help schoonloeder doet moeilijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amfy, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou het volgende schoonouders gaan iederjaar in juli op vakantie.
    echter word hier nu dus door hun over gezeurd. want ja stel nu dat de kleine geboren word. dus ze gaan een week eerder.(week 36 en week 37 vand e zwangerschap

nu is de kans erg aanwezig dat ze mij eerder in gaan leiden.
    dit heeft de gyn al aan gegeven dat ze dit waarschijnlijk al doen met 37 wekn(dit ivm met een heftige bevalling met fynn en een hele gecompliceerde zwangerschap)

nu zaten zij daar gister en het kwam dus tersprake en vriend verteld dus wat de gynn heeft gezegd.

word ze boos want dan zijn hun op vakantie! ja eerder wilde ze niet gaan en later ook niet. dus een hoop gezeur en waarom om niets!

ik heb ook al gezegt ga gewoon de weken dat je in eerste instantie wilde gaan.
    als het geboren is ben je er ook met 8 uurtjes.
    en daarbij gaan we toch niet gelijk na de bevalling bellen want we willen de eerste 2 dagen rust om fynn te laten wennen aan zijn brusje.

man er komt gewoon ruzie over een vakantie waar wij niet eens bij mee gaan.

ben ik nu zo raar dat ik eerst rust wil en dan pas een keer visite

2. giraf

giraf Niet meer actief

Helemaal niet! Wij hebben zelfs bij onze dochter de 1e week helemaal geen visite binnen gelaten.
    Opa's, oma's, tante en oom kwamen wel de 1e dag, maar daarna 1 week rust voor ons.
    Het beviel ons zo goed dat we het met de 2e weer willen doen!

Maar wbt je schoonouders:
    Als hun per se binnen 1 minuut bij jullie willen zijn na de bevalling, dan verzetten ze de vakantie toch gewoon?
    Dus of vakantie verzetten of niet zeuren. :D

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

nu nee hoor meid. laat ze lekker gaan! als jullie rust willen na de bevalling kan ik volledig begrijpen! ik zou gewoon schijt hebben.. ze zien hun kleinkind vast wel! of het nu een half uur na de geboorte is of 3 dagen later.. ;)

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

ja zo is het!

bovendien, stel dat je niet eerder ingeleid had hoeven worden is het toch nooit te zeggen wanneer beebje precies naar buiten komt.
    Zoiets is gewoon niet te plannen.

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ze moeten gewoon niet zeuren. Zij zijn degene die bewust op vakantie gaan tegen de tijd dat je bevalt. Als je niet ingeleid zou worden kan het ook de 37ste week komen, dus je schoonmoeder reageert gewoon idioot. Het valt nu eenmaal niet te plannen. En als je rust wilt en geen visite, groot gelijk en gewoon zeggen. Jullie kindje, jullie beslissing!

6. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Wat hebben zij uberhaupt te zeggen over JOU Zwangerschap en bevalling? Of je even rekening gaat houden met hun vakantie? Vind de vraag eigenlijk wel een beetje ver gaan en zou hiwer echt geen rekening mee houden..... als je 'natuurlijk' zou bevallen, kan je hier toch ook geen rekening mee houden???

7. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Pfff moeilijk doen om niets. Ze willen hun vakantie niet verzetten maar zijn dan wel boos als het in de periode geboren wordt... Probeer het probleem bij hun te laten, daar hoort het namelijk....

En plannen kun je het inderdaad niet, die van mij is met 32 weken geboren. Als je daar rekening mee zou moeten houden kun je beter niets meer plannen in je zwangerschap....

En doen wat goed voor jou voelt, geen visite is jullie keuze! Ik ga dat ook zeker doen bij een 2e! Groot gelijk dus ;)

8. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik vind het persoonlijk wel raar dat je niet glijk visite wil maar dat is bij ons ook normaal dat iedereen gelijk komt een uurtje na de gedoorte van de jongste waren mijn ouders en zusje in het ziekenhuis (heb zelf gezegt kom maar gelijk). Ik had zelf ook niet gezegd dat ik ingelijd werd kon er ook niets over gezegd worden (alleen tegen mijn ouders omdat zij op de kinderen moesten letten)

9. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Dit.

Ik snap sommige mensen ook niet hoor, alsof je zwangerschap maar afgestemd moet worden op de agenda van een ander ofzo.

Ik zou mijn schouders optrekken en ze een fijne vakantie wensen, doe normaal zeg :(

10. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Wel grappig dit verhaal in contrast met mijn schoonouders. Mijn schoonvader wilde namelijk begin juni (ben 8 juni uitgerekend) wel voor een maand op vakantie naar Hongarije. Mijn schoonmoeder reageerde toen dus ook van, zullen we dat niet doen aangezien ze dan uitgerekend is? Had hij geantwoord: Dat kind komt er toch wel hoor, of wij nou op vakantie zijn of niet :p

Mn schoonmoeder vond het toch niet zo'n goed idee, maar ik kan wel genieten van die nuchterheid! Het had mij persoonlijk ook niet echt uitgemaakt, maar ik kan wel begrijpen van schoonouders dat ze hun kleinkind zo snel mogelijk willen zien als het er eenmaal is! Af en toe heb ik het idee dat mn schoonmoeder de beeb uit mn buik probeert te staren :p

11. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Jeetje dat er toch nog mensen zijn die moeilijk gaan doen over een vakantie. Wat is nou belangrijker vakantie of straks je kleinkind zien. Alsof jij maar even je zwangerschap wil of moet gaan plannen wanneer het hun agenda uit komt... Zou helemaal mooi zijn. Nou ja probeer je er niet druk om te maken uiteraard, hun probleem! En jullie moeten doen waar jullie je lekker bij voelen. Dus iedereen pas bellen en uitnodigen wanneer jullie willen.

12. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Idd, vakantie verzetten of niet zeuren!

En als jij je bij wijze van spreken 3 weken wilt terugtrekken op een onbewoond eiland met man en kids, moet je dat kunnen doen! Het is jouw gezin, niet dat van hen.

Idd, probeer het lekker links te laten liggen, tis de stress niet waard!

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee maar er is echt niets goed!

en de rede waarom dat ik niet de eerste dag visite wil. en niet in het ziekenhuis is heel simpel. mijn hele schoonfamilie staat dan echt binnen een uur in het ziekenhuis! a 8 man. daar heb ik echt geen zin in

14. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    amfy, dat kan ik goed begrijpen, je wil eerst lekker eventjes met je gezinnetje zijn. maak je niet te druk! doe waar jij je goed bij voelt

15. glimworm

glimworm Niet meer actief

Meid jij bent verder niemand een verklaring schuldig behalve jezelf.
    jij gaat bevallen en dat is al zwaar genoeg. je moet gewoon aangeven wat je wilt, daar heeft de rest van de wereld zich maar even aan te houden.

16. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

pfff wij hebben er nog grapjes om gemaakt..mijn moeder en zusje gingen paar daagjes weg toen ik bijna 38 weken zwanger was en jaa hoor daar kwam de kleine spruit....hahahahahaha

17. fafa

fafa Niet meer actief

wat een moeilijkdoenerij weer!

mn moeder gaat over drie weken (ben dan 38 weken) ook een lang weekend weg.

Ze zei: "ja, ik zat nog te twijfelen in verband met je bevalling, dat het misschien net dan is"
    Dus ik zei terug: "nou... eigenlijk waren we van plan de kleine nog een tijdje te houden. Dus als het inderdaad net dat weekend gebeurt, zie je hem daarna nog wel een keertje ;)"

Ik zou ook zeggen dat het jammerdebammer voor je s-ouders is hoor. Wat iedereen al zegt: of zij moeten hun vakantie gaan verzetten, of ze moeten niet zeuren.

18. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    :D:D:D Moest zoo lachen om die opmerking!

Maar nu weer ontopic. Als jij eerst een paar daagjes rust wilt, moet je dat lekker doen. Dat schoonouders moeilijk doen over wanneer jij bevalt snap ik echt niet. Wat verwachten ze dan, dat jij je benen kruist en de kleine inhoud tot zij terug komen? Nu begreep ik dat jij ingeleid werd, maar dan nog. Wat iemand anders al zei, of vakantie of kleine en niet zeuren!

Herken het wel, mijn zus gaat half juli op vakantie en ik ben 10 juli uitgerekend. Krijg nu al opmerkingen te horen dat ik maar moet bevallen voor zij weg gaan :$. Maar dan antwoord ik gewoon dat als zij er al eerste bij wilt zijn, gewoon niet op vakantie moet gaan. En dan blijft het stil hoor ;).

19. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Gewoon uitlachen zulke rare schoonouders, wat zijn dat nou voor eisen? Dan slaan ze hun vakantie maar een keertje over ofzo als ze het zo belangrijk vinden. Rare mensen....

En ook dat je ze niet meteen om je bed wil hebben snap ik en is helemaal jouw keuze. Laat je niet gek maken hoor!

20. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    He bah wat een gedoe!
    Lekker doen wat je zelf wil.. als jij geen bezoek wil dan wil je dat niet.. klaar!

Het is jullie zwangerschap, jullie kind en Fynns brusje.. eerst lekker even aan de nieuwe situatie wennen is niet meer dan logisch..

En als ze dan thuis willen zijn omdat jij bent bevallen moeten ze dat zelf weten.. maar dan staan ze mooi voor lul want jullie kiezen voor rust!

Zo.

Deel Deze Pagina