Hoihoi Inmiddels ben in bijna 28 weken en vorige week te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Dinsdag heb ik de eerste afspraak bij de gyn, heel benieuwd wat ze zeggen en hoe ons mannetje is qua groei.. Nu zit ik alleen, over 2 weken hebben we een weekend parijs geboekt. Dan ben ik 30 weken. Mijn zusje woont daar, en zij krijgt daardoor weinig mee van de zwangerschap. Man enn ik willen nog 1 xtje met zn 2 weg en vinden het ook leuk om haar nog te zien voor de baby er is. Verloskundige vond het weken geleden geen probleem, we gaan ook met de trein en doen rustig aan.. Nu blijk ik diabetes te hebben.. (ik zou niet weten waarom) maar kan dit roet in t eten gooien wat betreft t weekend weg? Zal de gyn hier moeilijk over doen?
Bij zwangerschapsdiabetes moet je rekening houden met je voeding en meerdere malen per dag prikken en je glucosewaarde in de gaten houden/noteren voor de diabetesverpleegkundige. Dus het valt reuze mee. Je kan gewoon een weekendje weg.
Je kan gewoon een weekendje weg hoor met zwangerschapsdiabetes. Je moet alleen je eetpatroon in de gaten houden en je suikerspiegel. veel plezier!