zwangerschaps diabetes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mukkie11, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Hier in Griekenland word je veel getest op allerlei dingen, vaak controle zoals iedere 6 weken bloed en urine..Nu moest ik vandaag (27 weken) de test voor zwangerschaps diabetes doen die ze uit voorzorg doen ook al heb je geen reden tot bezorgdheid. Dit betekent dat je een heel zoet drankje moet drinken (zo snel mogelijk) en daarna een uur moet wachten tot je bloed genomen wordt en dat 3 keer (niet het drankje dan)

Bij mij is dit helemaal mislukt! je bent nuchter en blijkbaar kon ik niet tegen dit drankje. het is alsof je 2 pakken dextrose naar binnen werkt!! Maar dat was niet het probleem, na bijna een uur voelde ik me ineens heel beroerd en kon ik het niet meer tegenhouden: ik gooide alles eruit!! En dat terwijl ik de eerste 3 maanden wel wat misselijk was maar niet gespuugd heb...heb ik weer!

Test mislukt...

Wie heeft ervaring met zo'n test en is er geen ander spul dat je beter trekt zeg maar? Hoe is het bij jullie gegaan? Ik wil van de week nog eens proberen want ik moet het toch doen van de arts!

ik hoop op tips/ervaringen zodat de volgende keer wel goed gaat!

2. shirley88

shirley88 Lid

28 dec 2006
    99
    0
    0
    nederland
    ik kreeg van de dokter (hier in nederland) een papiertje mee om bloed te prikken.. moet tussen de middag goed eten en binnen 1,5 uur geprikt worden.. en verder hoef ik geen drankje te dinken...
    ik denk gewoon dat er in griekenland andere regels voor zijn...

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Dat zou een betere oplossing zijn voor mij iig! Tja...ik kan natuurlijk vragen of dat niet ook gewoon kan...dank je voor je berichtje!

4. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ik werd ook gewoon geprikt, ze kijken dan naar de glucose waarde in je bloed. Als dit te hoog of te laag is, moet je een dagcurve laten prikken, dan moet je eerst nuchter bloed laten prikken en daarna na het eten. Dus zonder vieze drankjes!

5. plopje82

plopje82 Actief lid

7 sep 2007
    202
    0
    0
    Het gebeurt ook vaak dat er een suikerdrankje wordt gegeven, waarna enige tijd later de bloedsuiker wordt gemeten. (diabetes fonds, symptomen).

Je kunt dit ook in nederland krijgen, maar ik ben ook geprikt in vinger.

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier is het ong net zo hoor...

nuchter melden, vingerprik is die afwijkend dan drankje drinken, uur stil zitten, prikken, weer een uur stilzitten en prikken... is het na de vingerprik goed dan mag je gewoon gaan.

Ik mag morgen weer voor de 3de keer...

het drankje is goor maar het moet nou eenmaal

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ja ze kijken hier meteen naar de curve, niets eerst prikken om te kijken of je uberhaupt last hebt...(wat ik niet denk hoor, maar ja). ja het moet nu eenmaal dacht ik vanochtend ook, maar het kwam er gewoon uit!! had ik niet verwacht aangezien ik niet makkelijk overgeef...Als het er niet in blijft, dan blijft het er niet in...dus ga ff kijken of er een andere manier is.

8. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik ben afgelopen donderdag gegaan, nuchter om 8 uur smorgens, bloed afnemen (twee buisjes) en dan dat drankje....zo snel mogelijk hoefde dat trouwens niet, ze zei wel van als je het in 1 keer doet dan ben je er maar vanaf, maar ik heb het langzaam gedaan omdat ik weet dat dat bij mij beter werkt.
    Zolang je het niet verspreid over een uur maakt het ook niets uit.
    Gelijk een glas water gekregen, want dat hielp met het binnen houden zeiden hun.
    Twee uur daar moeten blijven, zodat ze me in de gaten konden houden, ik heb een boekje gelezen.
    En daarna een vingerschram, bloed daaruit opgenomen en nu wachten of ik gebeld wordt.

Het drankje was inderdaad afschuwelijk!
    Maar heb het binnen 10 minuten kalm aan opgedronken en na een half uurtje beroerd zijn vervloog het gevoel en de smaak.

Misschien dat kalmer aan drinken en een glas water achteraf bij jou ook helpen?

9. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Wat een verschillen, ik heb dus alleen bloed hoeven laten prikken en helemaal geen vieze drankjes hoeven drinken.

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik ga het as dinsdag weer proberen! heb nu bij de apotheek hier een potje met poeder gekregen dat een smaakje heeft en beter oplost...dat spulletje was ook niet helemaal opgelost en daarbij: ik dronk het waarschijnlijk te snel en juist met veel water erachteraan. In het begin ging het goed maar daarna ging het dus fout (ik moet overigens 3 uur zitten, elk uur even kijken naar bloed...) mocht het niet lukken, dan mag ik het proberen met 50 gram ipv 100...

11. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    ik moet woensdag heen voor zwangerschaps diabetes
    weer 2 uur zoet in het ziekenhuis :(
    met mijn dochter heb ik ook zwangerschap dia betes gehad

12. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Goh, lijkt me niet prettig...heb je een dieet gehad of moest je ook insuline spuiten?

Sterkte!

Deel Deze Pagina