Wie weinig aangekomen, kindje normaal aan gewicht?

Discussion in 'Zwangerschap' started by schaapje84, Jan 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    Hoi Dames,

Begin me nu toch het een en ander een beetje af te vragen, ben nu goed 30 weken en z'n 1.5-2 kilo aangekomen.... natuurlijk vind ik dat wel fijn, bij de eerste waren het er min. 18!!:$ wat een verschil!

Nu heb ik soms alleen het gevoel dat mn buik niet genoeg groeit, hij voelt eiegnlijk ook heel de dag zo strak aan alsof ik explodeer, bij alles wat ik doe al zit ik stil. met 27w hebben we een 3/4d echo gehad en de kleine lag mooi op schema, mijn laatste controle voor de kerst was ook goed, heb alleen het idee dat mn buik nu niet wil groeien. Zodra ik een paar dagen wat drukker ben geweest, ben ik meteen lichter.

Zijn er dames die ook maar heel weinig aangekomen zijn? Waarbij er geen verdere controle is gedaan naar de groei van het kindje, onze vlos voelt en meet de buik altijd, as maandag moet ik weer, je kunt er dan toch niet in kijken, maak me een klein beetje zorgen.
    Verder ben ik nooit misselijk en eet gewoon goed en gezond.

Iemand hier meer ervaring mee?

2. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.
    Misschien dat jouw buikje niet zo groot is omdat je baarmoeder (net als bij mij) in de hoogte groeit of je hebt gewooon hele sterke buikspieren :D
    Meestal kan een vk wel aan de grootte van de baarmoeder zien of het kindje op schema ligt, maar als je het niet vertrouwt, gewoon aan dr vragen, daar is ze voor!

3. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    thanks glimworm,

ga het maandag zeker vragen, het is ook zo anders als de eerste keer (wel een boy deze keer) dan vraag je, je natuurlijk steeds meer af...... terwijl dit waarschijnlijk gewoon onnodig is.

4. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

Sep 24, 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige zwangerschap was ik in totaal 11 kg bijgekomen. Zoontje woog toen 3865gr. Zeker geen kleintje dus.
    Deze zwangerschap tot nu toe 7,5kg bijgekomen. Dus ook niet echt veel. Volgens gyn lag kindje mooi op schema afgelopen week.
    Ik zou je geen zorgen maken. Vraag het je vk even de volgende keer, maar zo lang de groei van je baarmoeder goed is zal het denk ik wel goed zijn.

5. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    hier tot nu bijna 8 kilo afgevallen.... kleine groeit toch goed (controles bij gyn, meten en voelen +echo elke keer)
    gelukkig wel een flinke buik die groeit anders zou ik t me helemaal gaan afvragen :)
    ben benieuwd of ik nog ga aankomen

6. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,250
    1,009
    113
    Zuid-Holland
    K ben tot nu toe maar 5 kilo aangekomen, valt dus ook reuze mee. Eet net zoals anders. Bij mn eerste was ik aan het einde in totaal 12 kilo aangekomen, wie weet komt er nu dan nog wel wat bij, maar ach dat zie k wel. Met 32 wkn groeiecho gehad en de kleine werd op 2500 gr toen geschat, volgens de groeicurve bij 40 wkn dan ws 7/8 pond. Kortom helemaal goed. Dus ja, k zou me ook niet te druk maken als k jou was!

7. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

Jan 5, 2010
    523
    0
    0
    Ik ben op dit moment ook alleen de baby aan gekomen en ben morgen 35weken en dus 2.5kg aangekomen. Heb een klein buikje en het is dat ik het goed voel bewegen anders had ik niet het idee echt heel zwanger te zijn...

Bij mijn vorige zwangerschappen was ik 21kg en 16kg aangekomen dus ben nu allang blij dat het zo weinig is haha.

Mijn buik is nu ook veel strakker en heb ook steeds harde buiken en kan het kindje zo zien draaien als ik mijn shirt omhoog doe dat had ik bij de andere 2 helemaal niet zag aan het eind van de zwangerschap pas dat mijn buik echt bewoog zeg maar.

8. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik was er 6 aangekomen, maar door de griep vorige week ben ik er inmiddels weer 2 kwijt :$ Heb voor de zekerheid een groeiecho gehad en de kleine lag goed op schema. Sommige dingen een beetje voor, andere dingen een beetje achter.

Heb ook maar een klein buikje, maar de verloskundige zei in het begin van de zwangerschap al dat ik erg strakke buikspieren had en daardoor waarschijnlijk geen grote buik zou krijgen...

Succes en anders vragen om een groei echo hoor!

9. Carlijn81

Carlijn81 Lid

May 29, 2010
    81
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik weet niet of je er iets aan hebt, want ik ben nog niet zo ver.. Ik was bij 20wk 2 kg aangekomen en tijdens de echo bleek dat het kindje zelfs voorligt in groei! Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken. Wel bizar dat er zoveel verschil tussen de zwangerschappen kan zitten zeg!

10. Oranje

Oranje Actief lid

May 27, 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Was ik maar niet zoveel aangekomen! Bij mij zitten er al zeker 20 kilo's bij.. echt frustrerends is dat. Loop er als een opgeblazen pinguin bij :)

Maar.. je bent dit keer in verwachting van een jongen en ze zeggen dat je dan meestal een puntige buik krijgt en verder niet echt aankomt. Het is en blijft natuurlijk een fabeltje, maar tot nu toe klopt het bij veel vrouwen. Elke zwangerschap is natuurlijk anders.

Daarnaast kun je nog aankomen de komende 10 weken.

En rust nemen is altijd goed ;) Je bent net zo eigenwijs als ik he schaapje

11. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    2,519
    444
    83
    van alles...
    Hier nog een, ben nu ruim 33 wk en nog geen kilo aangekomen. Dit was bij mn vorige zwangerschap ook;) toen was ik bij 39wk.6dgn bevallen en woog op t laatst een halve kilo zwaarder dan t startgewicht;)
    Bij ons oudste was ik 23 kilo gegroeid..(en dat was een jongen!)
    dus het aantal kilo's zegt ook niets over t geslacht;)

Nu heb ik ook steeds t gevoel dat mn buik klapt zeg maar.. heel naar strak gevoel. alsof de huid nie mee wil rekken. Bij mij is er met een echo wel gekeken of t kindje t volgens de lijnen goed deed en dat was zo.. gewicht zegt niets dus over groei van je kindje. Bij ons wegen ze t niet eens meer op tijdens de controle.
    Als je je echt zorgen maakt, kun je gerust vragen of ze eens extra wil nakijken ofzo.
    succes ermee!

12. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Bij jasper was ik in de totale zwangerschap iets van 2 kilo aangekomen. En Jasper woog met 39 weken 3906 gram.
    Big boy!
    Dus maak je geen zorgen en geniet!
    gr brenda

13. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Eerste zwangerschap 15,5 kilo aangekomen en ook een kleine buik vonden de meeste mensen en hij woog 2820 gram en was 47 cm. Ik heb toen ook groeiecho's gehad.
    Nu zweef ik tussen de 8 en 9 kilo (begin gewicht 62) en eerst liep de kleine volgens schema en daarna niet meer en nu weer wel volgens de echo's(heel bizar!!) Als ik met 40 weken beval zou het volgens de verlos 6,5 pond zijn. Ze vinden mijn buik ook klein met het meten, maar hij is al zo diep ingedaalt en waarschijlijk draag ik het meer naar binnen. Want als je de echo en het meten van de buik naast elkaar legt klopt er helemaal niks van.

14. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0

hihihi, klopt, misschien komt er nu wel elke dag 1 kg aan...... maandag vraag ik het evengoed even bij de vlos, heb nog 1 ding op mmn lijstje wat ik moet doen, de rest is af ;) dan moet ik verplicht rusten (heb ik gister ook in de middagdut van Lisa gedaan, lukte niet echt)....
    Ga er van uit dat ik de komende 10 weken dus echt nog wel aan ga komen als ik meer rust en mijn buikje inderdaad, echt alsof hij voor mn lichaam zit, niets op zei, een rond bolletje aan de voorkant, wordt weer eens tijd voor een buikfoto...

voor jou ook goed rusten meis, je bent er bijna!!

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik was 11 kilo aangekomen, waarvan 8 kilo vocht (was er direct na de bevalling ook weer af, het was 33 graden)

dus eigenlijk maar 3 kilo aangekomen.

Ties woog precies 7 pond.

16. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Ik heb die 'zorgen' ook. Ben nu 20 weken en nog geen gram aangekomen.
    Heb ook al bij de VK gevraagd of dit geen kwaad kan, maar ze zei dat het niks uitmaakte. Gewoon 'geluk'.

Weet je wat mn moeder zei, en dat gaf me wel een gerust gevoel.
    Ik landen waar mensen niks te eten hebben worden ook kinderen geboren en al die kindjes zijn op het moment dat ze geboren worden niet mager en ondervoed!!
    Je lichaam laat zown kindje toch wel groeien.

17. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    daar denken we zelf natuurlijk niet aan, maar ze heeft hier wel gelijk in.

18. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Ja als ik mn moeder niet had;)
    Voelde me echt opgelucht toen ze dat zei!

19. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Bij de vorige controle bij de vk was ik 5,5 aangekomen maar was eerst 5 afgevallen dus nu 0,5 erbij van mijn startgewicht.
    Terwijl ik toen meer at als nu maar de kleine groeit goed, wel krijg ik over anderhalve week een groeiecho.
    Ben benieuwd wat mn gewicht dan is (vind aankomen niet zo leuk ookal is het een heel goed doel..)

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

je hoeft ook niet aan te komen als je al te zwaar bent. ik ben net 15 kilo afgevallen maar moest stoppen met het dieet toen ik zwanger bleek. omdat ik nog 20 kilo kwijt moet, heb ik met de vlos afgesproken dat ik ga proberen nu helemaal niet aan te komen tijdens de zwangerschap. dat mag van haar wel.

Share This Page