Licht bloedverlies! Need some peptalk!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Grace1987, 17 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grace1987

Grace1987 Lid

18 apr 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    He dames,

Ik heb wat peptalk nodig, ben zo bang na het bloedverlies vanmiddag.

Vorige maand een miskraam gehad op 5 weken, begon met bloedverlies wat 2 dagen aanhield. Week later testte ik negatief.

Ben 2 weken daarna direct weer zwanger geraakt! Heel blij natuurlijk, maar ook heel onzeker. Mezelf voorgenomen niet te blij te zijn tot de eerste echo, die heb ik volgende week als ik net 7 weken zwanger ben.

Maar vanmiddag ineens een flinke steek/kramp. Hield kort aan en een halfuur later helderrood bloedverlies. Niet veel, maar toch duidelijk.
    Snel een paar tissues in mijn ondergoed gestopt natuurlijk en naar huis gegaan. Thuis aangekomen meteen het toilet op; er kwamen hooguit nog wat druppels bloed uit. Niet extreem.
    Ik heb een maandverband ingedaan en die was een paar uur later nog leeg. Ik heb dus daarna geen bloed meer verloren. Het was heel kort en weinig. Echte krampen/steken heb ik ook niet meer.

Ben natuurlijk hartstikke bang dat er misschien een verhoogde kans bestaat dat het toch een miskraam wordt. Ik weet dat dit niet perse hoeft.

Ik schat stiekem en hoop natuurlijk dat het een bloedvaatje was... en dat het niets ernstigs is. Ook zeker gekeken naar het feit het maar kort duurde en weinig bloed was.

Trouwens de verloskundige wel gebeld na de bloeding. Ze zij dat het beste is om af te wachten tot de echo volgende week dinsdag. De mogelijkheid bestaat dat als ik vandaag een echo zou krijgen dat er nog geen hart activiteit te zien is en dat dat niets hoeft te zeggen. Omdat die wellicht nog net niet te zien zou zijn.
    Volgende week heeft zo'n echo gewoon net wat meer nut, aldus de verloskundige.

Zijn er meiden met soortgelijke ervaringen... Ik weet dat het bij iedereen anders kan zijn, maar ben benieuwd hoe jullie naar deze situatie zouden kijken.

Ohhh wat is die onzekerheid toch vreselijk... en dan die angst bij ieder toiletbezoek... Zoo blij om dan te zien als ik niet door bloed.

2. tally22

tally22 Lid

31 okt 2012
    86
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoe is het nu met je?

Hier geen ervaring met jou situatie, wel inmiddels een 2de mk. Maar ik heb hier geen steken of kramp van gehad!?!
    Mijn zus heeft pril in haar zwangerschap wel plots flinken steken en krampen gehad met bloed verlies, haar zoontje wordt nu 6.
    Het kan dus alle kanten op!!

3. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Vervelend, Grace! Het kan twee kanten uit gaan. Ik had bij mijn laatste miskraam licht bloedverlies en met 8 weken hoorden we dat het hartje niet was gaan kloppen rond 6 weken.
    Nu bij deze zwangerschap heb ik weer (heel) licht bloedverlies gehad tot een week of 8, maar nu waren het vaatjes en was er verder niets aan de hand.
    Heel veel sterkte, het blijft zo spannend!

4. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Het hoeft niet mis te gaan. Bij mijn miskraam had ik helemaal geen bloedverlies, deze zwangerschap rond 7 weken een beetje. Waarschijnlijk was er toen een klein adertje gesprongen.

Veel sterkte met de zenuwen eromheen. Ik hoop dat alles goed is!

5. Grace1987

Grace1987 Lid

18 apr 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    He dames, bedankt voor jullie lieve reacties!!

Inmiddels heb ik geen druppel bloed meer verloren! Ook geen krampen meer, maar ben wel heel erg alert op iedere kriebel die ik voel in mijn buik en angstig bij ieder toiletbezoekje.

Hooooop (en denk) dat het bij mij ook een adertje moet zijn geweest, maar die krampen/steken vind ik dan wel weer vreemd.
    Was het toen bij jullie (met een vaatje/adertje) ook vrij kort bloedverlies...?

Zolang het bloeden weg blijft is er wat ons betreft niks afgestoten!
    We blijven positief en dan a.s. dinsdag hopelijk een beginnende hartactiviteit.

Ik zal jullie dinsdag vertellen hoe het is gegaan.

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hopelijk is het snel over, hier geen helder verlies gehad maar wat roze bij het afvegen, was hier niets. hopelijk een adertje. alles is nu natuurlijk ook veel beter doorbloed enz. dat er nu niets meer is is wel positief en zou idd een adertje geweest zijn denk ik zo. sterkte met het afwachten. blijft altijd spannend zoiets. zal heel hard voor je duimen, hou je ons op de hoogte?

7. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Bij mij was het een paar uurtjes roze/rood bloedverlies, de dag erna was het alleen nog een beetje bruin. De gyn heeft daarna nog een extra echo gemaakt en zag ook geen bloed in mijn baarmoeder zitten gelukkig.
    Krampjes en steekjes komen helaas veel voor in het begin en zijn gelukkig bijna altijd onschuldig, maar het voelt wel heel onrustig.

Succes dinsdag, ik hoop op een mooie echo voor je!

8. Grace1987

Grace1987 Lid

18 apr 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    He dames,

Vandaag een prachtige echo.. Precies 7 weken en 2 dagen oud,1 cm groot, met een zeer krachtige hartslag van 143.

Wauw, wij zijn verliefd!!!!!! En ik gun iedereen dit wonder....
    Op naar de volgende mooie echo in week 12 (de termijn echo)..

9. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Wat een goed nieuws Grace1987, gefeliciteerd!

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    gelukkig maar! geniet ervan

11. Mootje88

Mootje88 Bekend lid

13 mei 2016
    577
    0