Hallo allemaal, 2,5 week geleden ben ik bevallen van prachtige dochter. Mijn zwangerschapskilos ben ik gelukkig al kwijt. Ik heb zelf overgewicht en wil graag afvallen en gezond gewicht krijgen. Nu ga ik nog niet lijnen of iets, dat doe ik vanaf 6 weken. Nu probeer ik gewoon zo gezond mogelijk te eten ☺️ Wie wilt ook afvallen en vind het fijn met elkaar hier mee bezig te zijn? Ik zou zeggen welkom ☺️☺️☺️ Voor mij nu gewicht is 79,5 en wil graag als eerst de 75 aantikken.
Ik ben al m'n 30 zwangerschapskilo's ook kwijt, maar wil nu wel nog zo'n 3 kilo kwijt. Ik weeg nu ongeveer 65 en wil naar 62. Dat woog ik vlak voor m'n zwangerschap ook, daarna begon het ongezonde eten en drinken (ja, zelfs nog voor m'n positieve test haha). Dus ik wil best meedoen hoor vooral tips om wat gezonder te eten is wel fijn om uit te wisselen, daar ben ik namelijk niet zo goed in!
Ik doe ook mee! Tijdens de zwschap maar 12 kilo aangekomen en tijdens de borstvoeding de eerste maand gingen de kilo's er snel af. Toen ik stopte kwamen er gwn weer een paar kilo's bij Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik totaal niet op mn eten heb gelet de laatste maanden Vanaf nu wil ik dat wel gaan doen en moet er eerst 5 kilo af.. daarna nog 2 a 3 zou helemaal ideaal zijn. Eerst maar eens beginnen met 5 als doel.
Welkom meiden! Ja bij het begin lijkt het zo lekker snel te gaan. Maar lees idd vaker dat iemand weer aankomt na stoppen met borstvoeding. Hier had ik bijna geen borstvoeding! Komt door een operatie. Dus nu ben ik ook geheel over op fles. Ben erg benieuwd wat voor effect dat gaat hebben op mijn gewicht. 😛😛 Goed om eerst een haalbaar doel te stellen. Dat is beter te halen. Ik wil zelf het liefste 63-65 kilo wegen. Maar ga het met tussendoelen doen. Dus vandaar ook eerst de 75 kilo 😛
Ik zat na 2 dagen al op fv, dus dacht dat het eeuwig zou duren voor alles eraf zou zijn maar de kilo's kwamen puur door het snoepen en trek in alles wat zoet was, met dank aan de zwangere hormonen want ik hou normaal totaal niet van zoet maar echt gezond eet ik nu ook niet. Ontbijt niet tot nauwelijks, veel sap en cola drinken en veel koolhydraten eten ooit wil ik 60 kilo wegen, past ook beter bij m'n lengte (1.65), maar 62 is nu even m'n doel idd beter om haalbare doelen te stellen. Wat zijn jullie plannen om de kilo's eraf te krijgen? Mijn eerste stap is om weer zo goed als alleen maar water en thee te drinken, ipv sap etc.
Ik denk dat als je daarmee begint dat je al heel veel wint! Ben erg benieuwd. Mijn lengte is 1,67 dus die 60 past ook wel bij mij 😛 weeg nu 79 dus dat is toch 19 kilo zeg... Pfff Ik ga eerst tot 6 weken gezond eten en zo weinig mogelijk snoepen. Daarna wil ik voor 6 weken het Karin de zoete dieet doen. Dat is koolhydraat arm en suikervrij dieet met tabletjes om je spiermassa niet kwijt te raken. Had deze nog liggen van voor de zwangerschap. Best duur spul, dus daarom wil ik deze kuur wel gaan doen. Daarna wil ik eigenlijk volgens weg met de weegschaal gaan leren eten. Dit is eigenlijk geen dieet maar meer beter weten hoe je lichaam werkt.
Ik wil ook wel mee doen! 6 weken geleden bevallen van ons eerste kindje. Een prachtige dochter. Was 22 kilo aangekomen en ben er nu 15 kwijt. Vind het eerlijk gezegd verschrikkelijk! Moet dus nog 7 kilo, maar vind dat ik al 10 kilo te zwaar was voor mijn zwangerschap en wil er dus nog minimaal 17 af. Liefst nog 20. Heb een dieet dat heel goed werkt voor mij, maar dat is met pillen en ik geef borstvoeding, dus dat kan nu nog niet. Kan nog bijna niks van mijn eigen kleding aan, baal als een stekker en als ik naar mijn buik kijk denk ik, dat komt nooit meer goed.. Misschien wil ik te veel, te snel, maar baal er gewoon echt heel erg van..
Welkom ballerinaN, Heb vertrouwen dat je buik echt wel weer goed komt. Het heeft tijd nodig. 9 maanden onder spanning gestaan. Eigenlijk zelfs nog korter. Komt goed! Hier ga ik voortaan op woensdag wegen. Ik zal zelf een lijstje bijhouden. Wie wil er ook meedoen met het lijstje? Bv: Mennehh start 79,3 /
Zal ook woensdag proberen wegen en dan mag je me op het lijstje zetten Vandaag toch even wat nieuwe kleding gaan halen. Wist echt niet meer wat aan te doen Dan ook nog rekening houden met dat het vanboven wat los zit voor de bv.. Pff, makkelijk is anders!
Jaaa ik doe ook mee! Was na mijn eerste zoon afgevallen tot 60 kilo ongeveer en kwam in mijn tweede zs 20 kilo aan. Ik was een enorme snoepkont toen ik zwanger was! Mijn zoontje is nu twee weken oud en ik ben nu 11 kilo lichter. Ik doen nog ff rustig aan (ks gehad) maar ga over een week of 6 wel weer sporten. Nu goed eten, mijn trek in snoep is iig gelukkig een stuk afgenomen! Dussss nog 9 kilo te gaan
Hoi Tazzy, welkom! Je bent al goed op weg zeg!! Knap hoor. Hier ga ik ook na 6 weken pas actief aan de slag. Maar denk dat er bij mij toch nog wat gewicht aan vocht vast zit. Merk dat ik nog steeds mijn sok bijvoorbeeld zie zitten. Morgen wegen.. Vind het heel spannend. Ben benieuwd of ik al in de 78 zit... Ga je ook mee wegen op woensdag?
Oh meiden, Ik heb een klein geluksmomentje! Heb mij zojuist gewogen en woog: 78,7. Ben Zooo blij dat ik eindelijk richting de 78 ga. Dat heb ik al zo lang niet meer gezien op de weegschaal. Het geeft me moed vol te houden en niet toe te geven aan alle lekkere verleidingen. Ben al zo'n zoet liefhebber 😛😛😛😛 Dus mijn overzichtje start met: 79,3 - 78,7 (-0,6) Hoop dat jullie ook wat gezakt zijn! ☺️😊
Hier ook gewogen: 77,5 dat is dus -14,5 sinds de bevalling. Dl is nu ruim 6 weken. Mag ik nu alles weer doen? Rustig terug opbouwen, maar wat voor buikspier oefeningen mogen dan bijvoorbeeld en hoe bouw ik dat op?
Je mag toch na de bevalling niet meteen beginnen met "dieetjes" en afvallen e.d.? Althans, ik ga er vanuit dat het net zo is als met sporten: pas na 6 weken
Nee dieeten en sporten idd 6 weken wachten. Ik dieet ook niet hoor, probeer gewoon gezond te eten. Dat helpt al merk ik. Qua sporten kijk ik hoe ik me over 4 weken voel, het is dan 6 weken geleden dat ik een ks heb gehad. Als je begint met buikspieroefeningen zou ik advies vragen op de sportschool. Schuine buikspieren lijkt me prima om mee te beginnen?
Klopt inderdaad niet diƫten tot 6 weken n de bevalling. Maar afvallen door gezond eten is gelukkig juist goed. Voor mij in ieder geval omdat ik toch overgewicht heb. Goed hoor meiden! Toch fijn om te zien dat gewicht zakt. Met sporten zou ik ook na 6 weken oppassen. Met de buikspieren dan! Kreeg van kennis )is personal trainer) te horen dat je zelfs Nog beter tot 6 maanden kan wachten met de buikspieren. Dit omdat je echt zeker moet zijn dat ze weet tegen elkaar aan zitten. En dat hoeft echt niet na 6 weken al te zijn. Als je ze dan zou trainen, zorg je ervoor dat ze uit elkaar blijven staan.
Ah op die manier, dan doe ik ook mee haha. Dieeten doe ik sowieso niet aan, maar ik at vanwege mijn zwangerschap iets meer koolhydraten en daar stop ik graag weer mee (met brood althans) Over 3 weken ga ik weer naar de sportschool en zal vragen of ze een basis programma voor me hebben zodat ik het weer langzaam kan opbouwen. Daar heb ik wel weer zin in zeg, sporten!