buikgriep

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by foreverfriend, Aug 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    HI Mirja, Brigitte of Imke

sinds gister heb ik denk ik een buikgriep te pakken. Heb veel moeten overgeven gisteren. Vandaag gaat het gelukkig beter, voel me opknappen na veel geslapen te hebben.
    Ik voelde al eigenlijk niet zoveel van deze zwangerschap, geen gekke borsten en buik. Maar was gerustgesteld door mn verlos, die zei dat het wel vaker voorkomt bij een 2e dat je minder voelt omdat je je richt op je 1ste kindje waar je veel mee bezig bent.
    Maar nu voel ik helemaal weinig meer. Ik had soms nog de bevestiging dat ik veel moest eten wilde ik niet misselijk worden. Maar dat is nu weg.....
    Moet ik me nu zorgen maken???
    Is een buikgriep schadelijk voor het vruchtje???

p.s als ik 2 weken geleden op een stoel zat, voelde ik soms een soort van stroompje gaan daar beneden, dat is er nu ook niet meer? Verandert dat naarmate je zwangerschapsduur langer wordt? Heb het bij mn dochter nooit gehad?

Alvast bedankt natuurlijk voor jullie antwoord!!
    Groetjes
    Foreverfriend

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

een buikgriep kan geen kwaad voor je kindje. Het is inderdaad lastig dat je zwangerschappen verschillend verlopen, maar datz ien we heel vaak. Het wel of niet hebben van klachten of het plotseling opkomen of verdwijnen ervan zegt verder niet sover het verloop van de zwangerschap. Het is een spannende periode, gewoon afwachten, verder kun je niets doen. Gelukkig heb je al een mooie echo gehad, dat verkleint de kans op een miskraam enorm!

Mirjam

Share This Page