Hoi, Ik had gisteren opeens helderrood bloedverlies bij 15 weken zwangerschap. Enorm geschrokken was ik. Ik had niet echt pijn, wel een beetje drukkend gevoel. Mijn darmen zijn ook een beetje in de war, obstipatie en soms daarna diarree. Verloskundige dacht aan een wondje bij de baarmoeder. Het hartje klopte, maar geen echo gehad. Wie heeft hier nog meer ervaring mee? Liefs
Vervelend dat je last hebt van bloedverlies! Ik heb het bij mijn tweede en derde gehad. Bij de tweede met 20 weken. Dit bleek van een laagliggende placenta te komen. Bij de derde tussen 18 en 22 weken. Toen kwam het door een hematoom op de baarmoedermond. Bij beiden is het helemaal goed gekomen. Wel beide keren een echo gehad in het ziekenhuis. Tussen de tweede en derde wel twee miskramen gehad ( met 9 weken en 15 weken) Sterkte ermee!
Ik heb gisteren van een ander meisje gehoord rond dezelfde termijn, daar was het gewoon een gesprongen vaatje waarschijnlijk. Heb je toevallig gemeenschap gehad de afgelopen dagen? Kan ook makkelijk zijn dat je door je vervelende darmen iets harder je best moet doen, meer druk zet & daardoor een vaatje knapt. Dat kan echt tot best wel een lading bloed leiden. Is het nu wel voorbij?
Hoi, het is nu over. Vandaag een echo gehad, alles was goed, ook met de baby. Zo opgelucht. Ze zeiden ook, soms is de reden niet te achter halen. Het kan van alles zijn geweest.
Ik heb ook een keer bloedverlies gehad, ook rond de 15 weken zwangerschap. Geen idee wat het was, denk ook een klein vaatje geknapt. Nooit meer terug gekomen in ieder geval. Gelukkig was alles goed!
Ja een geknapt bloedvaatje kan dus echt een enorme plas bloed opleveren. Fijn dat het weer voorbij is, hopelijk gebeurt het niet nog een keer en heb je verder een fijne zwangerschap
Ik heb het ook gehad met 15 weken. Later bleek dat ik een laagliggende placenta had en daar zou het bloedverlies van kunnen komen... Geen idee of dat ook zo was natuurlijk.
Bij de eerste ook rond de 15 weken, overigens meer roze dan rood bloedverlies... ook hier lag de placenta laag wat een reden kon zijn... daarna geen bloedingen gehad (die zwangerschap dan )