blijft lastig hoor, niet vergelijken met anderen, ik heb het ook echt moeten leren met mijn uk die net wat anders is dan de anderen vanwege zijn chromosoomafwijking, alles duurt veeeeel langer!!!! Elke kind ontwikkelt nou eenmaal op zijn/haar eigen tempo, en het is helemaal niet verwonderlijk dat je uk nog niet kan zitten, kruipen of staan!!! Wel zou je met 7 mnd met brood kunnen beginnen. Geef om te beginnen een korst van het brood om op de sabbelen/kauwen. Is ie daar aan gewend? Daarna met kleine stukjes brood beginnen tussen de kaken duwen, brood van 1 dag oud, evt met beleg. Op zijn buik liggen is heel belangrijk, ook al vindt hij het niet prettig, probeer het dan gewoon wat vaker en dan maar kort! Een tip voor op zijn buikje, deed de fysio bij ons altijd: handdoek oprollen, onder het bovenste stuk van zijn romp leggen, het stimuleert om dan zelf nog wat extra omhoog te komen voor hem, en hij moet zijn hoofdje dan al omhoog houden, goed voor de nekspiertjes. Of misschien vindt hij het fijner om over je arm te liggen, dus op zijn buik over bijv je linkerarm leggen, kan ie zijn hoofd omhoog doen. Moet je wel zelf wat armspieren hebben haha
Even een hart onder de riem; hier een hele trage. Twee dagen voor haar 1e verjaardag ging ze pas kruipen. Ze is hypermobiel en we zijn dan ook met haar naar fysio geweest en dat heeft heel erg geholpen. Die van ons zat alleen maar de hele dag, achteraf denk ik ook dat ik haar veel vaker op de buik had moeten leggen maar zij vond dat ook niet leuk. Kwestie dus van iedere dag even doen. Maar 7 maanden joh, maak je niet druk, is nog hartstikke jong en dat andere kindje van 7 maanden is gewoon snel!
Mijn dochter was pas 10 maanden dat ze zelfstandig kon zitten, en pas met 1 jaar kon ze zelf gaan zitten. Buikliggen vond ze niet zo erg met die leeftijd, maar het is ook een buikslaper.