Hee meiden, Ik ben 16 weken zwanger en gister had ik licht bloedverlies bij het afvegen. Daarna is het weer meteen gestopt. Ik was helemaal overstuur en heb meteen de verloskundige gebeld waar ik direct terecht kon en we naar het hartje van mijn baby hebben geluisterd. Alles was goed, maar toch maakt dit bloedverlies mij heel onzeker. Met 10 weken heb ik ook licht bloedverlies gehad en ook toen kon ik meteen terecht. Hoe kom ik van die onzekerheid af? Volgens mijn verloskundige is het een adertje bij mijn baarmoedermond. Ik snap dat het niets ergs is maar toch schrik ik me kapot bij het zien van dat bloed. Liefs Yvonne
Ik snap je onzekerheid heel goed en het is niet iets waar je zomaar vanaf komt, ik denk dat dat moet slijten. Probeer je vast te houden aan je vk en dat het inderdaad een adertje is bij je baarmoedermond. Het feit dat het bloeden direct weer is gestopt is een heel goed teken. Maar je onzekerheid zal moeten slijten, dat neemt even tijd! Ik wens je een verdere onbezorgde zwangerschap toe!
Ik kan niets zeggen waardoor je onzekerheid afneemt helaas, maar wil wel zeggen dat ik je heel goed begrijp. Ik heb voor deze zwangerschap een ma gehad. Dat was in december. Hierdoor ben ik zowieso al angstig.. In deze zwangerschap kreeg ik met 6 weken ook last van bloedverlies, is na een paar uurtjes weer gestopt gelukkig. Maar ik was zooo bang. Nu kijk ik nog steeds elke keer bij het afvegen of er ook bloed op zit. Gelukkig tot nu toe niet meer gebeurd, maar voel me soms wel erg onzeker. Ik hoop dat de angst en onzekerheid voor je afneemt meid.
Als je weer controle hebt moet je ook even vragen of ze je baarmoedermond willen opmeten, dit is wel inwendig. Maar ik had een zeer verkorte baarmoedermond en dat was de redenen dat ik ook bloedingen had in de zwangerschap. Als dat bijvoorbeeld wel het geval is moeten ze je goed in de gaten houden.
hoi, misschien iets heel anders maar ik ben net 5 weken zwanger, nu heb ik vandaag een paar uur na het vrijen een paar druppels bruin verloren. Nu lees ik wel vaak dat komt door je baarmoedermond waar door het vrijen een wondje aan is gekomen enzo... maar toch blijf ik onzeker en ga telkens weer broekloeren. Hebben jullie hier ervaring mee? en komt het dus wel vaker voor?
Dank je wel. Ik heb dinsdag mijn volgende controle. Ik ga er zeker naar vragen. Alle andere meiden bedankt voor jullie reacties!
Visje: ja hoor dat is heel normaal! Je kunt ook eens onder 'zoeken' kijken in dit forum en dan bij de vragen die gesteld worden aan de verloskundige. Als het nou meer wordt dan een inlegkruisje vol met rood (!), dus geen bruin, bloed, dan kan je het beste je verloskundige even bellen (en je inlegkruisje meenemen..), maar ook dan is er eigenlijk niets aan de hand. Je hoort het, ik spreek uit ervaring!