik heb al genoeg fysiotherapieën gehad in het verleden, en til zeker wel op de juiste manier.

Baboes, dank je voor de tip, die kende ik nog niet. :)
    Ga het morgen gelijk uitproberen.

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Maar ik heb vandaag mijn mentor gebeld.
    (Van het wsw-bedrijf).
    Hij belt morgenochtend terug, om z.s.m. een afspraak te maken.
    Ik had gezegd dat ik nu al buikpijn heb, en het advies had gekregen om het rustig aan te doen, vooral met sjouwen.
    En dat ik zijn bemiddeling wou om dit op mijn werk aan te kaarten, omdat ik dat gewoon heel erg moeilijk vind.
    Hij ging alvast contact opnemen met de arbo-arts om dit te bespreken, en dat vind ik alleen maar fijn.

Nu hopen dat ie ook snel komt, zodat er afspraken gemaakt kunnen worden, en dat ik voorlopig maar ander werk moet doen.

10. gwndaphnetjuh

gwndaphnetjuh Actief lid

8 jan 2013
    173
    0
    0
    werk in een winkel
    tilburg
    ik ben nog maar pril zwanger maar kan nu al geen spijkerbroek meer aan want doet erg pijn op me buik.
    dus draag veel leggings op het moment.
    maar ik wil het wel gaan zeggen vandaag want wat moet ik anders zeggen dat ik geen spijkerbroeken meer aan kan.
    en ik heb ook als ik 1 dag gewerkt heb heel veel last van me buik en onderrug.

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik heb vandaag nog contact gehad met mijn mentor.
    A.s. dinsdag heb ik gesprek met hem en mijn leidinggevende.
    Aangezien mijn mentor dinsdagmiddag ook contact gaat opnemen met de arbo-arts, heb ik vandaag de gyn weer gebeld.
    En even de situatie met mijn werk uitgelegd, en dat de arbo-arts contact kan opnemen als ik toestemming geef.
    Mijn vorige zwangerschap, die van mijn zoontje, is nogal gecompliceerd geweest, dus dat heb ik nog uitgelegd aan de telefoon, en dat ik ook vooral erg bang ben voor herhaling.
    Toen werd ook benadrukt dat ik het echt rustig aan moet doen, dus ik ben nu ook echt van overtuigd dat er iets moet veranderen.

Deel Deze Pagina