Licht bloedverlies na zwaar werk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door reneewittens, 14 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Hoi verloskundigen,

Vandaag heb ik in huis flink opgeruimd en gepoetst én de tuin een goede opknapbeurt gegeven. We hebben een betegelde tuin met stukken grind. De planten die we hebben, staan in potten. Sommige van die potten zijn best zwaar en ik ben behoorlijk eigenwijs. Ben dus aan het sjouwen gegaan en daarna zag ik tot mijn schrik wat roze bloed aan het toiletpapiertje zitten nadat ik geplast had. Kan dat komen van het sjouwen en/of het op mijn hurken zitten i.v.m. het onkruid wieden? Ik heb verder geen buikkrampen of iets derelijks en het is inmiddels (een uurtje later) ook alweer over, maar na een miskraam in december ben ik toch wat onzeker. De vraag is echter niet zo dringend dat ik mijn verloskundige er in het weekend over op wil bellen. Vandaar dat ik mijn vraag bij jullie neerleg. Niet dat ik het idee heb dat ik jullie er dan maar mee lastig moet vallen, maar ik vind dit gewoon niet dringend genoeg om nu te bellen. Ik hoop op een geruststellend antwoord van jullie kant. Fijn weekend!

Groetjes,
    Renée

P.S. Dat sjouwen laat ik de volgende keer maar aa iemand anders over :(

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Renee,

dat zal inderdaad van het sjouwen komen. Dan is er gewoon zo'n klein vaatje in je baarmoedermond geknapt door de druk. Kan helemaal geen kwaad en zul je best nog eens vaker hebben (bv na moeizame ontlasting of na gemeenschap)

Maar pas maar op voor je rug, die heb je in de zwangerschap heel hard nodig!

Groetjes Brigitte

3. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Hoi Brigitte,

Waarschijnlijk is het toch mis aan het gaan, want het bloedverlies is in alle hevigheid teruggekomen en gaan gepaard met flinke krampen. Vanmorgen kon ik bij de verloskundige terecht en ze heeft in elk geval een echo kunnen plannen voor morgenvroeg 10.30 uur. Ik ben alleen bang dat het geen zin meer heeft. De krampen voelen precies hetzelfde als mijn miskraam in december...

Groetjes, Renée

4. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Mijn gevoel heeft me niet voor de gek gehouden. Gisterenavond heb ik een miskraam gehad. De echo om 10.30 uur krijg ik wel, maar nu om te zien of alles schoon is. Voor mijn gevoel is het nog niet helemaal goed schoon, want ik loop nog vrij moeilijk van de buikpijn. Dat had ik de vorige keer helemaal niet. Of kan dat ook komen doordat ik nu bijna 11 weken zwanger was en toen ruim 7 weken?

Groetjes, Renée

5. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Renée,

wat vind ik dat vervelend voor jullie. Da's flink balen.
    Het kan inderdaad zo zijn dat je meer buikpijn hebt als je iets verder zwanger was bij een miskraam. Je baarmoeder is iets groter geweest als de vorige keer en die moet weer naar zijn normale grootte terug. Daar heb je vaak meer buikkrampen voor nodig.
    En ik wil je ook even meegeven dat de miskraam niet is veroorzaakt doordat je gesjouwd hebt hoor, want dat kan een zwangerschap echt wel hebben. Waarschijnlijk is er eerder al iets niet goed gegaan en is het net nu afgekomen. Dus niet schuldig voelen ofzo want dat is zonde hoor en niet terecht!

Sterkte,

Groetjes Brigitte

6. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Hoi Brigitte,

Dank voor je hart onder de riem. Nu wil ik je toch nog even een laatste vraag stellen. Vandaag ben ik bij de gyn geweest en ze heeft een inwendige echo gedaan om te kijken of mijn baarmoeder leeg is. Dat bleek, net als gisteren bij de verloskundige, inderdaad het geval. Nu had ik vanochtend echter wel een temperatuur van 37.6 (hoger dan tijdens mijn zwangerschap) én ik heb in het begin van de avond toch nog een flink stolsel verloren waar duidelijk ook wat van weefsel bij zat. Het was te laat om nog naar het ziekenhuis te bellen om te vragen wat ik daarmee moet doen. Vandaar dat ik nu de vraag toch even aan jou voorleg. Ik hoop namelijk niet dat ik alsnog gecurreteerd moet worden. Ik moet wel zeggen dat ik me nu wel beter voel. Minder buikpijn. Ik hoop dat je me een antwoord kunt geven. In elk geval alvast hartstikke bedankt weer.

Groetjes,
    Renée

7. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Renee,

het kan zijn dat dat stolsel nog net zat te vervelen in je baarmoederhals bijvoorbeeld. Of op en plekje dat ze net niet konden zien, want je ziet niet precies 100% vd baarmoeder meestal. Zolang je nu niet meer echt vloeit en je temp niet boven de 38 graden uitkomt, valt het allemaal reuze mee en is het fijn dat je je lichamlijk nu een beetje beter voelt. Wacht maar gewoon af, het kan net het laatste beetje zijn geweest.

Groetjes Brigitte

8. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Hoi Brigitte,

Dat gevoel dat dat het laatste beetje is geweest heb ik inderdaad ook. Ik voel me nu echt beter. Typish dat zulke dingen altijd na 17.00 uur of in het weekend gebeuren...
    Ik wil je hartelijk bedanken voor je antwoorden op mijn vragen. Spijtig dat het nu voor de tweede keer mis is gegaan, maar fijn dat je hier op het forum aan alle kanten steun krijgt.

Groetjes, Renée

Deel Deze Pagina