Hallo dames! Even een vraagje: na mijn laatste zwangerschap had ik heel sterk het gevoel dat ik nog niet klaar ben met zwanger zijn.. Ben trotse mama van 2 kindjes en zou nog genoeg liefde over hebben voor nog eentje mijn vraag is dus eigenlijk: mama's van meer dan 2 kinderen, hebben jullie ervaringen voor me? Tips? Hoe doen jullie het praktisch, financieel enz. Enz... Mijn man staat er ook niet onwelwillend tegenover maar ja.. We moeten er nog goed over na denken! Alle ervaringen en tips zijn welkom! Alvast bedankt!
Oke, ik heb zelf geen drie kids, maar mijn zus wel. Zij vind dat de veranderingen bij 2 naar drie minder heftig zijn dan van 1 naar 2 kids. Natuurlijk is het niet altijd makkelijk, maar ze vond het minder zwaar. Je bent als het ware al best ervaren. Financieel gezien hebben mijn zus en zwager het ook niet super easy, maar ze redden zich heel goed. De situatie voor iedereen is anders natuurlijk. Misschien heb je niks aan mn reactie, maar ik dacht: toch even reageren. Succes
Hier zwanger van de derde. Na de tweede had ik niet meer gedacht dat ik nog kinderen mocht krijgen. Nu een andere man en de wens voor een kindje van ons samen was toch wel eg groot. We zijn er voor gegaan en het is ons gegund. Hoe het straks is durf ik niet te zeggen. Als de baby straks 3 maanden is zit de jongste ook op school. Dat vind ik een fijne gedachte zodat ik dan alle tijd heb voor de baby. We hebben wel alles nieuw gekocht want ik had niks meer. Ook wel leuk om helemaal opnieuw te beginnen. Financieel maak ik me geen zorgen. We hebben het goed en kunnen best voor 3 kids zogen. Ook de 2 andere vinden het erg leuk dat er nog een kindje komt. Het zwanger zijn vind ik nog niet zwaar. Ondanks mijn dikke buik al voelt het niet zwaarder dan bij de vorige 2. Wij houden van gezelligheid en veel geluid om ons heen. Met 3 kids komt dat zeker goed 😉
ik en mijn man kwamen samen hij wilde geen kinderen ik werd zwanger van de 1e. K.iara 20-12-2010 Hij was verliefd, maar we hielden het bij 1 Op 31-5-2013 is A.lina geboren .. nee het was genoeg zo.. op 26-11-2014 is M.icha geboren hahaha dus tja ik vind de overgang 1,2 moeilijker dan 2,3
Hier sinds 4 maanden 3 kids en ik vind het goed te doen. Ja het is plannen en regelen maar niet meer dan met 2. Vind het ook veel minder druk dan gedacht. Enige is de ruimte in onze auto die moet eigenlijk vervangen ivm de autostoeltjes maar dat komt. Verder weinig tips als er ruimte is en je hart en je huis dan komt de rest ook wel goed.
Hier had ik na de zwangerschap van mijn middelste zoiets van nooit meer! (2e ks en een zware zwangerschap) toen hij 2 was werd de wens voor een 3e weer enorm sterk,ook al wist ik weer dat ik dan een ks zou krijgen... Nu is ze inmiddels 14maanden en ze heeft ons gezin echt compleet gemaakt! De middelste gaat in september ook naar school,nu is het eventjes pittig omdat de middelste zich verveeld thuis maar financieel is het prima te doen. Ik zou zeggen,volg je hart!!
Wat fijn, jullie reacties! Neemt toch wel een beetje twijfels weg. Hoor het vaker dat de overgang van 2 naar 3 makkelijker is dan van 1 naar 2.. Je zit dan toch al in de drukte hihi! Het lijkt me ook super om bij wijze van 'de eettafel lekker vol te hebben'. Ik hou erg van veel mensen en gezelligheid! (Al moet je niet daarom voor een kindje gaan natuurlijk). Hier zit ik soms ook wel te denken van ahhh al die praktische zaken die je moet doen! Andere auto enz enz maar goed, dat gevoel dat blijft wel kriebelen!!
Hier een kleuter van vier een peuter van twee en een baby van vier maanden. Ik werd onverwacht zwanger van de derde. Zag alleen maar beren op de weg, druk, baan kwijt, woonde te klein, auto paste ook maar twee zitjes in enz enz En nu ze er is denk ik.. Jee wat heb ik me toch druk gemaakt om niks. Ja het is wat drukker maar gewoon goed te doen. Wel verhuisd en een grotere auto gekocht. Maar ze draait gewoon mee en gelukkig is dit een heel makkelijk en vrolijk kindje. Andere twee veel problemen mee gehad.
Wij vonden de overgang van 2 naar 3 kinderen makkelijker de overgang van 1 naar 2. Bij ons moest de oudste nog 3 worden toen de derde geboren werd. Het was wel druk, maar de oudste 2 sliepen 's middags nog, dus had ik rust. En ik hoefde niet 4x per dag op en neer naar school. Inmiddels ben ik zwanger van de 7de. Volg je hart en je zal zien het komt allemaal goed. Tuurlijk is het af en toe best druk, maar ieder kind voegt ook weer wat toe aan je gezin.