zeer korte luteale fase!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nataly, 29 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly

    Nataly Actief lid

    4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hallo,

    Ik zal mij even voorstellen, mijn naam is Nataly en ik ben 34 jaar en ben in januari 2006 gestopt met de pil. Zit dus nu in ronde 9 voor ons eerste kindje. Vanaf april 2006 zijn we bewust aan het klussen omdat mijn lichaam heeel erg aan het ontpillen is geweest. Ik lees overal dat je na ongeveer een jaar naar de huisarts kunt gaan als je nog niet zwanger bent. Mijn leeftijd is dus zoals gezegd 34 en mijn klok begint te tikken.

    Nu hou ik op advies van mijn collega nu drie maanden mijn temperatuur bij en hieruit blijkt dat ik rond dag 18/19/20 mij eisprong heb (ook ovulatietesten bevestigen dit). Mijn lengte van de cyclus is gemiddeld 26 dagen dus dan zou je zeggen dat ik mijn ei rond dag 12/13/14 zou hebben. Zaten wij even mis.

    Nu mijn probleem. Mijn ei is dus op dag 18/19/20 maar ik heb wel een cyclus van ongeveer 26 dagen. Dat betekend dat mijn periode tussen mij eisprong en de ongesteldheid heel kort is, tussen de 8 en 10 dagen. Nu zit ik op 5 dagen na mijn eisprong en had vanmorgen al echt bloed bij het afvegen. Wat kan dit zijn? Is dit normaal en een reden om naar de huisarts te gaan?

    Wij zijn dus eigenlijk nog maar 3 maanden 'goed' aan het klussen. Ik wordt hier heel onzeker van en weet niet goed meer wat ik moet doen?

    Veel liefs
    Nataly
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

    het is niet erg dat die fase wat korter is. Als jij onzeker bent en het niet prettig vindt om een jaar te wachten, dan kun je nu ook al naar de huisarts gaan. Sommige huisartsen zijn heel streng, een jaar is een jaar, andere zetten vast wat onderzoeken in. In elk geval kan een gesprek met de huisarts wel wat opluchting geven.
    Dus ik zou maar vast een afspraak maken als je zo onzeker bent.

    Mirjam
     
  3. Nataly

    Nataly Actief lid

    4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

    Ik ben inderdaad vanmorgen naar de huisarts geweest hij vertelde mij ook dat 8 dagen (wat ik meestal heb ) niet verontrustend is en zelfs normaal.

    Deze keer was het korter (6 dagen) en hij zei dat het waarschijnlijk een bevruchting is geweest die heel vroeg afgestoten is, kan dit?

    Ondanks mijn leeftijd (34 jaar) wil hij mij en mijn vriend pas doorsturen naar het ziekenhiis als het na 1,5 jaar nog niet is gelukt om zwanger te worden. Moet ik dit accepteren of toch na een jaar (dat is in jan 2007) opnieuw vragen of ik toch doorgestuurd kan worden.

    Hij zou er dan wel voor zorgen dat we de 'versnelde procedure'in zouden gaan. Wat moet ik me daar bij voorstellen?

    Alvast bedankt.

    Nataly
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

    je hebt recht op een verwijzing na een jaar. Als je dan nog niet zwanger bent zou ik gewoon weer langs gaan en zeggen dat je dan graag verwezen wilt worden. Een versnelde procedure is dat alle onderzoeken zo snel mogelijk worden ingezet. Maar volgens mij gebeurt dit bij iedereen, bij mijn weten is er geen onderscheid tussen snelle en langzame procedures, maar misschien is dat per ziekenhuis verschillend.

    Mirjam
     
  5. Nataly

    Nataly Actief lid

    4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hallo,

    Ik zou heel graag nog antwoord willen op mijn vragen in mijn vorige mailtje?

    Alvast bedankt.
     
  6. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Nataly,

    volgens mij heb ik je antwoord gegeven op je vragen hoor. Die kortere fase kan inderdaad een vroeg afgestoten bevruchting zijn.

    Mirjam
     
  7. Nataly

    Nataly Actief lid

    4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Klopt,

    Je hebt inderdaad antwoord gegevens op mijn vragen. Heel erg bedankt daarvoor.

    Groetjes
    Nataly
     

Deel Deze Pagina