Licht bloedverlies en toch best positieve zwangerschapstest

Discussie in 'Miskraam' gestart door Soullady, 31 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ten eerste vanmorgen zwangerschapstest gedaan (zie foto).

Ik heb onregelmatige cyclussen.
    Ongesteld 6 april 2015
    Positieve ovulatietest 30 april 2015
    Ongesteld 15 mei 2015

Toen dacht ik op 26 mei laat ik weer ovulatietest gaan doen en deze was positief. Tot en met gisteravond telkens positieve ovulatietesten (5 dagen). Vanmorgen dacht ik laat ik is een zwangerschapstest doen, deze is ook positief. Alleen heb ik heel licht bloedverlies.
    Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?

Wil vandaag proberen ergens een weken zwangerschapstest te kopen. En morgenochtend weer te testen.

Bijgevoegde bestanden:

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik snap je onzekerheid, maar een weken-test gaat je niet vertellen of je bloedverlies iets te betekenen heeft. Bloedverlies in her begin is 50-50. Beter kun je doortesten met de streepjestesten. Als deze lichter worden weet je dat het foute boel is.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    PS ik vermoed dat je 15 mei niet ongesteld bent geweest. Als dat zo was, dan zou je nu niet zo'n test kunnen hebben. Ik zou een VK bellen en vragen of je een echo mag. Je bent vermoedelijk al 6w, dus dan zou er wat te zien moeten zijn.

4. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie.

Zo'n weken zwangerschapstest wilde ik vooral doen omdat ik geen flauw idee heb hoe lang ik zwanger zou kunnen zijn.

Voor een zes weken vind ik de test denk ik niet knal genoeg.

Ik vind het allemaal onwijs spannend.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je telt vanf de eisprong plus twee weken (die krijg je standaard 'cadeau'). Na de eisprong nestelt het embryo in tussen 6-10dpo (days past ovulation) en kun je dus vanaf 10dpo licht en de dagen erop volgend steeds donkerder testen. Je zit dus op ongeveer twee weken na de eisprong met een duidelijke/knal test.

Als jij echt ongi had op de 15e, dan zou je dus ook meteen je eisprong gehad moeten hebben. Want we zijn nu 15 dagen verder. Dat kan dus niet. Ongi en eisprong zijn niet tegelijk.

Dus denk ik dat je die positieve ovu van de 30ste aan moet houden. Dan was je ei op 1 of 2 mei en ben je nu 29 of 28 dpo. 28 dpo + 2 weken = 6 weken.

6. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor de info. Klinkt erg logisch. Als ik ongi ben klussen wij ook niet ;)

Maar voor mij gevoel had de test dan nog donkerder moeten zijn.

7. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ja ik...
    Oplopende testen en bloedverlies was bij mij tot 2x aan toe een bbz.
    Maar je leest ook vaak genoeg dat het wel goed zit..

8. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb alleen geen buikpijn en ben ook niet misselijk.
    En mijn bloeding wordt steeds minder. Alleen bij afvegen.

9. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Helaas zegt dat ook niks, bij beide keren geen pijn gehad.
    Eerste keer behoorlijk bloedverlies en bij de tweede licht bloedverlies bruin en soms rood, voornamelijk bij afvegen en soms ook niks.
    Maar goed houd het ajb goed in de gaten, en het kan natuurlijk ook gewoon goed zitten.

10. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    De foto van Clear blue is van vannacht 3 uur (3sec i.p.v. de gewenste 5 sec geplast). Toen gedronken. En daarna om 7 uur na gedronken te hebben de goedkope test.

Helaas, verlies ik nog steeds een beetje bloed. Heb de verloskundige gebeld. En die zei eigenlijk alleen maar wanneer was je laatste menstruatie. 15 mei dan tel je 28 dagen er bij op(heb nooit een cyclus gehad van 28 dagen). Dus half juni mag je pas testen. En ik ben juist een zwangerschapstest gedaan omdat ik 5 dagen achter elkaar positieve ovulatietesten had. Ik was namelijk op zoek naar mijn eisprong. Maar ja de verloskundige was niet echt hoopvol. Heb zelf ook niet echt hoop meer. Heb niet echt buikpijn, maar ook weinig zwangerschapssymptomen.

Bijgevoegde bestanden:

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    VK's snappen geen drol van vroege zwangerschappen en al helemaal niet met onregelmatige cycli of pcos ofzo... Echt ;)

Maar goed, zoals ik gisteren al schreef: als de 15e een echte ongi was dan kún je nu niet positief testen, gewoon niet. Onmogelijk. Dus of je hebt nu je eisprong en de testen reageren daarop, of je bent zwanger en het zit goed of niet goed. Want dat is helaas niet vast te stellen. Op basis van je ovutesten zou je nu 6w zijn en dan is een 1-2 op een CB te weinig :(

Sterkte met afwachten.

12. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Weer een test positief. Loopt op. Nog steeds bloedverlies. Ga toch huisarts bellen of ik misschien morgen langs mag komen.

13. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Foto

Bijgevoegde bestanden:

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Zou ik zeker doen! Vraag een verwijzing naar een gyn. Huisarts kan niks zelf bekijken ;)

15. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou dit ook even laten uitzoeken/nakijken door een gyn. Succes!

16. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Inderdaad vragen om een echo, desnoods aangeven dat je buikpijn hebt..

17. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn
    Dit is inderdaad erg onduidelijk zo!! Ik zou ook vragen om een echo, desnoods de buikpijn erbij verzinnen ;) Succes meid..

18. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je testen lopen wel duidelijk op! Het was ook niet zo slim om te zeggen dat je laatste menstruate op 15 mei was geweest, dan krijg je inderdaad terug dat het te vroeg is :) Ik heb dat probleem ook gehad, ze blijven echt vast aan ja laatste menstruatie totdat de termijnecho is geweest.

Het beste wat je kan doen is contact opnemen met je huisarts of toch weer met de VK, met de uitleg dat je bloeding op 15 mei geen menstruatie was (eventueel erbij zeggen dat je van mening verandert omdat je echt positieve testen hebt). Dan zeg je dat je laatste menstruatie op 6 april was en hopla, voor de VK ben je plots 8 weken zwanger met tussentijds bloedverlies. Als het goed is mag je dan vrij snel voor een echo komen.

(Ik heb als Belg geleerd dat je in Nederland maar beter de protocollen in de gezondheidszorg kan kennen zodat je er een beetje naartoe kan werken als het moet!)

19. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Overigens moet buikpijn niet eens, bloedverlies tijdens de zwangerschap is een indicatie voor een extra echo die terugbetaald wordt.

20. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor het meedenken en de adviezen.

Heb nu wel het idee dat het over is. Verlies wel heel veel bloed vandaag. Nog steeds geen buikpijn en vreemd genoeg vandaag wel meer zwangerschapssymptomen.

Deel Deze Pagina