Ervaringen gevraagd: gaat zwanger worden van de 2e sneller?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ecosa, 10 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    De titel zegt het al; gaat zwanger worden van de 2e nou echt sneller? Ik hoor het overal om me heen, maar wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Ik heb voor mezelf al een record gevestigd door gelijk in de 1e ronde zwanger te raken. En dat terwijl ik PCO heb en we voor Elena 3 jaar in de MMM bezig zijn geweest! Helaas was het te mooi om waar te zijn en is het vannacht geeindigd in een miskraam, maar toch vind ik het mooi dat ik dit heb mogen ervaren.

Maar hoe ervaren jullie het dames? Zijn jullie echt sneller zwanger geraakt van de 2e? Ik las ook ergens dat je na een miskraam nog vruchtbaarder bent; feit of fabel?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, da's een feit: doordat je nog de hCG hormonen in je lijf hebt, raak je sneller zwanger.

Heb zelf geen ervaring met een tweede, dit is m'n eerste, maar mijn schoonzusje had PCO en was na haar eerste zwangerschap vervolgens helemaal op regel met haar cyclus. Raakte toen dus ook wel gemakkelijk zwanger en is nu gelijk met mij uitgerekend, :)

3. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Ik werd meteen de maand na mijn miskraam zwanger
    ben nog niet eens ongesteld geweest ertussen.
    Maar meteen zwanger erna!

T duurde anderhalf jaar voor ik zwanger werd, toen werd t na 6 weken n miskraam en 5 weken erop zwanger geraakt.
    (mijn period was onregelmatig en had normaal gesproken op de 5e week dan mijn menstruatie moeten krijgen, maar werd dus zwanger)

4. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    bij de eerste 6maanden bezig geweest en bij deze meteen raak!

Sterkte met het verwerken van je miskraam.

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Bij de eerste na 11 maand zwanger en bij de 2e (wel met andere man!) meteen raak! (zit 5 jaar tussen de zwangerschappen)

6. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    1e meteen raak, 2e 13 maanden (tijdelijke? pco, na de bevalling weer hersteld) 3e meteen raak, helaas mk, gelijk weer zwanger zonder menstruatie tussendoor.

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Van een tweede kindje sneller zwanger raken, daar heb ik nog nooit van gehoord. Dat is in mijn geval ook niet zo.
    Sneller zwanger na een miskraam daar heb ik idd vaker van gehoord. Meestal lukt het dan binnen 3 maanden weer heb ik begrepen.

8. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Allereerst heel veel sterkte.

Bij 1e kindje duurde het zes maanden voor ik zwanger was, ook gezien mijn leeftijd best wel snel. Wel heel gericht geprobeerd. Nou moet ik erbij zeggen dat t direct de maand nadat mijn man medicijnen kreeg voor schildklier, raak was. Kan toeval zijn, maar denk nu dat we behoorlijk vruchtbaar zijn, helemaal na volgende ervaringen.

Vanaf een paar maanden na de bevalling wisten we dat er kans was dat ik zwanger zou raken (onveilig) en ja hoor, gelijk die maand raak. Waren nog helemaal niet bewust aan de klus. Had ik nooit verwacht zo snel, maar super blij. Die zwangerschap is helaas geeindigd in een miskraam na 7,5 wk. Na miskraam (iets langere cyclus) direct zwanger. Dat was wel heel bewust, deed ovutesten (cyclus na miskraam van slag) en hield temp. bij. Maar nooit verwacht dat t weer zo snel raak zou zijn. Helemaal happy natuurlijk.

Geen idee of t heeft geholpen, maar heb ook Etos zwanger worden geslikt.

Ik hoop voor jou dat je ook weer heel snel zwanger bent.

xx Sophie

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Bij mij wel. Van mijn eerste was ik in ronde 3 zwanger. Van de tweede in de 1e cyclus dat we er bewust mee bezig waren. Maar dat was eigenlijk toeval, volgens mij, want mijn eisprong was wel eerder dan dat ik hem had verwacht.
    Maar of het nou in het algemeen zo geldt, dat betwijfel ik eigenlijk...

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Eerste heeft 11 maanden geduurd, 2e 5.

11. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Niets van gemerkt... ik ben voor de eerste in 3 maanden zwanger geraakt en bij de tweede pas na 10 maanden (gaf wel bv)...

12. ilsie

ilsie Lid

17 aug 2007
    29
    0
    0
    eerste raak in de 1e maand, 2e na 18 maand. Geld dus niet voor iedereen, maar hoop voor jou dat je vlug zwanger mag zijn.

13. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HIer net zo vlug als bij de eerste....
    Allebei in de eerste ronde! :)

Tja vlugger kan natuurlijk niet!

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Helaas is dit iets wat niet opgaat...

Het sneller zwanger worden van een evt. tweede heeft niets met elkaar te maken... Dat ligt puur aan je vruchtbaarheid op dat moment... en aan die van je partner en aan de combinatie...

Na een miskraam kan het idd wel zo zijn dat je wat sneller zwanger raakt, maar ook dit hoeft zeer zeker niet...

15. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Allereerst veel sterkte.

En NEE...

Bij mijn eerste was ik in de 5e maand zwanger en nu ben ik al 22 maanden bezig en loop ik sinds juli in de MM......

16. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Bij de 1e was het gelijk in de 1e ronde raak, bij de 2e in de 2e ronde.

Sterkte met de verwerking!

17. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Bij mijn eerste zwangerschap 3 maanden,
    bij mijn tweede wat helaas een mk werd 2 jaar,en nu 6 maanden

18. Minie79

Minie79 Lid

8 sep 2006
    88
    0
    0
    Schiedam
    Bij mij juist wel. Bij de eerste duurde het 1,5 jaar en bij de tweede in 1 keer raak.

19. asilah

asilah Actief lid

23 mrt 2008
    160
    0
    0
    bij mn eerste was ik in 1x zwanger, nu 6 jr verder was ik in ronde 3 zwanger geraakt helaas toen miskraam, daarna 1 keer ongesteld geweest en weer zwanger gelukkig!

20. tam24

tam24 Lid

19 mrt 2008
    61
    0
    0
    Hoi,

Van mijn 1e was ik binnen 4 maanden zwanger en van de 2e werd ik direct zwanger nadat mijn mirena eruit was! Dus ook hier klopt het wel!

Groetjes

Deel Deze Pagina