Lichamelijke veranderingen na stoppen anticonceptie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cybi, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hallo allemaal,

Ik ben erg benieuwd of jullie ook zoveel veranderingen merken aan jullie lichaam sinds jullie gestopt zijn met de anticonceptie.

Ik heb jaren gebruik gemaakt van de Nuvaring, en sinds ik gestopt ben enorm afgevallen. Van 76.7 kilo naar 66 kilo. Heerlijk natuurlijk, je hoor mij echt niet klachen. Ik krijg enorm veel complimenten maar het gaat wel hard! En dat terwijl ik gewoon eet en vreet ;) Ik snoep, eet vet en toch gaan de kilo's er zo vanaf.

En weet iemand wat voor invloed dit heeft op het zwanger worden? Kan dit een negatieve invloed hebben?

Daarnaast verlies ik veel meer haar sinds ik gestopt ben.

Daarnaast de gewone dingen denk ik, veel meer last van pukkels, labieler, meer buikpijn tijdens menstruatie.

Ik maak me op zich geen zorgen over mijn gezondheid hoor, want ik voel me topfit! ;) Ben alleen benieuwd of jullie dit herkennen!

Ik hoor het wel!

GR.
    Cybi

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Hey hey!
    Over het afvallen kan ik niet helemaal mee praten, ik ben sinds ik gestopt ben 5 kilo afgevallen...

Maar over het haarverlies... man wordt er gek van, elke keer na het wasen van mn haar ben ik weer een pluk kwijt...
    Niet dat mijn haar du is of wordt, dat merk ik niet maar verlies wel veel meer dan voorheen!

Ik hoop voor je trouwens dat het snel raak mag zijn meid!

Liefs Miekie

3. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Ja mijn vriend wordt er dus ook helemaal gek van!! ;) Constant van die plukken overal. Maar mijn haar wordt er ook niet echt dunner van hoor, het is alleen een beetje lastig! ;)

Hoop dat het voor jullie ook snel raak is! ;)

Gr.
    Cybi

4. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4 Gwen81, 30 okt 2009
    Laatst bewerkt: 30 okt 2009
    Ik ben ook gestopt met nuvaring. Maar dat was op 9 okt:)
    nog maar. hoewel ik moeite heb om op gewicht te blijven, blijf ik tot nu toe op gewicht. (Weeg iedere dag) Aangezien ik in deze tijd v/h jaar altijd extra (plukken) haar verlies, zie ik daar geen verschil in.
    Maar ik heb wel al een paar keer een pukkel gesignaleerd die ik normaal alleen krijg vlak voordat ik ongi moet worden. Verder wat labieler en ontzettend verstrooid(maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik in de 1e ronde zit.)
    Het enige waar ik echt 'last' van heb is, of beter gezegd zijn, mijn borsten:( Heel pijnlijk en opgeblazen! Alsof ik stuwing heb maar dan zonder de 'knobbels' en de 'warmte'.
    (De vorige keer dat ik gestopt ben met nuvaring, was ik in de 1e week na de laatste bloeding al zwanger geworden.)
    Dus ik ben benieuwd of ik nog meer dingen kan verwachten.
    Groetjes Gwen
    Ter aanvulling, met op gewicht blijven bedoel ik dat ik snel afval, bv door stress val ik zo 5-10 kg af.

5. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Wauw, na 1 keer direct zwanger! Duidelijk 1 van de lucky ones ;)

Dat borsten probleem ken ik ook, lijkt soms wel of ze ontploffen!!

Nou ik hoop dat de vierde snel raak is voor jullie! Succes!!

Gr.
    Cybi

6. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Hi... ik ben niet bekend met Nuvaring (ik weet ook eigenlijk niet wat het is.. :()!! Ik heb jaren lang de pil gestik.. 14 jaar en nu sinds eind augustus gestopt en mijn lijf nog steeds aan het veranderen. De laatste dagen ben ik vooral heel chagerijnig en ben heel emotioneel, maak ook overal ruzie om vooral met mijn vriend en moeder.. gezellig voor die mensen.. hihi. Het zou goed kunnen dat ik volgende week ongesteld moet worden (dat hoop ik dan maar). Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt, maar ben ook nog niet ongi geworden sinds het stoppen met de pil. Verder heb ik momenteel niet veel kwaaltjes.. dingen zoals pijnlijke borsten, pukkeltjes etc. heb ik eigelijk totaal niet. Pukkeltjes had ik wel verwacht, omdat ik daar wel eens vaker last van, maar nu niet!!:D Nu ben ik al een paar dagen misselijk en niet helemaal lekker (en mijn haar zit ook zo stom en snel vet).. Ach kan ook komen, omdat het weer herfst is geworden en iedereen om me heen niet lekker is. Wel verwarrend omdat je totaal niet waarom je ze zo voelt en het veranderd ook elke keer. Het vrouwelichaam is maar een raar ding.. je kunt wat dit betreft beter een man zijn... hihi!!

7. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Ja wat betreft kwaaltjes zeker! Maar he... wij weten het altijd zeker, of een kind van onszelf is :D
    Die pukkeltjes, maak je geen zorgen die komen vast nog wel, als je ongesteld bent geworden :D

8. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    De Nuvaring is trouwens een kunststof ringetje die je inbrengt, dat scheidt hormonen plaatselijk af.
    Na precies drie weken haal je deze eruit en dan word je ongesteld. Eigenlijk hetzelf principe als de pil, alleen hier hoef je maar 2 keer per 4 weken aan te denken.
    Die drie weken blijft het gewoon zitten, voel je niets van en kun je gewoon tijdens het vrijen laten zitten. Sommige mannen voelen het zitten, anderen niet. Je kunt het tijdens de sex eruit halen voor maximaal drie uur, zonder dat het zijn werking verliest.

Ideaal!! ;)

9. Lientjelove

En wel lekker dat jij afgevallen bent.. ik ben eerder aangekomen (gelukkig is dat bij mij niet zo erg.. ik weeg niets). Tja één voordeel dat wij weten dat het ons kindje is, hihi... Toch hoeft mijn vriend zich daar niet zoveel zorgen over te maken.. hihi.. Succes met alles en de vervelende kwaaltje horen erbij, hopelijk voor het goede doel:D.. dan vind ik het niet zo erg.. Ik bedoel als je nooit zwanger zou worden en dan al die ellende toch hebben.. dat is k#t.. xxxx

10. Lientjelove

Oh en ik heb ook last van vreetbuien.. jij ook?? En dat terwijl ik misselijk ben...:D

11. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Ja precies, ik neem alle kwaaltjes voor lief, zolang het maar voor het goede doel is!! ;)
    Mijn vriend hoeft zich ook zeker geen zorgen te maken hoor, even voor de duidelijkheid. ;) Maar er was een onderzoek geweest waaruit bleek dat waarschijnlijk 5 % van de vaders denken dat het hun kind is en niet zo blijkt te zijn. Oeps.... ;)

12. Lientjelove

Ja.. ik snap het!! hihi... ieder zijn ding, zal maar zeggen!! Ik ben niet zo snel van het oordelen, als ik de situatie niet kent... maar is toch wel bizar dat het zo vaak voorkomt!!

13. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    aa nou ik wou dat ik dat had na het stoppen met de nuva-ring, ben nu meer dan 11 maanden ervan af, maar ben nog geen kilo minder geworden.

wel heb ik minder pukkels of helemaal geen meer en een kortere ongi periode.. eerst 7 dagen nu 4 t/m 5 dagen. ook ben ik weer meer mijzelf zins het stoppen ermee..

xxxxxxxxxxx

14. jetvg

jetvg Actief lid

28 okt 2009
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik moet zo lachen, ik wist echt nergens van merk ik nu wel,
    sinds ik hier op deze site zit, leer ik zoveel!
    ik ben 15 oktober gestopt met de pil, 2 weken erna was ik ziek (afgelopen week dus) ik dacht dat ik een griepje had ofzo,
    misselijk, duizelig, hoofdpijn, moe en van alles. nou bedenk ik me ineens dat t misschien geen griepje is, maar dat komt doordat ik de pil niet meer slik! want t gaat ook niet echt over ofzo! ik ben nog steeds moe, hoofdpijn en af en toe draaierig! en t leuke is, ik ben zo emotioneel de laatste week! woensdag lag ik onder t klussen te huilen! (echt niet omdat ik pijn had ofzo, nee juist niet, ik lag gewoon te genieten!!) vandaag moet mn man werken, belt ie net dat ie laat thuis komt, want t is nog zo druk, gaat miepie (ik dus) huilen!! waarom?? omdat ik met de pil ben gestopt! haha, dit is echt zo stom, wat een pilletje allemaal wel niet met je lichaam doet! ik hoop maar dat dat snel over is dat gejak enzo.. ;)

15. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Wil de pret niet drukkenmaar dat kan volgens mij nog wel even duren. Nu is het janken door de hormonen en teleurstelling. Straks is het janken van de hormonen, blijdschap en stress voor de verantwoordelijkheid :D

Wat doen we ons zelf aan?! ;)

16. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

hahah

ja dit herken ik ook, jankennnnnnnnnnnnnnn maar,, voral in het begin van het stoppen was ik wel 2 maanden ziekjes en janken jongens zo zo zo. om de kleinste en raarste dingen en ja inderdaad ook janken onder het vrijen of daarna gewoon omdat alles lekker los kwam.. eindelijk hahah ;)

xxx

17. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat probleem heb ik ook. Ik blijf gewoon maar door eten terwijl ik dan al misselijk ben van wat ik daarvoor heb gegeten.
    Vooral 's avonds blijf ik steeds opstaan om weer wat uit de keuken te halen. Vreselijk, ik heb in tijden niet zo gevreten!!

18. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hahaha!! Daar heb ik dus echt geen last van! Toen ik aan de hormonen zat wel, maar sinds ik gestopt ben helemaal niet zo. Gevolg: ruim 10 kilo afgevallen. De gyneacoloog zei dat dat wel extreem was, aangezien ik niet enorm overgewicht heb ofzo. Ik ben happy ;) !!!!

19. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Sinds ik geen pil meer slik heb ik geen hoofdpijn en 'trekkende eierstokken' meer tijdens de menstruatie. Gek genoeg ook minder last van m'n humeur tijdens die dagen. Eigenlijk is het er alleen maar beter op geworden sinds ik dat ding niet meer slik, het had ook slechte invloed op de zin in je weet wel.
    Groetjes
    Jolanda

20. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Ja en 'je weet wel' ;) is toch wel belangrijk als je zwanger wilt worden. ;)

Deel Deze Pagina