Licht bloedverlies bij 25/26 weken zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Chantico, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hallo,

Ik ben bijna 26 weken zwanger en had eigenlijk al maanden geen last meer van bloedverlies. De afgelopen week is het echter weer een klein beetje begonnen. Eerst merkte ik het alleen in m'n ondergoed, maar gister en eergisteren lag er zelfs wat roze/roods in de pot :oops: Het ziet er uit als gewone afscheiding, maar dan gekleurd door wat bloed.

Ik maak me er niet echt zorgen om, omdat ik uit de eerste weken van de zwangerschap nog weet dat alles goed doorbloed is daar en het niet vanuit de baarmoeder hoeft te komen.
    Maar ik wil graag weten of er in een later stadium van de zwangerschap (waar ik nu zit) andere regels gaan gelden: wanneer is bloedverlies in het tweede of derde trimester een reden om wél aan de bel trekken?

Alvast bedankt voor het antwoord,
    groeten, Chantico

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoi chantico,

Bloedverlies is zowiezo een reden om te melden bij je verloskundige.
    waar je zelf op kan letten is op je baarmoedermond op een manier geprikkeld kan zijn waardoor er bloedverlies optreed, bijvoorbeeld ontlasting, gemeenschap,sporten. Op de 20 weken echo is gezien waar de placenta lag. Ligt deze laag dan moet je zeker even overleggen met je verloskundige!

Groetjes imke

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hoi Immie,

dank je wel voor je antwoord. Het bloeden is vanzelf weer opgehouden, maar vorige week ook weer begonnen. Ik heb het aangegeven bij mijn vk en die spoorde me aan even langs de huisarts te gaan voor een inwendig onderzoekje.
    Dat heb ik vanochtend gehad en er was inderdaad wat bloed aan de baarmoedermond te zien. Het was geloof ik wel allemaal goed dicht. De placenta ligt tegen de achterwand en bij de 20-weken-echo zei de echoscopiste dat die niet voor de uitgang lag.

De huisarts wist niet of ze een uitstrijkje kon doen bij mij, vanwege de zwangerschap, dus ze wilde even overleggen met de vk en evt. ook met een gyneacoloog.
    Ik krijg pas na het weekend bericht hierover en ik merk dat ik me er toch meer zorgen om maak dan ik verwacht had. Ik heb een paar vragen:

Kan het normaal en onschuldig zijn om in deze fase van de zwangerschap licht bloedverlies aan de baarmoedermond te hebben?

Zou het een wondje aan de buitenkant kunnen zijn, bv door vrijen (is al weer een week geleden, dat wel...)

Zou ik nu zonder gevaar een uitstrijkje kunnen krijgen?

Mag ik nog vrijen met m'n vriend?

Sorry voor al die vragen, maar ik zit er toch mee en misschien krijg ik van jullie eerder antwoord dan van mijn huisarts.

Alvast heel erg bedankt, het is echt super dat jullie dit werk doen in jullie vrije tijd!

Groetjes, Chantico

Deel Deze Pagina